Beantwoorden
d_vdmo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Zojuist een verdachte SMS gekregen:

05AD1B5F-BF02-4EFD-86EE-A3874789D981.jpegGraag advies...

 

Dirk

9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

@d_vdmo  Is het een probleem dat je gsm nummer open en bloot staat voor iedereen? Mij niet gelaten maar wel niet echt veilig.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

@d_vdmo  

Kijk zeker eens na of je ook daadwerkelijk geen factuur open hebt staan. Meestal krijg je ook geen sms van Telenet met een openstaande factuur. 

 

Druk ook zeker dan niet op de link want dan gaan ze je betaal gegevens hebben. Stuur dit door naar Telenet zelf via de gekende social media kanalen of whatsapp of bel naar de klantendienst.

 

Je kan het ook door emailen naar abuse.telenet.be om hier melding van te maken. 

 

P.S ik heb je afbeelding terug ingetrokken aangezien er een gsm nummer instaat. Geen enkel gsm nummer kan en mag open bloot op een forum staan. Had deze goedgekeurd maar nummer te laat opgemerkt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
d_vdmo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Is niet mijn nummer, maar van de (verdachte) afzender.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Kijk eens naar de echte link achter die tekst. Dit is waarschijnlijk een heel andere site.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
d_vdmo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Ik heb het gemeld op abuse.telenet.be ...

 

Bedankt voor de antwoorden.

Dirk

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Beter is doorsturen naar "verdacht@safeonweb.be"


Dat telenet adres behandelt enkel issues van wanneer een telenet adres gebruikt wordt om het te versturen. Jij hebt het ontvangen, daar gaan ze dus niks aan doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Ik weet dat omdat ik het zelf ervaren heb. Hier een uittreksel uit hun antwoord:

 

Geachte,

 

Telenet verstuurt u dit automatisch bericht omdat u (of iemand die uw e-mailadres gebruikt) een bericht stuurde naar abuse@telenet.be. Het kan dat dit bericht niet van toepassing is op het bericht dat u ons stuurde. Toch vragen we u onderstaande te lezen.

 

Houd er rekening mee dat Telenet enkel kan optreden tegen wangedrag van eigen klanten. Deed u melding van internetmisbruik door niet-Telenet klanten, dan vragen we u vriendelijk uw klacht opnieuw te versturen naar de juiste internetprovider (dus de provider van de misbruiker). Die vindt u op http://www.arin.net/ , http://www.ripe.net/ of http://www.apnic.net/


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

Beste Telenet-klant, u heeft een openstaande factuur van €6,14, voorkom afsluiting en betaal via: https://telenetaanrekening.com/aanrekening/1?id=42aa26cc19ec

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verdachte SMS. over openstaand bedrag

@Ex-Netweter  

Hoop dat dit niet je echt nummer is want anders zou ik toch je nickname aanpassen. Het is namelijk niet toegestaan in welke vorm ook om prive gegevens neer ter te zetten op de Netweters. Ook al zou het niet een echt nummer zijn van je zelf kan het wel van iemand anders zijn dus aangeraden wordt om toch je nickname aan te passen. 

 

@FemkeD kan je dit eens bekijken? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.