Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

Klanten die zowel Base als Tadaam kiezen doen hun voordeel.

Hier het persbericht.

https://press.telenet.be/base-combineert-zijn-mobiele-aanbod-met-internet-en-tv# 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Voordeel Base en Tadaam



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
12 reacties
Ex-Netweter
 

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM


blijkt uit een enquête bij onze klanten duidelijk dat er vraag is naar een aanbod dat internet en tv combineert met hun mobiele diensten, dus het was belangrijk om hierop in te spelen

Ja, maar dan niet alleen op deze manier. Ik ben klant bij BASE en Telenet, ik zou graag een bundel willen met een mobiel abonnement, vast internet via de kabel en digitale tv met een digicorder en dat voor een schappelijke prijs. Dat is er gewoon niet, ook niet na dit nieuws, jammer.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM


@Ex-Netweter  schreef:

blijkt uit een enquête bij onze klanten duidelijk dat er vraag is naar een aanbod dat internet en tv combineert met hun mobiele diensten, dus het was belangrijk om hierop in te spelen

Ja, maar dan niet alleen op deze manier. Ik ben klant bij BASE en Telenet, ik zou graag een bundel willen met een mobiel abonnement, vast internet via de kabel en digitale tv met een digicorder en dat voor een schappelijke prijs. Dat is er gewoon niet, ook niet na dit nieuws, jammer.


Ik dacht van wel. Wigo maar dat voldoet blijkbaar niet aan jou norm van schappelijke prijs. Jou ideaal is blijkbaar overal de beste en goedkoopste stukjes kunnen nemen en daarop nog een korting krijgen. Je kan altijd proberen

Trouwens Base heeft als basis zijn mobiel aanbod en die gaan daar geen vast internet aan koppelen.

Base is van Telenet en Tadaam is een spinn-off van Telenet bedoeld voor een specifiek publiek, namelijk waar geen snel, vast internet mogelijk is. Dus heel geschikt voor gebieden in Wallonië. Maar Wallonië is nogal allergisch voor alles wat Vlaams klinkt en dan is Base, die al gekend is, en Tadaam een goed oplossing om ginder voet aan grond te krijgen.

En ook voor mensen die veel op verplaatsing gaan, die kunnen dan vrij vlot hun eigen internetaansluiting realiseren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@igvfer dit aanbod spreekt ook voor Vlaanderen, is voor mensen met buitenverblijf (lees camping of appartement) een uitstekende optie ook voor wie af en toe eens wilt surfen en tv kijken.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM



Ik dacht van wel. Wigo maar dat voldoet blijkbaar niet aan jou norm van schappelijke prijs. Jou ideaal is blijkbaar overal de beste en goedkoopste stukjes kunnen nemen en daarop nog een korting krijgen.

Um, nee. Als dat het geval was geweest, was ik niet al jarenlang klant bij Telenet. Voor de prijs moet je hier niet zijn en korting krijg je als bestaande klant al helemaal niet. LOL!

 

Het probleem met Wigo, is dat er altijd een vaste lijn bij zit, die heb ik niet en ook niet nodig. Waarom zou ik daar dan voor meebetalen? Het gaat niet om wat ik mij kan veroorloven, maar om een redelijk balans tussen wat ik nodig heb en wat ik dat waard vind.

 

Ik betaal nu € 15 bij BASE, voor onbeperkt bellen en sms'en naar alle netwerken en 3 GB voor internet (met overdracht van ongebruikte data). Bij Telenet heb ik Basic Internet en Digitale TV en betaal ik met een gekochte digicorder € 47,01. Dat is € 62,01 in totaal. Ik heb daarmee eigenlijk alles wat ik nodig heb.

 

De Wigo die daar het beste bij aansluit zou dan Wigo S 3 GB zijn, voor een beetje sneller internet en een beetje meer vast volume. € 85,43 per maand.

 

Dat is nogal een verschil.

 

Telenet heeft ooit wel eens een gelijkaardige combinatie korting gehad, maar dan met het King abonnement en dat is weer net iets te mager qua bellen en internet.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@Ex-NetweterDat is nu een misverstand die al jaren meegaat. Er zit een vaste lijn in waarvoor ik niet wil betalen. Je betaalt er niet voor die zit er gewoon in. Net zoals bij de slager. Je koopt 200gr gehakt en je krijgt er 50gr salami bij, dan ben je niet verplicht om die salami op te eten.

Het is niet zo dat het pakket een optelsom is van de verschillende componenten. Het is een pakket met een eigen prijs. Trouwens in het TV aanbod zitten er 70 zenders die ik nooit bekijk. Voor mij mogen die eruit voor anderen niet. Dus met die telefoon net hetzelfde.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@Master-Magic  Uiteraard is dat ook voor 2e verblijvers en het leuke is dat je kan op voorhand testen of Tadaam zal werken op die locatie. Ze hebben daar een app voor. Tadaam Positioning en achteraf bij aanschaf kan je dezelfde app gebruiken om het beste plaatsje in je huis voor je modem op te zoeken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@igvfer 

Ik weet niet hoe de rekening van een gewone Wigo of Wigo S eruit ziet. Ik weet enkel dat in al de rekeningen die ik tot nu toe gekregen heb met mijn 'packs' dat elk onderdeel afzonderlijk aangerekend wordt en dat er daarna een korting is voor dat pack.

Ik vermoed dat het met een Wigo net zo is. Ik volg de redenering dat je dan betaalt voor iets wat je niet wenst.

Als Telenet teruggaat tot de oorspronkelijke tarifiëring, dan was het zo dat je een korting kreeg in functie van de onderdelen (vaste telefoon, internet, digitale tv).

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@janne_manInderdaad, vroeger was dit zo maar de korting die je daar op kreeg was altijd groter dan de kostprijs van de telefonie en je had zelfs korting als je de afzonderlijke prijs van Internet en DTV en mobiel apart nam. En momenteel staat er op de factuur Wigo = xxx€ en dan afzonderlijk de opties zoals gigaboost, play enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

Bij mij nog altijd detail:

Wigo Home S  als kop zonder een bedrag daar achter

Abonnement

  Abonnement kabel-tv

  Auteursrechten

  All-Internet 150

  Telenet Freephone

  Combinatievoordeel

achter elk staat de periode (nu voor alles dezelfde periode, is een paar jaar geleden gelijkgezet geweest), op het einde van de rij het bedrag. Ik heb nu een combinatievoordeel van 31,55.

Daar onder komt dan het lijntje Totaal Wigo Home S met het bedrag. Dit bedrag stemt overeen met hetgeen Telenet publiceert als tarief van Wigo Home S (vermits ik mijn eigen Digicorder heb, zie je ook geen lijntje van huur Digicorder. De klanten met dit voordeel zijn een uitstervend ras, dit is er enkel voor de klanten met een oud Whop (of Whoppa) contract.

 

Ik vind dit het eerlijkste systeem, dit schenkt meer vertrouwen dan een totaal bedrag waar je geen idee meer van hebt wat iets daarvan kost.

 

Ex-Netweter
 

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM


@igvfer  schreef:

@Ex-NetweterDat is nu een misverstand die al jaren meegaat. Er zit een vaste lijn in waarvoor ik niet wil betalen. Je betaalt er niet voor die zit er gewoon in. Net zoals bij de slager. Je koopt 200gr gehakt en je krijgt er 50gr salami bij, dan ben je niet verplicht om die salami op te eten.

Het is niet zo dat het pakket een optelsom is van de verschillende componenten. Het is een pakket met een eigen prijs. Trouwens in het TV aanbod zitten er 70 zenders die ik nooit bekijk. Voor mij mogen die eruit voor anderen niet. Dus met die telefoon net hetzelfde.


Een pakket heeft een prijs, ja. En die prijs is gebaseerd op wat er in het pakket zit. Of dat nu op de factuur per onderdeel wordt vermeld of niet, doet er niet toe. Een pakket waar meer onderdelen in zitten, is duurder. Een pakket met dezelfde onderdelen, maar bijvoorbeeld met meer volume of meer snelheid is duurder. Je betaalt wel degelijk een deel voor de vaste telefoon. En een deel voor vast internet en deel voor tv en een deel voor mobiel. Vaste telefonie is geen promo die ze er soms bijdoen.

 

Je hebt toch ook de Wigo zonder mobiel. Er wordt een onderdeel uitgenomen en kijk de prijs daalt dan ook. Als bijkomend voorbeeld de bundel internet en tv. Stel je kijkt geen tv, dan neem je toch enkel internet en geen bundel internet en tv? En dan is het toch ook logisch dat je daar minder voor betaalt?

 

Er is een flink verschil tussen een deel van de zenders bekijken en helemaal geen zenders bekijken. 😉

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

@Ex-Netweter  Uw redenering gaat maar gedeeltelijk op. Internet alleen 54.56€, Telenet TV 27.87€. In pack 82.43€. Dus exact de som van de afzonderlijke producten. Kong mobiel abonnement 26.75 (gratis bellen, sms, 6GB) 26.75€. De 3 afzonderlijke producten samen 109.18€. Neem je dit als Wigo krijg je dit voor 106.02€. Dus een korting van 3.16€ met een extra 3 GB en dit eventueel te verdelen over 2 mobieltjes. En vaste telefonie er gratis bovenop.

WIGO zonder mobiel betaal je 85.43€. Wat wil zeggen dat je 3€ bij betaalt voor, en nu mag je kiezen voor wat je denkt bij te betalen, gratis bellen met je vaste lijn na 16u of 36u terugkijkTV. Je kan ook redeneren, ik betaal voor elk 1.5€.

Dus voor de vaste lijn betaal je in het slechtste geval, in een pack, 3€.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voordeel voor klanten bij combinatie BASE en TADAAM

Ik vergelijk Wigo 9 Gb aan 106,02 euro met volgende losse producten:

Vaste telefoon23,50 eurohierbij heb je wel 2000 belminuten EU in de daluren, uitbreiden naar de spitsuren (ook voor België) kost 7,5 euro en bij Wigo de optie butenland 2000 minuten dal en piek kost 10 euro. Geen gratis toplijn

Mobiele telefoon 1 x King

 en 1 x Kong

16,46 

26,75

hiermee heb je in het totaal 7,5 Gb
All Internet 300/20 54,56 
TV18,41ik hou geen rekening met de extra toeters en bellen in Wigo
huur decoder 9,46 

 

Als ik van dit detail een totaal maak, dan bekom ik een totaal van 149,14. Dit geeft een bundelkorting van 43,12 euro.

 

In mijn interpretaties moet je de korting evenredig verdelen over de verschillende producten met één uitzondering: voor tv mag er geen korting verrekend worden op de auteursrechten.

Met uw redenering @igvfer kan je evengoed zeggen dat je de mobiele telefoon gratis krijgt en de rest betaald.