Beantwoorden
GuyG
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
All I want for X-mas is YOU Hoort wie klopt daar? Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?

Wat is eigenlijk het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn bij Telenet?

Kan je niet beter gewoon elke x maanden switchen zodat je telkens de kortingen krijgt?

 

Want als vaste klant merk ik niets van dat ze mij hiervoor dankbaar zijn.

Als ik een vraag stel via messenger duurt het telkens 2 dagen (of langer) wanneer ze een antwoord geven.

Ik type liever een bericht dan te bellen omdat ik het dan terug opnieuw kan lezen als ik het niet goed begrijp.

 

 

7 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?

  • Wat is het voordeel van jarenlang klant te zijn? 

Je kan veel toestellen aankopen op www.toestellen.telenet.be. Hier heb ik zelf leuke deals in gevonden.

 

  • Kan je niet beter gewoon elke x maanden switchen zodat je telkens de kortingen krijgt?

Ik vrees dat dit niet gaat 😉 al zou ik het zelf soms ook willen doen omdat je dan inderdaad soms zéér veel korting krijgt. Ideaal om nieuwe klanten te lokken dus.

 

  • Als ik een vraag stel via messenger duurt het telkens 2 dagen (of langer) wanneer ze een antwoord geven.

Bij mij persoonlijk is dit altijd binnen het uur, met corona duurde het soms wel wat langer maar 2 dagen lijkt me toch een uitzondering. 

 

  • Ik type liever een bericht dan te bellen omdat ik het dan terug opnieuw kan lezen als ik het niet goed begrijp.

Ik ook! Tip: via Whatsapp & Twitter merk ik dat ze het snelst antwoorden. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?


@m-jan20  schreef:
  • Kan je niet beter gewoon elke x maanden switchen zodat je telkens de kortingen krijgt?

Ik vrees dat dit niet gaat 😉 al zou ik het zelf soms ook willen doen omdat je dan inderdaad soms zéér veel korting krijgt. Ideaal om nieuwe klanten te lokken dus.

 

Ik meen dat ik ooit gelezen heb van een klant die opzegde en opnieuw klant werd. Gewoon door de naam te wisselen (op hetzelfde adres). In principe kan dit. Toen ik verhuisde van mijn ouders nam ik mijn abonnement mee en maakte mijn moeder een account aan op haar naam, op hetzelfde adres. In principe zou ook deze account opgezegd kunnen worden en dan een nieuwe account op naam van mijn vader of iemand anders.

 

Of zie ik dit verkeerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een overdracht en een nieuw abonnement. Ik denk dat een overdracht niet als nieuwe klant in aanmerking komt.

RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?


@janne_man  schreef:

Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een overdracht en een nieuw abonnement. Ik denk dat een overdracht niet als nieuwe klant in aanmerking komt.


Klopt, bij een overname neem je bestaande diensten over en ben je geen nieuwe klant. 
Let ook op, want bij een overname neem je ook een eventuele schuld over. 

Een overname kan ook maar in beperkte gevallen, bv tussen gezinsleden, in geval van echtscheiding, enz.
Een huurder bijvoorbeeld kan dus geen diensten van een vorige huurder overnemen. 

Je kan perfect, zoals @sb al zei, je diensten stopzetten en nieuwe diensten op de naam van je partner laten inboeken. Dan is je partner dus nieuwe klant (tenzij die zelf binnen de afgelopen 3 maanden al klant was). 

Maar is het dat waard?

Het ligt aan de producten die je wil en welke promo er is. 
Je moet ook rekening houden met eventuele activerings- en installatiekosten. 
En als je mobiele nummers hebt, ben je die kwijt na stopzetting. Dus die moeten eerst naar een andere provider. 
Best wel wat gedoe dus...

Ex-Netweter
 

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?


@GuyG  schreef:

Wat is eigenlijk het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn bij Telenet?

Kan je niet beter gewoon elke x maanden switchen zodat je telkens de kortingen krijgt?

 

Want als vaste klant merk ik niets van dat ze mij hiervoor dankbaar zijn.

Als ik een vraag stel via messenger duurt het telkens 2 dagen (of langer) wanneer ze een antwoord geven.

Ik type liever een bericht dan te bellen omdat ik het dan terug opnieuw kan lezen als ik het niet goed begrijp.


Er is geen voordeel. Ik wilde eigenlijk upgraden van Basic Internet naar All Internet. Leuke promotie, natuurlijk, enkel voor nieuwe klanten. Bovendien valt het voordeel van een gekochte digicorder weg, bij Basic + TV wordt de "huur" digicorder nog in mindering gebracht, bij alle andere paketten blijkbaar niet meer. De stap van Basic + TV, voor de prijsverhoging nog € 46,53, naar All Internet TV voor € 81,59 is wel erg groot.

 

Jammer dat er niets tussenzit. Jammer ook dat er niet een pakket is met internet, digitale tv en mobiel. Zonder vaste lijn.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?


@Ex-Netweter  schreef:

 

Er is geen voordeel. Ik wilde eigenlijk upgraden van Basic Internet naar All Internet. Leuke promotie, natuurlijk, enkel voor nieuwe klanten. Bovendien valt het voordeel van een gekochte digicorder weg, bij Basic + TV wordt de "huur" digicorder nog in mindering gebracht, bij alle andere paketten blijkbaar niet meer. De stap van Basic + TV, voor de prijsverhoging nog € 46,53, naar All Internet TV voor € 81,59 is wel erg groot.

 

Jammer dat er niets tussenzit. Jammer ook dat er niet een pakket is met internet, digitale tv en mobiel. Zonder vaste lijn.


Als je hier kijkt, dan zie je onder de kop Telenet TV achter het item Decoder twee sterretjes. De legende van de twee sterretjes staat een paar lijnen lager:

** Liever een andere hardware oplossing? Contacteer dan onze Klantendienst of ga langs bij een Telenet-winkelpunt in je buurt.

 

Vooral ga naar een Telenet center om de huur van de Digicorder er uit te halen en om voor een andere oplossing te kiezen.

Opmerking: in mijn herinnering stond die verwijzing er niet bij tot onlangs.

 

Als klant kan je jaarlijks tot vijf toestellen kopen bij Telenet met een korting.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is het voordeel om jarenlang vaste klant te zijn?

Ik ga wel akkoord met @Ex-Netweter dat een abo ergens tussen Basic en All-in voor vele klanten welkom zou zijn.

 

Nu is de keuze 150 GB (voor de helft aangerekend tijdens daluren) of 750 GB met FUP. Dat verschil is wat te groot. Iets met 400 GB (al of niet met FUP) zou zeker aantrek vinden.

 

Vroeger was er een tussenpakket, maar dat is helaas verdwenen ...

 

Ik zeg dat niet zomaar, ik zou de eerste zijn om over te stappen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.