Beantwoorden
Cramiekske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

Ik heb nog steeds een Whoppa Account (Internet Fiber 200)? Loont het om over te stappen naar Oneup? Wetende dat de 3 sim kaarten die ik heb - en die occasioneel gebruikt worden - op prijs volgens verbruik staan en waar ik maandelijks mss 5 euro voor betaal. Verder dat in mijn digitaal televisie aanbod een PlayMore inbegrepen zit dus Streams+ is ook inbegrepen.

Ik kom er niet uit met hun nieuwe tarieven.

 

Titel gewijzigd door Snn_ (mod) | Vorige titel: Hoppa naar One up??

Tags (2)
11 reacties
PatrickBE
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

one up met 3x gsm en streamz+ en playmore kost je 165€/maand

 

Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

Je zou ook gewoon naar One kunnen gaan ipv One Up. Whoppa is 200/20, en One is 150/15, dus veel ga je er niet op achteruit. Dan heb je ook 1 GSM en 1 data-SIM inbegrepen. Voor de 2 andere SIMs kun je dan gewoon ergens (desnoods niet bij Telenet) iets zoeken dat goedkoop is, gezien je toch weinig verbruik hebt. Extra SIMs bij Telenet zijn duur, gewoon omdat ze ook onbeperkt zijn, wat velen wellicht niet nodig hebben.

Cramiekske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

Zelf even alle prijzen naast elkaar gelegd en dan kom ik met 1up toch meer dan 50 euro maandelijks duurder uit dan met mijn oud Whoppa account.

 

------ WHOPPA ------

* INTERNET - Internet Fiber 200 - 74,77€ - Extra Webruimte - 6,15 €

* TELEFONIE - Freephone Europe - 23,26 € - Ken-Je-Beller - 4,25 €

* TV - Huur Digicorder - 9,46€ - Abonnement Kabel-TV - 13,53 - Auteursrechten - 4,88€

 - Playmore - 24,95 (inbegrepen Streamz+ en Play Sports)

* MOBILE - 3 sim Abonnementen (Prijs volgens verbruik) - 0€

* TOTAAL = 161,25 - Combinatievoordeel 42,34€ = 118,91€

 

Als ik datzelfde vergelijk met ONEup

* INTERNET - ONEup - 86€ - Extra Webruimte - 6,15 €

* TELEFONIE - 0 € - Ken-Je-Beller - 0 €

* TV - Huur Digicorder - 9,46€ - Abonnement Kabel-TV - 13,53 - Auteursrechten - 4,88€ - Telenet TV Iconic - 20,00€ - Streamz+ - 19,95 - Play Sports - 19,95€

* MOBILE - 3 sim Abonnementen - 35€

* TOTAAL = 183,90 - Geen Combinatievoordeel - 183,90 €

 

Corrigeer me als ik fout ben. Wel een merkelijk verschil en dit zijn dan enkel de vaste kosten zonder het verbruik.

 

Cramiekske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

Als ik upgrade is het de bedoeling erop voorruit te gaan, zowel op snelheid als op mogelijkheden, en daar wil ik best een zekere lichte/matige meerprijs voor betalen. Maar dit doet me meer naar de concurrentie kijken dan te upgraden.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

@Cramiekske 

Het is ook niet zo dat het voor iedereen altijd beter koop wordt hé. Het kan zijn dat het voor andere weer duurder gaat worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

@Cramiekske 

Je kan SIM met prijs volgens verbruik ook combineren met One!

Dus geen 35 euro voor je voor je 2 extra SIM's maar 0 euro.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

@Cramiekske 

Je hebt de tv kosten dubbel geteld. TV Iconic omvat de huur van de eerste decoder, het abonnement digitale tv en de auteursrechten. 

Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?


Als ik datzelfde vergelijk met ONEup

* TV - Huur Digicorder - 9,46€ - Abonnement Kabel-TV - 13,53 - Auteursrechten - 4,88€ 

* MOBILE - 3 sim Abonnementen - 35€

 

Corrigeer me als ik fout ben. Wel een merkelijk verschil en dit zijn dan enkel de vaste kosten zonder het verbruik.

 


Zoals hierboven al aangehaald moet die TV-dingen eruit, want dat zit allemaal in je TV Iconic.

Bovendien zeg je 3 SIMs. Ik weet niet hoe je aan die €35 komt, maar als je 2 extra SIMs neemt binnen OneUp (want OneUp heeft al 1 SIM included), dan is het €38 extra. MAAR... dan hebben alle SIMs unlimited, dus er komt dan al zeker geen verbruik bij. Maar, gezien je nu SIM-kaarten op verbruik hebt, neem ik aan dat je heel weinig verbruikt, en dan kan je beter bij je SIM-kaart op verbruik blijven. Daarvoor hoef je zelfs niets te doen. Je neemt dan gewoon de SIM met het meeste verbruik en parkeert die onder OneUp zodat die inbegrepen zit in de prijs van OneUp.

 

Of maw, als je wil vergelijken met je Whoppa nu, kom je aan €121.03 en dus maar een paar euro meer dan wat je nu betaalt. EDIT: het zal zelfs goedkoper uitkomen, want met je Whoppa heb je 3 SIMs waarvan je verbruik betaalt, terwijl je met OneUp maar 2 SIMs zult hebben waarvan je verbruik moet betalen.

Cramiekske
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

@Tomby 

Vandaar ook mijn eerste post. Ik kom uit hun prijsstrategie niet uit. Het is ook niet duidelijk dat de TV Iconic ook de abonnementsgelden en auteursrechten omvat - staat ook nergens duidelijk omschreven. De Sim kaarten had ik zelf al uitgevogeld, Ik heb ook geen probleem met iets meer te betalen als er een duidelijk voordeel in zit, maar deze eerste communicatie was niet echt duidelijk, als er ooit en duidelijke communicatie komt vanwege Telenet. Want als je het zelf niet opvolgt kom je nergens.

Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?

Volledig eens qua communicatie en gebrek aan transparantie. Dat is overigens bij alle providers hetzelfde liedje. Belangrijke details zitten gewoon ergens ver verstopt in een pdf met product specs, en daardoor is het vaak frustrerend om formules en providers met elkaar te vergelijken.

 

Ik heb nu overigens One genomen, en nog altijd is de communicatie nul. Ik heb totaal NIETS per mail gekregen. Geen bevestiging dat zijn mijn bestelling ontvangen hebben, geen bevestiging dat ze mijn abonnement gewijzigd hebben, geen informatie over wat er nu juist in One zit, geen welkomstmail... Niets... best triestig. Ware het niet dat ons Internet er gisterenavond om 21u effen uit ging, dan had ik wellicht nog niet eens door dat we geswitched waren.

 

Dus zelfs nu zijn er eigenlijk nog verschillende dingen die me totaal niet duidelijk zijn. Bvb de inbegrepen vaste telefoon, wat is daar nu juist inbegrepen en naar welke landen. En als het niet inbegrepen is, hoeveel kost het dan. Of die TV Iconic, wat is daar anders dan de TV via Digicorder die we hadden in onze Whoppa. Er zijn blijkbaar 3 apps, en die verschillen allemaal. Op TV Flow en Telenet TV kunnen we niet inloggen, blijkbaar moet dat nog altijd via Yelo TV.

 

Of misschien gebruik ik de verkeerde login, want ondanks dat ik al een Telenet login en een Telenet mail login had, kregen ik een melding bij het inloggen op Mijn Telenet, dat ik nu ook een Telenet Profiel moet aanmaken.

 

Het wordt echt een zootje zo, en zal nog effen wat opzoekwerk worden eer ik alles begrijp. En dan moet je weten dat ik in de ICT werk.

Ex-Netweter
 

Wat zijn de voordelen van overstap Whoppa naar ONE(up)?