24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Ik hoop hier een paar suggesties te vinden, aangezien ik bij de klantendienst geen antwoorden kan krijgen.
Ik heb al sinds lange tijd een Whoppa abonnement bij Telenet. Mijn werkgever vergoed mijn internet en dit wordt rechtstreeks via telenet verrekend (Telenet noemt het blijkbaar tip korting). In September heb ik eindelijk eens besloten om over te stappen naar een hedendaagse formule (All-Internet+TV). Vanaf dan is het fout beginnen lopen met de verrekening van mijn werkgeversbijdrage. Op mijn factuur van Oktober was ze plots verdwenen, ik heb toen contact gehad met de helpdesk. Dit was een probleem in hun systeem en dat ging op de volgende factuur gecorrigeerd worden. Ondertussen zijn we een maand verder en heb ik dus de volgende Factuur ontvangen. Er is helemaal niks gecorrigeerd, erger nog, mijn werkgeversbijdrage van September wordt nu terug gevorderd op deze factuur.
Ik heb dus opnieuw contact genomen met de helpdesk, maar die kunnen me dus niet helpen. Het enige wat ze kunnen zeggen is dat er op 14 oktober een dossier is geopend bij een achterliggende dienst. Ik heb al hun klachtenformulier ingevuld, maar ook dat lijkt tot niks te lijden. Ik heb uitdrukkelijk hun standpunt gevraagd via mail ipv telefoon omdat ik graag iets op papier wil, maar dat lijkt niet te lukken.
Ik heb voorlopig mijn domiciliëring dan maar geblokkeerd, in de hoop dat er iets meer reactie komt als de facturen niet betaald worden. Mits correcte berekening zou ik sowieso nu ongeveer een nul saldo hebben.
Heeft er nog iemand andere suggesties?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Problemen werkgeversbijdrage na wijzigen abonnement
En wat zegt uw werkgever?
Ik vermoed dat de werkgever ook moet akkoord zijn met de wijziging.... Het is te lang geleden dat ik daar nog in thuis was, ik weet niet meer hoe het nu zit.
Zoals @Marc9820 al aanhaalt: vraag eens na bij de IT-verantwoordelijke of HRM van je werkgever. Weet wel dat Telenet (volgens mijn ervaring) de klant eerst laat betalen en dan later de schuld vereffend door ze van je latere factuur af te trekken.
Je lijkt me wel assertief, maar ik geef het even mee: als je assertief (blijf wel beleefd) bent aan telefoon, dan krijg je al eens eerder iets gedaan. Helaas ligt het soms ook aan de medewerker. Na mijn verhuis was mijn oud abonnement (Basic Internet) niet overgezet, maar omgezet naar Easy Internet (en TV iconic) wat een prijsverschil van 17 euro/maand (als ik het me goed herinner) was. Volgens de eerste medewerker was daar niets aan te doen, maar bij de tweede medewerker kon dat wél: ik bleef op Easy Interenet+ TV iconic, maar zij heeft dan de prijs aangepast, zodat ik niet méér moest betalen dan voorheen.
Lukt het daar ook niet kan het misschien met een klacht en/of de ombudsdienst hier.
Heb eens even gekeken en gezocht maar heb de benodigde info gevonden.
TIP staat voor Telenet Incentive Plan , je kan deze link eens gebruiken en nalezen wat het precies is maar ook waar je precies je werkgever tussen komt en waar niet. Het is namelijk zo dat het niet voor alles geldt.
Voor de rest ligt er al een case bij de achterliggende dienst dus dat zou ik sowieso al afwachten wat dat opbrengt.
Mijn werkgever heeft hier weinig op te zeggen. Voor hun is er geen probleem, telenet geeft ook enigzins zelf aan dat het probleem bij hun ligt.
Mijn grootste frustratie is dat Telenet weigert een duidelijk standpunt te communiceren, ik krijg enkel contact met mensen die eigenlijk ook niet weten wat er aan de hand is (of het niet mogen zeggen?). Ik vind het allemaal net iets te makkelijk om je te verstoppen achter een andere dienst, die je als klant niet kan contacteren. Ik heb uiteraard gevraagd of ik iemand aan de lijn kan krijgen die me wel iets meer kan vertellen, maar dat blijkt niet mogelijk (toch niet via de normale weg)
Tja, afwachten is ook de suggestie die ik van Telenet krijg. Ondertussen wacht ik al meer dan een maand af en niemand kan me zeggen hoe lang ik nog moet afwachten.