Beantwoorden
Paul01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

fibernet is bij ons in de straat. oevel. gelegd hoe ken ik weten de telenet ook fiber gaat gebruiken.? of gaat telenet ook op deze fiberkabel zijn diensten aanbieden.

thx Paul.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: fibernet is bij ons in de straat gelegd.

12 reacties
Ex-Netweter
 

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Je kan dat niet weten.

Telenet begint pas met fiber binnen een paar jaar.
Dus best die fiberkabel nu al laten aansluiten terwijl het gratis is.

Zo hou je alle mogelijkheden open voor de toekomst.

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 516
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Telenet en Fluvius bereikten deze zomer een overeenkomst over hun Vlaamse glasvezeluitrol.

Voor de samenwerking werd een joint venture opgericht, NetCo. 66,8 procent van de aandelen van de joint venture zijn in handen van Telenet, met een belang van 33,2 procent voor Fluvius. Uiteindelijk willen de partijen met NetCo tegen 2038 zo’n 78 procent van Vlaanderen hebben verglaasd.

De bedrijven kondigde deze morgen aan dat ze hun ‘uitrolplannen moeten opschuiven’.

https://techpulse.be/nieuws/350337/glasvezeluitrol-telenet-en-fluvius-voorlopig-van-de-baan/

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Kan zijn dat telenet de kabel gaat gebruiken kan zijn van niet  kan ook zijn dat nog een kabel bij komt

soms is het niet duidelijk

gewoon in de gaten houden de brievenbus de aanbieder dat de kabel legt steek brieven in de bus

zoals ze zeggen hier laat je aansluiten daarna kan je altijd nog zien wat je doet

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

En waar staat dat geschreven binnen 'n paar jaar   Graag link

Ex-Netweter
 

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Slide 67: https://nl.investors.telenet.be/static-files/9a439a33-7386-48ed-af6d-2d3188d87bcc

Maar het is niet zeker dat je fiber via Telenet gaat kunnen krijgen want maar 70% van het Telenet-gebied schakelt over op fiber tegen 2030.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Tegen 2030 bied Telenet al lang 10Gbps down en 2Gbps up aan,over docsis3.1 zonder 1 spit te graven

Nog maar te zwijgen over docsis4.0 over coax.

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

In de grote steden gaan ze zeker leggen op een gevel is nog makkelijker

er zijn mensen die nu lastig doen omdat er nu al 3 kabels op hun gevel lopen

Ex-Netweter
 

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?


@robatoras  schreef:

Tegen 2030 bied Telenet al lang 10Gbps down en 2Gbps up aan,over docsis3.1 zonder 1 spit te graven

Nog maar te zwijgen over docsis4.0 over coax.

 


Nog steeds geen symmetrische snelheden, "eerlijke verdeling van de bandbreedte" tijdens de piekuren en regelmatig storingen en uitval.
Om nog maar te zwijgen dat de aangeboden snelheden moeten gedeeld worden over meer dan 200 gebruikers in je buurt.
DOCSIS is een shiit-technologie.


Wie in 2030 symmetrische 10 Gbps fiber heeft, zal lachen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

 
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

@Ex-Netweter .

Ik haal al 2 jaar gemiddeld 930Mbps over coax. 

En savonds zit ik nooit onder de 800Mbps.Maar dan heb ik die 800Mbps niet meer nodig,dan is de buit al lang op het droge.

 Een storing van 4 uur op 21 jaar Telenet,en jij Raf bij jou koperboer?

Ik woon in 'n stad met 38.000 inwoners.

symmetrische snelheden bied jou provider ook niet aan,amper 20% heeft FTTH.

Waarom zit je zelf nog op koper,aan 70/25Mbps als je zo van snelheid houd.

Aan 1Gbps kan ik nog jaren verder,100Mbps up of zelfs meer wat ze vandaag al kunnen zou mooi zijn.

En..........    ik kan altijd nog kiezen voor glasvezel  eens hier aansluitbaar.

 

 

 

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

@Paul01 

Zowat iedereen zegt zijn mening, maar niemand heeft een glazen bol (ik ook niet). Niemand weet het en ik ook niet.

Het enige wat ik met zekerheid weet is dat nu Telenet helemaal niet uitsluit om in de toekomst gebruik te maken van andere ondernemingen die een glasvezel tot in de woning brengen.

2030 is over 7 jaar en een dikke maand. Vergelijk eens de situatie van 2015 met deze van vandaag. Op 7 jaar kan er heel wat veranderen. Had je 7 jaar geleden kunnen veronderstellen dat er geen FM signaal meer doorgestuurd worden op de kabel? Had je 7 jaar geleden gedacht dat er zoveel verschillende streamingsdiensten zijn?

Als je nu een gratis bekabeling kan krijgen tot in je woning zonder kosten, neem die dan. Dat zal je keuzemogelijkheden in 2030 niet beperken. Neem je het niet, dan is het mogelijk (maar helemaal niet zeker) dat je het beklaagd in 2030 (had ik dat maar gedaan).

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zal Telenet diensten via fiber aanbieden?

Helemaal akkoord met @janne_man .

Vorige week zijn ze hier ook komen aanbellen of ze een gratis aansluiting mochten komen leggen. Ik heb ja gezegd, in de wetenschap dat het slechts een kabel is die klaar zal liggen. Geen contract of niks getekend bij een andere provider. Maar de dag dat Telenet die kabel gaat gebruiken ben ik er klaar voor en hoef geen graafwerken meer zelf te sponsoren.

Komt er uiteindelijk niks van in huis, ook goed, het heeft mij niks gekost ...

Het was personeel van Circet Infra Fiber i.o.v. Fiberklaar.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.