Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Tags (2)
24 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@Ex-Netweter  Als ze al de Upload zouden verhogen en ook een hoger volume voor de basic abonnementen zou dit al een leuke stap vooruit betekenen.

En ook de Gb verbinding correct doorvoeren bij iedereen. Ik haal eigenlijk maar zelden meer dan 80%. Meestal ergens tussen de 600 en 780 Mbps.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@Ex-Netweter  schreef:

Het is te hopen dat Telenet volgt!


Waar moet Telenet volgen ????

  • Ziggo Internet Basic verdubbelt de snelheid en wordt nu 40/5 Mbit/s
  • Telenet Basic Internet is nu al 100/10 Mbit/s.

Jaloers op Ziggo?

  • Ziggo "Internet Complete" gaat van 250/25 naar 300/30
  • Telenet "All Internet" is al lang 300/30

Het enige kleine verschil is Gigabit

  • Ziggo Internet Giga blijft ongewijzigd op 1000/50
  • Telenet Gigaspeed boost is 1000/40

Begrijp dus niet wat je bedoelt met "hopen dat Telenet volgt" 🤔

Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@igvfer  schreef:

Als ze al de Upload zouden verhogen en ook een hoger volume voor de basic abonnementen zou dit al een leuke stap vooruit betekenen.


Maak je geen illusies. Hogere upload komt er pas na de uitrol van Docsis 3.1

En dat is niet voor de nabije toekomst.


@igvfer  schreef:

En ook de Gb verbinding correct doorvoeren bij iedereen. Ik haal eigenlijk maar zelden meer dan 80%. Meestal ergens tussen de 600 en 780 Mbps.


De "grote netwerf" is uitgevoerd, dus grote wijzigingen (om de overbooking te verminderen) moeten we niet meer verwachten, denk ik

Hoe meer klanten de gigaboost vragen, hoe groter de overbooking, en hoe minder we de volle gigabit gaan halen tijdens drukke uren.

Verbetering komt er pas:

  1. nadat overal analoge TV afgeschaft wordt, en er dus extra ruimte vrijkomt (indien ze deze ruimte willen gebruiken voor Docsis 3.0).
  2. na de uitrol van Docsis 3.1 (10 gbit).

En met een 32*8 modem zou je waarschijnlijk wel nog een hogere snelheid halen, of minder inboeten tijdens drukke uren?

 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Dat ze het volume van de basic abo’s optrekken, dat is voor mij het belangrijkste. Ik hoef enkel internet en 2 mobiele nummers. En dan is bij Telenet (als ik alles bij hun neem) de goedkoopste oplossing 85€, maar nu zit ik wel met 30 GB mobiele data, wat ik geheel niet nodig heb, met 10 zou ik ook al mooi rondkomen. Een basic met 150 of 200 is geen optie, ik heb een maandelijks verbruik van tussen de 400 en 500 GB.

Dan is overstappen naar de concurrentie toch steeds meer een optie (scheelt 20€ per maand).

Het enige minpuntje in dit laatste scenario is dat ik heel tevreden ben met Telenet 😉

 

Ex-Netweter
 

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Zoals @Ex-Netweter zegt zijn de snelheden hier hoger als in Nederland.

Daarbij komt nog dat de prijzen bij Ziggo ook nog eens hoger liggen...

Dus moeten we hier eigenlijk niet klagen!

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@Ex-Netweter  Ik heb wel degelijk een Docsis 3.1 modem. Daaraan ligt het niet. En normaal gezien kunnen ze ook met 3.0 de upload omhoog trekken maar dan moeten ze wel meer kanalen gebruiken en ik denk dat ze dit nu niet doen. Ze kunnen in theorie 8x27 Mbps halen maar ik denk dat ze nu maar 2 kanalen gebruiken vandaar de max van 50 Mbps.

Ik vrees ook dat we gaan moeten wachten tot de FM er overal uit is en de analoge TV.

Ik denk eerder dat overbooking de oorzaak is.

Om 9u30 haal ik 820 Mbps, om 11u30 nog 700 Mbps en na 17u30 zal dit ergens op 620 Mbps komen.

Eigenlijk ben ik al tevreden met 500-600 maar de upload zou voor mij mogen naar 200 Mbps gaan.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Ah ik haal met mijn oude Docsis3.0 modem en  abo 1000/40Mbps nu rond 12h uur nog steeds 889Mbps down en ruim 48Mbps up.

Terwijl een extra Laptop in werking is.

Ze kunnen vandaag als ze echt willen de boosters naar 1Gbps een up geven van 50Mbps,zoals de business blanten.

Eens analoog weg vlot het dubbele.

Tussen 17 en 24 uur piek uren heb ik 1Gbps persoonlijk niet nodig,dan is alles al lang verzet.

https://www.speedtest.net/result/d/4cfb8495-5366-4218-b878-894f7e2b82e5

dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Ziggo verhoogt internetsnelheden!


@Ex-Netweter  schreef:

Jaloers op Ziggo?
  • Ziggo "Internet Complete" gaat van 250/25 naar 300/30
  • Telenet "All Internet" is al lang 300/30

Correctie: Telenet "All Internet" is niet 300/30 maar 300/20. En het is juist die upload snelheid die (alvast voor mij) al lang in doorn in het oog is. Dus ja, ik persoonlijk ben vandaag wel wat jaloers op Ziggo.

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

Goed gezien het is maar 300/20Mbps UP@dsuls  +1

Als Telenet wil,kunnen ze vandaag makkelijk 30Mbps up geven aan 300Mbps downspeed klanten.

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-voor-ruim-33-miljoen-klanten-de-internetsnelheden...

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@igvfer telenet gebruikt al 6 kanalen voor upstream snelheid, en 24 voor download 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@Master-MagicMaar ze gebruiken dan wel nog niet de maximumcapaciteit van 150 Mbps op 6 kanalen. Om de een of andere reden. Vrezen ze overbelasting?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@igvfer Ze vrezen geen overbelasting.Eens de upload omhoog,verhoging prijzen.

Slimme zet van Telenet.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@igvfer idd, het netwerk is nog niet stabiel genoeg als er teveel op een node werken, merk het ook nu het vakantie is dat er in de buurt meer op internet gegaan wordt, m'n snelheid is gezakt met speedboost, 895 download, anders altijd rond de 950, 

eens Docsis3.1 er op staat dan zal het wat beter worden qua stabiliteit, je ziet het nu ook met de tv box dat er nog onstabiliteit is, toen ik de tv box teste was dit altijd s'avonds in de drukke tijden ondoenbaar voor iets te bekijken op de cloud, de kwaliteit is dan wat verminderd en het ging veel beter dan.

weet niet hoe het nu zit, maar er is werk aan de winkel, orange zit ook op diezelfde kabel, dus dubbel gebruik er van.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ziggo verhoogt internetsnelheden!

@robatoras bij het paarse clubje vragen ze ook door voor hun glasvezel als je 1000mb download wilt, heb hier ook mogelijk voor en heb eens de prijzen bekeken, een jaar verminderde prijs wel als actie maar daarna volle pot en de prijs ligt ongeveer evenredig aan telenet, dus daar slaan ze ook op voor wie een volledig pakket wilt of heeft.

ze zijn gewaagd aan elkaar maar als je iets deftig wilt en wilt vergelijken met snelheid dat beiden hebben moet je de duurste pakketten nemen, EDPNET kan hier ook via glasvezel maar is maar max 500/100 voor 45 euro voor enkel internet, de andere providers hebben volledig pakket met tv, internet gsm en vaste telefoon, bij edpnet kan je niet hetzelfde hebben in een pakket bij hen.

 

op m'n adres via edpnet glasvezel:

Te verwachten snelheden:1
Maximum: 500,00 Mbps download - 100,00 Mbps upload
Minimum: 500,00 Mbps download - 100,00 Mbps upload
Normaal: 500,00 Mbps download - 100,00 Mbps upload


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.