Beantwoorden
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

komt het nog goed met Telenet?

Hoe vaak tolereer je een uitval van Telenet (vooral internet/tv)?
Hoe klantvriendelijk reageert men bij Telenet bij dergelijke situaties?
Op oudejaarsavond viel Telenet 6u uit.
Pas 4 dagen later kwam er een reactie op mijn melding. De oorzaak lag niet bij hen was de uitleg, maar geen melding bij wie dan wel.
Vandaag opnieuw een 4 tal uur geen Telenet. Dat wordt toch wel te veel.

Mss moet ik maar eens kijken of het op een ander beter is.

 

15 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

komt het nog goed met Telenet?

Trek de stroom stekker uit van de modem na 5 min steek je terug

en laat rustig opstarten

Heb je nog een probleem dan bel je best ze kunnen de modem op afstand bekijken

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 76
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

komt het nog goed met Telenet?

Het probleem is dat tegenwoordig alles van het internet afhangt, daarom is het nu meer dan ooit belangrijk dat het internet blijft werken. Ok ja het kan gebeuren dat het uitvalt door overmacht.

Zelfs uw verlichting (indien cloud controlled) kan je gewoon niet meer afzetten als u daarvoor geen manuele optie heeft. Geen TV, geen telefoon, geen netflix, geen discord, geen faceboek, geen insta, ........helemaal niks dus ja mensen worden heel snel pissig als het internet niet werkt. Vooral omdat wij hier zeer slechte 4G hebben, overschakelen naar mobiel is niet echt een optie, deze is heel traag en niet echt betrouwbaar.

joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

komt het nog goed met Telenet?

Trek de stroomstekker uit .... is zoals bij Windows: start uw computer eens opnieuw.
Dergelijke hulpmiddel is vandaag de dag niet meer aanvaardbaar. Bij een Apple pc heb je dat niet bv, dus ... .

Ooit al eens gebeld met Telenet? Veel geduld hebben!
En ook al ligt alles in de buurt voor meerdere uren uit, het is nooit de schuld van Telenet. Zo zullen ze nooit hun klanten (!) moeten compenseren. Ik heb het gehad met Telenet. Prijs/kwaliteit is niet meer te verantwoorden.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

komt het nog goed met Telenet?

@joker  Bij een apple pc moet je ook soms het toestel herstarten als die vastgelopen is.

bellen naar Telenet heb ik op een jaar tijd al 2 keer moeten doen en telkens direct iemand aan de telefoon gehad, de kennis was wel wat minder van die personen voor de problemen maar zijn achteraf toch in orde gekomen.

en als je verbinding paar dagen er uit ligt heb je normaal een compensatie, als Telenet niet wilt mee werken dan is er de consumentenbond of hoe ze dit hier in België nu ook weer noemen om hulp te bieden bij problemen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

komt het nog goed met Telenet?

@joker Het is inderdaad nogal aan het rommelen bij Telenet en dat merk ik ook. 

Momenteel heb ik al 3 dagen internet problemen, maar ik ben blijkbaar niet alleen.

De buren die bij Orange zitten hebben ook internet problemen momenteel en zijn er ook al 3 dagen op aan het wachten...

Het is dan wel een algemeen probleem in onze straat maar ik heb een bedrijf te runnen en tegenwoordig is alles via internet.

Of ik teleurgesteld ben in Telenet momenteel? Ja ,momenteel wel een beetje maar het geeft wel een goed gevoel dat het niet alleen bij Telenet zo is 😀

Dus conclusie : overal is er iets

Always see the bright side of life🌞 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

komt het nog goed met Telenet?


@kristofDW  schreef:

De buren die bij Orange zitten hebben ook internet problemen momenteel en zijn er ook al 3 dagen op aan het wachten...

Dat betreft dus een storing op de coaxkabel in de straat. Dat zal steeds vaker voorvallen met de geplande upgrades naar EuroDOCSIS 3.1 en 4.0 die hogere eisen stellen aan de kwaliteit van de coaxkabels.

Het is een pertinente leugen dat er dan "overal" problemen zijn. Alleen Telenet-, Orange- en hey! telecom-klanten hebben last van storingen op de coaxkabel, alle andere internetproviders gebruiken een ander telecomnetwerk.

De buren die gebruikmaken van de VDSL2-verbindingen van Edpnet, Scarlet, Mobile Vikings of Proximus zullen geen problemen hebben.

 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

komt het nog goed met Telenet?

@Ex-Netweter  Straf dat je die buren allemaal kent 😉

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

komt het nog goed met Telenet?

Als het overal iets is (kan wel zijn) kan je beter kiezen voor een veel goedkopere provider want nu betaal je bij Telenet steeds meer en meer met een steeds minder goede service en weinig klantvriendelijkheid.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

komt het nog goed met Telenet?

Off topic

Zou je aub dan ook hier eens melden als er problemen zijn bij een van, ik citeer, "alle andere internetproviders".  Enkel uw zwartgalligheid uitspuwen geeft een zeer verhoogd risico op tunnelvisie.  Mogelijk heb je dat risico niet meer omdat je niet meer kunt kijken buiten je tunnel.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

komt het nog goed met Telenet?

off topic

 @joker Met vaagheden en algemeenheden zeg je niets. Als je dat nu een iets precieser zou kunnen verwoorden met duidelijke controleerbare argumenten, dan zijn we al een stap verder.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

komt het nog goed met Telenet?

@joker  Klanten dat geen problemen hebben hoor je hier amper of niet, en die zijn er ook.

forums zoals deze zijn meteen een teken dat er overal problemen zijn en iedereen er last van heeft, maar wie geen problemen heeft hoor je hier nooit of amper, hier krijgt men zo de indruk dat de problemen nog overal zijn, en dan zijn er enkele types die hier altijd op springen om Telenet in een slecht daglicht te stellen en enkel maar negatief te spreken. 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
joker
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Complimentendag

komt het nog goed met Telenet?

Was de info in mijn eerste post niet duidelijk genoeg? Of moet ik hier een printscreen van mijn tweets en die van Telenet posten?
ik ben meer dan 25 jaar klant bij Telenet en weet waarover ik spreek.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

komt het nog goed met Telenet?

@joker Dat is inderdaad een keuze dat je zelf moet maken en het antwoord zal je hier niet vinden.

Je moet natuurlijk alles afwegen, dus welke bundels geven ze, de snelheid van je internet, de bereikbaarheid van de helpdesk. 

Ikzelf heb een KLIK abonnement voor bedrijven, en ja ik heb ook problemen, maar ik kom regelmatig bij klanten die andere providers hebben en die hebben ook problemen. 

En over het algemeen werken de diensten naar behoren, dus hoef ik niet op te stappen. 

Moest ik 80% van mijn tijd zonder internet zitten en zonder telefoon, zou ik misschien overwegen om een andere provider te gaan bekijken, maar dit is bij mij niet het geval. 

Ieder zijn eigen keuze hierin.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

komt het nog goed met Telenet?

@Ex-Netweter Die providers die je hier aanhaalde hebben ook problemen, geloof me ik kom het bijna elke dag tegen bij klanten. 

En ja deze providers gebruiken misschien niet "DE" coax maar er zijn wel problemen. 

Het probleem dat ik momenteel heb op mijn internet heeft waarschijnlijk iets te maken met de coax distributie vermits Orange hier ook last van heeft en deze ook op coax distributie zitten. Het is hoogstwaarschijnlijk maar dit is geen zekerheid. We zullen het hopelijk wel te weten komen na de herstelling.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.