Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Registratie nieuwe login afronden?

Is het nodig dat je de registratie van de nieuwe login afrondt? Dus een (nieuwe) naam opgeven en een e-mailadres? (Ik vermoed van niet?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
9 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie nieuwe login afronden?

@sb ik raad dit absoluut af. Want dan zou je een volledig nieuwe account maken op De Netweters met je nieuwe login, maar zonder historiek. 

Doordat je het stappenplan van de login aanpassing volgt, hebben we alle nodige informatie om jouw (nieuwe) persoonlijke login aan je bestaande Netweters-account te koppelen. Eens dit is uitgevoerd, krijg je van ons een bevestiging. Zodra je die hebt ontvangen, mag je aanmelden op De Netweters met je nieuwe login.

Als je toch al voor bevestiging hebt aangemeld met je nieuwe login, zorg er dan zeker voor dat je bent afgemeld in die sessie. Anders kan dit mogelijks voor conflicten achterliggend zorgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Registratie nieuwe login afronden?

Dus nieuwe login, in feite gewoon aanmelden, gegevens huidige account kopiëren en doorgeven via de link, maar niet registreren (je kan dan immers niet dezelfde nickname opgeven). Dat is wat ik heb gedaan en nu staat er:

Screenshot_20221012-165011.png


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie nieuwe login afronden?

@sb je bent eigenlijk met je nieuwe login aangemeld en dan naar de pagina van het stappenplan gegaan. Het stappenplan neemt die SSO-sessie over en doet een analyse. Het systeem herkent een nieuwe login en maakt de redenering: alles in orde.

Maar wij moeten de koppeling achterliggend nog doen. Heb gisteren verschillende login aanpassingen succesvol uitgevoerd, maar bij de jouwe zit ik vast. Vermoedelijk omdat je met je nieuwe login al hebt aangemeld op De Netweters. En ook al vervolledigde je de nieuwe registratie niet, het platform ziet jouw nieuwe login als een "nieuwe Netweter" die zijn registratie nog moet afronden en dat moeten we vermijden. 

Vandaar de vraag om pas in te loggen op De Netweters zodra je een bevestiging van ons ontvangt. Kan je daarom even overal afmelden waar je met je nieuwe (persoonlijke) login bent aangemeld, en het ons dan laat weten? Dan gaan wij de omschakeling kunnen doen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Registratie nieuwe login afronden?

Stap 1: Meld je aan met je nieuwe account.

 

Screenshot_20221013-125823.png


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie nieuwe login afronden?

@sb nu snap ik de verwarring inderdaad. Bedankt voor je feedback! We gaan de tekst wat aanpassen.

Eigenlijk willen we dat de leden in stap 1 de flow volgen om een nieuwe persoonlijke login aan te maken. In deze flow moet je op het einde aanmelden met je nieuwe login op "Mijn Telenet" en kom je terecht op de "Profiel beheren" pagina. Dat is het moment dat je moet terugkeren naar het stappenplan. Het is niet de bedoeling dat je al aanmeldt met je nieuwe login op De Netweters. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Registratie nieuwe login afronden?


@Suzy  schreef:

@sb je bent eigenlijk met je nieuwe login aangemeld en dan naar de pagina van het stappenplan gegaan. Het stappenplan neemt die SSO-sessie over en doet een analyse. Het systeem herkent een nieuwe login en maakt de redenering: alles in orde.

Maar wij moeten de koppeling achterliggend nog doen. Heb gisteren verschillende login aanpassingen succesvol uitgevoerd, maar bij de jouwe zit ik vast. Vermoedelijk omdat je met je nieuwe login al hebt aangemeld op De Netweters. En ook al vervolledigde je de nieuwe registratie niet, het platform ziet jouw nieuwe login als een "nieuwe Netweter" die zijn registratie nog moet afronden en dat moeten we vermijden. 


Is dat nog op te lossen? Ik heb overal afgemeld met het nieuwe profiel en heb dan de stappen opnieuw gedaan, maar ditmaal door met de (nieuwe) login in te loggen op Mijn Telenet. Nu krijg ik dit te zien:

netweters.png

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie nieuwe login afronden?

@sb de koppeling van je nieuwe login is gelukt. Als je nu afmeldt en opnieuw aanmeldt met je nieuwe login, kom je op 'sb' terecht. Jouw ervaringen waren voor ons trouwens een goede test, dus dankjewel! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Registratie nieuwe login afronden?

One is glad to be of service.

Ik heb me aangemeld met het nieuwe profiel en dat lijkt te werken. Als ik zou proberen aan te melden met de oude login, geeft dat dan een foutmelding? (Ik durf het bijna niet te testen. 🙂 )


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Registratie nieuwe login afronden?

@sb normaal zou het systeem je oude login nu niet meer herkennen en je dan vragen om opnieuw te registeren (registratie afronden). Dat is toch de redenering erachter en het resultaat in onze testen vooraf. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes