Beantwoorden
Ex-Netweter
 

1 gebruiker met 2 iphones

Momenteel bezit ik een iphone en een gsm beide sim kaarten van telenet met verschillende nummers.

kortelings krijg ik een recentere iphone ik wil dan de gsm weg doen en iphone in de plaats.

ik wil de beide nrs appart houden 1 prive contacten en 1 voor jan en alleman. hoe ga ik best te werk een appel id bijmaken of een sub account maken op het huidige appel id ik wil echt contacten van beide nummers apart houden, zodat niet iedereen het nr van de prive iphone kan zien en omgekeerd.

0 Likes
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1 gebruiker met 2 iphones

Ik ben niet zeker dat ik uw probleem goed begrepen hebt. 

Als je een toestel hebt met twee simkaarten kies je bij elke oproep zelf welke van de twee je gebruikt. De opgeroepene krijgt enkel dit nummer te zien.

0 Likes
Ex-Netweter
 

1 gebruiker met 2 iphones

@janne_man het gaat om 2 aparte iphones ik wil ze echt gescheiden houden, weet niet of het mogelijk is om op mijn naam een 2de appel id te maken omdat ik maar 1 login heb bij telenet met 2 verschillende simkaarten (telefoonnummers)

0 Likes
Ex-Netweter
 

1 gebruiker met 2 iphones

@Ex-Netweter Dus u krijgt binnenkort een Iphone en u wil daar dus contacten op hebben eventueel voor prive contacten en de gewone gsm als jan en alleman contacten gebruiken. 

Eigenlijk best simpel te verwoorden denk ik op deze manier natuurlijk de volgorde van contacten bepaald u zelf. 

Nu eigenlijk zijn er twee opties, 

u kan onder uw eigen naam nog een apple id aanmaken zonder probleem enkel dat u wel een ander email adres nodig heeft om u te registreren aangezien uw eerste email adres al gekend is. U kan daar dan ook uw contacten in opslaan geen enkel probleem. Probleem gaat wel zijn dat als u uit uw eerste contacten lijst nummers wil zien dat u moet inloggen met dat account dus dat gaat lastig zijn. 

 

De tweede optie is de volgende en ik vind dat zelf de makkelijkste omdat ik die ook toepas :

u opent een google account. Die kan u bijvoorbeeld koppelen , als de gsm het toelaat , aan de jan en alleman contacten. Ik zelf heb een google account voor mijn werk met bijbehorende contacten en mijn apple account gebruik zowel prive als ENKEL nummers opgeslagen van het werk. Op deze manier hou ik de twee bij. 

0 Likes

1 gebruiker met 2 iphones

@Ex-Netweter ik heb reeds 1 iphone met simkaart 1 van telenet en krijg er een 2de bij met een 2de simkaart van telenet en ander nummer maar wel het zelfde telenet account, dus de gsm wil ik weg doen. maar als ik u goed begrijp moet ik een 2de mail adres aanmaken in mijn telenet of neem mijn google mail adres en kan en kan dat dan gebruiken om een 2de appel id aan te maken op de 2de iphone, en zo blijft alles gescheiden.

Jos

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

1 gebruiker met 2 iphones

Volstaat de uitleg van Apple niet ? https://support.apple.com/nl-be/HT209086

0 Likes

1 gebruiker met 2 iphones

@Ex-Netweter ja inderdaad zo kan u dat doen . Nu heb ik dat met een google email adres gedaan maar zoals u het voorsteld geet dat perfect . Een tweede mail adres bij maken via Telenet en deze gebruiken voor een twee apple account.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

1 gebruiker met 2 iphones

Ik raad aan Delen met Gezin te gebruiken: 2 aparte iPhones waarbij je toch een Apple Music, iCloud, aangekochte apps, iTunes, ... kan delen 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

1 gebruiker met 2 iphones

@m-jan20 ik ga dat ook bekijken, maar ik wil echt niets delen tussen beide iphones bv de contacten en de app van de bank bv mag niet op de iphone komen als ik op stap ga.

Jos

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

1 gebruiker met 2 iphones


@Ex-Netweter  schreef:

@m-jan20 ik ga dat ook bekijken, maar ik wil echt niets delen tussen beide iphones bv de contacten en de app van de bank bv mag niet op de iphone komen als ik op stap ga.

Jos


Niets van persoonlijke instellingen synchroniseren dan, alleen kan je kiezen bepaalde betaalde abonnementen & apps op beide apparaten te zetten zodat je ze niet 2 keer moet kopen/abonnement nemen. Meer info vind je hier


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

1 gebruiker met 2 iphones

@m-jan20 en @Ex-Netweter als u een apple account synchroniseerd worden de contacten ook gesynchroniseerd en niet enkel de cloud of imusic. Apps daarin tegen zullen niet gesynchroniseerd worden maar u kan wel zien welke er ooit geinstalleerd zijn en eventueel opnieuw erop zetten. Doe eventueel een synchronisatie zonder contacten want dat gaat ook . uw agende kan u ook kiezen of u dat erbij wil synchroniseren.

0 Likes

1 gebruiker met 2 iphones

@Ex-Netweter ik ga het houden zoals u het eerder uitlegde dan ben ik gerust, en ik heb zelfs een google mailadres dan word dat ook eens gebruikt.

Jos