Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internationale Packs

Ik reis veel, ook voor mijn studies, naar het buitenland en sinds ik bij WIGO zit mis ik 1 ding enorm; internationale packs en deals zoals bij Orange & Proximus. 

Bijvoorbeeld: Voor €30 kan je eenmalig je abonnement ook in bepaalde landen gebruiken. Voor €50 krijg je 10 GB, sms'en & 60 min bellen in x-aantal landen. 

Weet iemand of er überhaupt een mogelijkheid is om extra "buitenlandse data" te bestellen als WIGO-klant? 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
8 reacties
Ex-Netweter
 

Internationale Packs

@m-jan20 dat bellen kun je dat niet oplossen met wats app, ik belde mijn huisbaas eens ik wist niet dat hij in peru zat en toen heeft hij gezegd wats app installeren.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Internationale Packs

@m-jan20 tot zo ver ik heb bekeken zijn er inderdaag geen ,nog nog geen packs te verkrijgen voor het buitenland. Natuurlijk ligt het er aan waar u heen gaat voor uw studies. De roaming is afgeschaft in de EU dus dat wil zeggen als u belt of smst of data verbruikt zal dit gewoon van uw abonnement af gaan. Er zijn enkele landen ter uitzondering hiervan :  Zwitserland, Andorra, Isle of Man, Jersey, Guernsey en alle andere niet-EU-landen betaal je dus wel nog voor roaming. Dus buiten de EU zal men betalen hiervoor. 

Misschien als kleine tip en u gaat buiten de EU om eventueel daar een prepaid kaartje te nemen met een kleine belwaarde erop moest u willen bellen of smsen. Wifi is bijna tegenwoordig overal te krijgen dus daar kan u zeker mee verbinden en dan eventueel bellen of berichten sturen met Whatsapp ook dat is gratis.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internationale Packs


@Ex-Netweter  schreef:

@m-jan20 dat bellen kun je dat niet oplossen met wats app, ik belde mijn huisbaas eens ik wist niet dat hij in peru zat en toen heeft hij gezegd wats app installeren.

Jos


Ik bel amper/nooit 😂 gaat vooral over mobiele data voor mij 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Internationale Packs

@Ex-Netweter Van de EU wist ik en is zeer handig! Maar ga tegenwoordig veel verder (VS, Afrika, Azië). Prepaidkaart gebruik ik tot nu toe altijd buiten EU maar vervelende is dat je dan niet meer bereikbaar bent op je huidige nummer (vooral FaceTime, iMessage & whatsapp). Ik heb sinds kort de nieuwe iPhone Xr en deze werkt met dual Sim (e-Sim). Dus hopen dat Telenet of prepaid aanbieders e-Sim ondersteunen maar dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk, of kent iemand een prepaid kaart aanbieder die e-Sim ondersteunt? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Internationale Packs

@m-jan20 ik zal eens informeren bij mijn huisbaas hoe hij da lapt, maar het kan natuurlijk zijn dat hij ginder op ne berg geen data verbruikt en enkel belt, as het ondertussen niet is opgelost hoor ik er morgen achter.

Jos

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internationale Packs

@m-jan20 in belgie is er nog geen enkele provider die de E-Sim aanbied als optie, 

in Duitsland en Frankrijk dacht ik wel....

is net of ze het niet interessant genoeg vinden, heeft ook te maken met dat ze geen simkaart meer moeten opsturen dan en geen kosten voor de simkaart kunnen vragen.

langs ene kant voordeel en langs de andere kant nadeel dus.

E-Sim zou ook interresant zijn voor het apple uurwerk serie 4 bv 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Internationale Packs

@m-jan20 @Master-Magic @Ex-Netweter zoals belooft heb ik eens gepolst bij huisbaas, landen zoals argentinie chili enz, koopt hij ginder plaatselijk een kaart bv 10 gig is ginder in die landen veel goedkoper dan wanneer ge hier 1 zou kopen, paswoord enz regelen die mannen, dus dataverbruik is dan niet met zijn proximus abonnement in zijn geval.

Jos

0 Likes
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Internationale Packs

Als ik buiten de EU reis gebruik ik dit (te koop op Amazon.de):

https://www.glocalme.com

 

Je moet natuurlijk eenmalig het toestel kopen, maar daarna is data wereldwijd heel betaalbaar en handig om toe te voegen (bv. je bestelt 3GB data voor China via de app, voor 8,5 Euro).