Beantwoorden
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@Suzy  Vandaag heb ik gelezen dat Proximus zijn uitrol gaat doen van het 5G netwerk. Wanneer gaat Telenet hier mee beginnen? Eventueel als test fase , dan wil ik daar wel voor in aanmerking komen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
53 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

5G uitrol Telenet

Wanneer vindt de uitrol van 5G plaats?

Bart Lecomte: "5G is nog niet meteen voor morgen. Zo moet er nog een veiling van de frequenties plaatsvinden. Het is aan de volgende federale regering om het wetgevende werk hieromtrent verder te zetten zodat de frequenties toegewezen kunnen worden."

Bart Acke: "Voorlopig bestaan er nog maar een paar 5G‑handsets. Deze worden pas gelanceerd na de finale release van de 5G‑specificatie in de loop van 2020.
Vervolgens vraagt 5G extra equipment op elke mast. Daarom werken we aan een meerjarenplan, waarbij de installaties uitgevoerd worden tussen 2020 en 2025."

 

https://www2.telenet.be/nl/business/inspiratie/2019/07/5G-meer-mogelijkheden-dan-4G/

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

5G uitrol Telenet

Ik vind 4G+ van Telent al schitterend (haal makkelijk snelheden tot 160 mb/s (Antwerpen, iPhone Xr)). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

Proximus lanceert vanaf morgen idd een 5G abonnement, met beperkte dekking in 30 steden/gemeenten.

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@m-jan20  ja die snelheden haal ik ook en ben daar zeer tevreden over. Heb niet eens gsm die 5G ondersteund. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

Het BIPT gaat wel werken met voorlopige 5G licenties tot als de definitieve veiling gebeurd is..

 

Artikel voorlopige 5G licentie voorstel:

 

https://www.techzine.be/nieuws/infrastructure/52522/bipt-stelt-voorlopige-5g-oplossing-voor/

 

2de artikel hieromtrent:

https://www.techzine.be/nieuws/infrastructure/53614/orange-proximus-en-telenet-dingen-naar-tijdelijk...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@TMCLS93  klopt en onze stad zit er niet bij , heb al eens gezien.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

5G uitrol Telenet

Centrum Antwerpen, Gent & Brussel zitten er niet bij...opmerkelijk. Mechelen (Telenet), dan weer wel 😉 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TMCLS93
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 705
Topic held(in)! Jij bent een pro! Like a journalist. Waar zijn die handjes?

5G uitrol Telenet

Heist op den Berg, waar ik woon ook niet. + De 5G telefoons die nog maar beperkt zijn in België zijn nog super duur, dus ik hoop/verwacht dat Telenet mss al wel hun abo's 5G ready maakt, maar nog wacht met een uitrol tot het moment van de voorlopige licenties ofwel de veiling daar is. Hoewel de bedrijfswereld roept om 5G.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

5G uitrol Telenet

Op welke datum gaan ze ermee starten 😉


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@Janneke_Dust  morgen rolt Proximus het 5G netwerk uit. Ook komen er bij passende abonnementen maar ja dan zal je ook een bijhorende gsm moeten hebben. Met een update krijg je geen 5G modem in je toestel 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

@TMCLS93  dat klopt de bedrijfs wereld roept er om. Wat ik gelezen heb is dat Proximus het nog niet lanceert voor de business pakketten. Dus dat is weer raar maar goed. 

Wachten op Telenet wat deze gaan doen en uitbrengen kan goed zijn dat onze pakketten zo kunnen worden aangepast zonder weer iets extra te bestellen , wat bij proximus wel het geval is zo gelezen te hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

5G uitrol Telenet

De snelheid van deze 5G-Lite van Proximus zou maar 30% hoger liggen dan 4G.

(uiteindelijk zou het 100 keer de snelheid van 4G moeten worden).

Je moet een 5G toestel aankopen en een 5G abonnement van 50€/mnd.

Dat is dan een dure 30%.

Maar dit is dus de eerste (real life) test-fase bij Proximus.

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

5G uitrol Telenet

Ik had dit eerder van Orange verwacht (altijd al de meest innovatieve operator geweest, naar mijn mening). Voor mij is 5G(Lite) voorlopig nog geen vereiste. Ik zit momenteel toch (vast) in WIGO, enige nadeel aan die grote pakketen; voordeliger maar switchen van mobiele operator is pak moeilijker...maar dat is een eigen keuze natuurlijk! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G uitrol Telenet

Eerlijk gezegd dat ik het ook maar niks blijkt minder waar. Zou er ook niet van schrikken als Orange ook ineens om de hoek komt met 5G. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes