Beantwoorden
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

5G update en test

ik heb een simkaart 5G van proximus in samsug A33 5G  geplaatst en naar een plaats gegaan waar ze 5G hebben

op het scherm kwam up date van samung  ik kon, bevestigen  met ok

dadelijk kwam 5G van proximus  op het scherm

kan dit de update zijn om 5G van telenet te hebben

ik ga dat morgen testen.

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: update en morgen testen

 

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G update en test

@TELEMOB 

Als jij ziet staan Update met 5G op je toestel maar er steekt een Proximus kaart in dan heb je geen update voor Telenet. 

Zoals bij elke provider dient het aan gezet te worden , lees geactiveerd , op de simkaart. De toestellen ondersteunen dit ja maar je provider geeft een update op de simkaart ervan niet op je toestel. 

Ik heb op mijn data simkaart van Telenet een update gehad dus ik ga het nog moeten testen in een 5G gebied. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 159
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

5G update en test

ik heb inderdaad geen 5G  tussen De Panne en Blankenberge

met sim van proximus het ik  wel 5G

Ik zou graag in klaar en duidelijke  taal weten, wat ik kan doen of op wat ik juist moet wachten

volgens de klanten diens krijg ik een  sms van telenet als het in orde is

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G update en test

@TELEMOB 

Als je de simkaart van Telenet erin steekt dan krijg je op den duur een keer de melding op je iPhone , instellingen provider bijwerken. Als je dan op ok drukt dan is dat in orde. Zelf heb ik die melding vorige wek gehad op mijn data simkaart maar ik zal nog eens dienen te kijken op een 5G plaats of ik ook 5G heb. 

Vorige week was ik een dagje in Nederland , daar is 5G beschikbaar en heb toen de data simkaart meegenomen maar ik merk dat er geen 5G op mijn toestel kwam. Nu is dan vorige week die vermelding geweest dus nu kan ik nog eens testen ( aankomende zaterdag aangezien ik terug naar Nederland ben ). 

Het is idd wel zo dat je een sms krijgt van Telenet dat je vanaf nu ook kan genieten van 5G in je pakket. Maar die sms heb ik al maanden geleden gehad nadat het bekend gemaakt was. 

Het is dus wel de bedoeling dat Telenet dit activeert op je simkaart zoals ik al eerder aangaf. Je kan dat altijd eens vragen of dit het geval is of het actief is op je simkaart. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

5G update en test

@patrick37 ik heb die sms nog nooit gekregen, denk ook dat het moet ingesteld staan in je instellingen op mijntelenet of je meldingen via sms ontvangt,

paar meter hier van mij is er 5G volgens enkele site's, heb nog niet tot daar geweest om het eens uit te testen, is maar 3 min te voet van mij.

met m'n raam open krijg ik geen melding van 5G, de 4G is te krachtig vrees ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G update en test

@Master-Magic 

Vermoed dat niet iedereen die sms berichten ontvangt. Ik heb die wel gekregen toen in de tijd als ook de sms van bellen over wifi , VoWifi , dat het beschikbaar is op mijn simkaart. Ook die sms heeft niet iedereen gehad terwijl het dan bij sommige wel werkt terwijl de sms niet gekomen is. 

Lijkt net als of die berichten sporadisch uitgestuurd worden. Je kan niet instellen via 'mijn Telenet ' of je die sms wil ontvangen , of ik heb er langs gezien dat die optie er wel zou staan maar dan heb ik die niet gevonden. 

Zaterdag ga ik naar Nederland er is daar 5G dus ik neem de data simkaart mee en ga eens zien of ik 5G heb. Want het lijkt mij dat als het geactiveerd is dat ik in Nederland toch 5G signaal zou moeten hebben. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

5G update en test

@patrick37 uit de FAQ van Telenet zelf

Kan ik 5G in het buitenland gebruiken?

Op dit moment kan je nog niet genieten van 5G in het buitenland. Daarvoor is er eerst een overeenkomst nodig met operatoren in andere landen. Maar geen zorgen, in het buitenland surf je nog altijd via 3G en 4G.

 

Zelf heb ik wel in Spanje wel al paar keer 5G gehad de laatste keren, dus schommelt een beetje. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5846
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G update en test

@m-jan20 

Ok goede info om te weten 🙂 

Maar dan is het gewoon eens proberen dan. Heb toevallig ook een nieuwe versie gehad van Telenet de 50.0.1 dus het zou kunnen werken. 

Ik laat het weten zodra ik zaterdag weer thuis ben , proberen kan maar er is dus geen zekerheid. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

5G update en test

In Duitsland had ik ook 5G