Beantwoorden
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

Hoi,

 

Ik ben al sinds vele jaren TN klant, maar verhuis binnenkort en zoek de beste oplossing (pack) voor m'n gezin met 4 personen en dus ook 4 smartphones. Er zijn enkle minieme verschillen tussen TN en Proximus.

Als ik bij TN blijf, zou ik logischerwijs kiezen voor een One, dat op 139/maand komt en 150 downloadsnelheid heeft.

Als ik echter voor dat van Proximus zou gaan, zou dat Fiber Essentials Netflix zijn met 350 downloadsnelheid aan 118 per maand.

Beiden hebben 4 smartphones en een decoder in het pack en ongelimiteerd internet.  Dat pack van Proximus heeft wel een Netflix abonnement inbegrepen in de prijs. Zit er een addertje onder het gras bij dat Proximus abonnement of is TN gewoon 21 euro per maand duurder ?

 

Wat zijn jullie ervaringen en plus- of minpunten om voor een bepaald pakket te kiezen ?  

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel:- Beste pack voor een gezin van 4 ?

0 Likes
19 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@kmichels  

Het is nu eenmaal zo dat Telenet wat duurder is en of er een addertje is bij Proximus geen idee , zou er niet van verschieten als dat wel zo is , maar daar moet je dus alle lettertjes voor lezen dan kom je er achter. 

Echter zou ik wel prijs kwaliteit laten kiezen maar ook het geen wat je in je pack krijgt. Dus vergelijk wat je bij Telenet krijgt en wat je bij Proximus krijgt. En laat het niet van Netflix afhangen dat die in je pack zit maar kijk ook naar Mobiele data , stabiliteit , opties voor je tv , bereik voor wifi , eventueel een security pack die bij telenet gratis inbegrepen is bij One , vaste lijn gratis bij One , terug kijk tv gratis bij One , data simkaartje gratis bij One enzovoort. 

 

Je zal uiteindelijk toch zelf een overweging moeten maken wat je wil hebben dus denk dat het is lastig is om op onze mening uit te gaan. Waarschijnlijk gaat ook de grote meerderheid Telenet hebben en zal de proximus fiber ervaring minder zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@patrick37   Bedankt voor het uitgebreide antwoord.  Het zijn ongeveer dezelfde puntjes die ook al op m'n lijst stonden 🙂

Met de gratis telefoonlijn en security pack heb ik geen rekening gehouden, omdat ik dat niet gebruik.  Netflix had ik eigenlijk ook geen rekening mee gehouden, maar het viel me op dat het er bij Prox wel bij zat en dat ik het bij TN dus nog eens apart zou moeten betalen.

Volgens collega's die Prox hebben, is surfen met meerdere personen (bedraad) langzaam, maar geen van die collega's heeft fiber, dus echt vergelijken lukt niet echt.   Aan het bereik voor wifi had ik nog niet gedacht !  

Blijkbaar kan je bij Prox maar 2 programma's tegelijk opnemen en bij TN (met laatste router en bakje) een pak meer.  Maar hoe vaak doe je zoiets 🙂

Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar TN omdat ik er al jaren tevreden over ben en ook al enkele keren voor nieuwe producten in de testgroep zat. (en de klantenservice is ook altijd supervriendelijk en behulpzaam)

Ik weet dat Netweters voornamelijk TN klanten zijn, maar ik zoek dus een paar mensen die fiber van Prox hebben, gewoon om hun eerlijke mening erover te kennen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@kmichels  

Ik begrijp goed dat je de vraag hier stelt en vraagt achter die vergelijking. Of er iemand is die je daadwerkelijk eerlijk kan antwoorden geen idee daar blijf ik het antwoord schuldig om. 

 

Ja je krijgt de tv box om meerdere programma's op te nemen in de cloud , nu heeft proximus ook wel de cloud dus dat verschil zal klein zijn daar ga je niet veel van merken. 

 

Maar als raad , je weet dus wat je krijgt je bent al jaren klant , je hebt al wat testen gedaan als test persoon bij Telenet. Dus uiteindelijk weet je wat je krijgt en nog kan krijgen moest je nog test persoon willen zijn. Als je ergens tevreden bent zou je eigenlijk beter blijven om je een hoop moeite en teleurstellingen te besparen. Maar het is jou keus en jou portemonnee want er zijn er bij die zeggen dat het goedkoper is aan de overkant enkel dat gras is zeker niet groener. Ik heb ooit bij Proximus gewerkt maar ik zou het nooit in huis halen , zelfs toen ik er werkte had ik gewoon Telenet in huis liggen. Bij ons in de stad zijn ze ook bezig met de uitrol van Fiber voor Proximus maar voor geen meter komt die mijn huis in. Ik heb zo een slechte ervaring gehad ooit met Proximus dat ze het kunnen vergeten dat ze mij als klant krijgen , ik had toen enkel mobiel bij hun. 

 

Voor internet en alles ben ik al jaren bij Telenet al vanaf dag 1 dat ik er ooit ging werken bij Telenet. ( werk er nu niet meer voor de duidelijkheid ). Daar heb ik nooit spijt van gehad , weet wat je krijgt , persoonlijk nooit een technisch probleem , en een stabiele lijn. Heb dan sinds de dag dat de One is uitgekomen ook direct One up gepakt en ben daar super tevreden van. 

Maar ook dat is weer mijn ervaring maar misschien kan je dat wel helpen hoe ik de One ervaar , in dit geval One up. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

Als Proximus daar Fiber heeft liggen, zou ik voor Proximus gaan. Hun mobiel netwerk wordt ook nog (altijd) als nét iets beter gezien. Meer kwaliteit dus, voor een lagere prijs. One heeft dan weer onbeperkt 4G voor de mobiele nummers, weet niet precies hoe dat bij Proximus zit (al hebben zij wel al 5G in bepaalde (duurdere) abonnementen). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@m-jan20 alleen die V7 decoder zijn er veel problemen mee bij proximus, als je hun forum soms eens lees welke bugs ze daar nog hebben, soms met een hele avond geen tv, zelf via glasvezel hebben ze nog problemen met tv kijken,

en opnames die mislukken, EPG die niet klopt bij proximus.

en die prijs is een jaar promo, na dat jaar betaal je meer, heb het ook allemaal uitgezocht bij proximus voor glasvezel omdat die hier voor de deur al ligt, ze moesten hier enkel de kabel nog trekken van binnen naar de aansluiting, moest daarvoor heel de muur vrijmaken en als het via de oude aansluiting (telefoon kant) niet ging wilde ze proberen via de telenet kabel kant en gingen ze de kabel doorsnijden van telenet voor die glasvezel kabel te trekken, zag dat allemaal niet zitten, en heb het geannuleerd, had dit wel via EDPNET aangevraagd omdat deze goedkoper zat voor enkel internet via glasvezel. (500/100 snelheid).

 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@m-jan20 @Master-Magic Dat het mobiele netwerk een betere dekking heeft, had ik ook al van kenissen en collega's gehoord (en 2x zelf ondervonden in the middle of nowhere).  Zowel TN als Prox hebben blijkbaar "ongelimiteerde 4G" in hun pack, maar als je over een bepaald volume gaat, val je bij beiden terug op een lagere snelheid.  De lagere snelheid bij TN is wel 4x zo hoog als bij Prox 🙂

Heb ook hun forum wat uitgespit en er zijn inderdaad nogal wat klagers, maar de ervaring leert me dat tevreden klanten niet zo snel hun ervaringen posten op een forum (ook hier niet trouwens).

Qua installatie is er voor beiden geen probleem : TN aansluiting zit op de voorgevel en Fiber ligt letterlijk voor de voordeur.

Ik denk dat de mobiele data de doorslag zullen geven : met 4 sim kaarten is het bij TN 160GB en bij Prox 20GB.

Het vreemde bij TN is, dat ik dan van een Wigo met 300Mbps naar een One met 150Mbps ga en toch meer betaal.  Waarschijnlijk is de meerprijs dus enkel te wijten aan de hogere pot mobiele data.

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@kmichels  

Het is inderdaad een prijs verschil en bij de ene is het meer betalen en bij de andere weer minder. 

Het bereik van Telenet vindt ik over het algemeen steeds beter geworden , als je die ervaring wil weten. Heb natuurlijk in het begin dat Telenet de uitrol deed van mobiel dit ook meegemaakt en toen ook genomen. Het was op zijn zachtst gezegd niet wat het moest zijn. Nu heeft Telenet dan Base overgenomen en moet ik zeggen dat ze heel goed vooruit gegaan zijn. Heb nu thuis zelfs van Telenet 4G binnen dat had ik nog nooit gehad en bij geen enkel provider heb ik thuis 4G , enkel omdat het huis goed geïsoleerd is. Dus ja ze zijn echt vooruit gegaan in die jaren. 

 

Het is een algemeen gegeven hé dat de 'klagers' alles hier neerzetten maar dat de 'niet klagers' hier niks neerzetten. Eigenlijk zouden die mensen ook iets meer hun stem mogen laten horen want het is zeker niet allemaal slecht. Zoals ik al reeds eerder aanhaalde heb ik al jaren Telenet en heb nooit een probleem mogen ervaren. Op één klein ding na en dat was dat er een signaal storing was op de modem maar dat was binnen de dag opgelost. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@kmichels 

Je kan nog iets besparen bij One als er 1 persoon is die heel weinig (of niet) mobiel telefoneert en als die persoon een Dual-Sim smartphone heeft. Neem een One for 3 en steek de (gratis!) Data-Sim samen met een "prijs volgens verbruik" in deze persoon zijn Dual-Sim smartphone. Besparing: 15€/maand. En dan heb je nog steeds 120GB mobiele data voor 4 personen.

Zo gebruik ik een One for 1 met 2 personen. (en dan is de besparing 20€/maand!).

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@kmichels feit is wat ik veel zie terug komen op het proximus forum is dat de V7 Android box bij proximus heel veel bugs heeft en veel niet werkt dan wel werkt, opnames die opeens verdwijnen, of dat je gewoon een hele avond niks kan kijken, foute EPG de laatste maanden (proximus is er voor aan het werken om dit weer in orde te krijgen maar duurt ook al enkele maanden)

als je de status pagina leest van die V7 Android box en alles leest dan zou ik bij telenet blijven, ok het gaat bij sommige ook wel eens fout met opnames enzo, maar ze kunnen nog tv kijken in de meeste gevallen, en opnames komen na paar dagen terug op de tv box, nooit wissen als je ze niet kan bekijken heb ik al veel gelezen hier.

 

en zo heeft elke provider zijn voor en nadelen, is soms moeilijk voor elke persoon zijn persoonlijke voorkeur te geven op een forum.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

Dan is er nog een verschil tussen Proximus en telenet. Bij proximus geven ze het  dan toch toe dat er problemen zijn maar bij telenet vertellen ze dar er niets aan de hand is.

En dat is al een groot verschil.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@Guyke1 er is een groot verschil tussen een ontvanger die soms hele avond geen beeld geeft op alle zenders dan een ontvanger van telenet waar je wel nog beeld op hebt, enkel zijn er enkele zenders slecht bij snelle beelden, het is doorgegeven dat hele topic en er zal naar gekeken worden, 

het is een kabel netwerk met allemaal onderdelen die eens stuk kunnen gaan, 

het is iets wat door niet iedereen wordt ervaren, dat is zo bizar er aan, er zijn een 10 tal die het hebben die het gemeld hebben, misschien zijn er meer maar melden ze het niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

Zoals ik in een ander topic al heb meegedeeld ben ik na 20 jaar Telenetklant geweest toch overgestapt naar proximus en ik hoop dat ik het daar ook ten minste 20 jaar vol hou maar dat zal dus aan hun liggen.

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@Ex-Netweter 

Ik ben de TN box nu eindelijk gewend, dus mijn voorkeur gaat uit naar TN.  Ik heb ook maar 1 storing gehad in de laatste 2 jaren en dat was dan nog een korte.  Die extra data sim kaart+abo is een goed idee, want we zitten hier met 2 tieners die niet weten wat een sms of gewoon telefoongesprek is en dus geen gewoon abonnement nodig hebben 🙂

 

@Master-Magic Ik zie inderdaad veel problemen met die decoder op hun forum, maar dat is bijna altijd zo als er een nieuwe decoder op de markt komt (alhowel die V7 er toch ongeveer een jaar is).  Ik had de laatste TV box van TN meer dan een jaar voor hij uitgeleverd werd aan de nieuwe klanten en dat was maanden prutsen, uitvallen, bugfixes en maandelijks een paar telefoontjes naar de helpdesk.  Gelukkig werden die meestal snel opgelost.  

 

Soit...het zal dus waarschijnlijk TN worden !  

0 Likes
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Abonnementsvoorstel Telenet: Gezin met 4

@Guyke1   En van welk pack van TN naar dat van Prox ben je dan overgestapt ?

('t is maar voor te vergelijken, want al die verschillende packs komen me ondertussen de strot uit)

0 Likes