Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Activatie SIM-kaart na overzetten nummer

Ik heb een aanvraag gedaan om een prepaid Proximus nummer over te zetten naar prijs volgens verbruik met behoud van nummer.

Vrijdag heb ik de SIM-kaart ontvangen en probeerde ik deze te activeren via MyTelenet. Telkens dezelfde vage foutmelding: Sommige gegevens zijn niet correct. Telefoonnummer en SIM zijn 100% correct. 

Ik probeer het zaterdag via de chat, maar omdat dat te lang duurt bel ik naar de helldesk. Komt in orde zeggen ze, wij hebben het geactiveerd. Als het binnen de 24u. niet in orde is, bel maandag dan even. BTW tijdens dit gesprek word ik onder druk gezet om prijs volgens verbruik 'wegens te duur' om te zetten naar Telenet Junior, maar dat terzijde.

Vandaag reageer ik verder via de chat. Ze vragen mij een document in te vullen (naam, tel.nr. dat ik wil overzetten en Telenet SIM) en te ondertekenen. Komt in orde, is geactiveerd, kan 48u. duren.

In MyTelenet heb ik nu nog altijd de boodschap dat ik een SIM moet activeren. Het Proximus nummer is niet meer te bereiken en ik kan er ook niet meer mee bellen (ontvangst toont 4 streepjes). SMS in/uit werkt wél.

Wat doe ik best? Stop ik de Telenet SIM erin en dan hopen op het beste?

Edit: Met de SIM van Telenet heb ik 0 bereik.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
16 reacties
Dany
Experienced Beetjesweter
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Blijkbaar is er een probleem bij sommigen om de nieuwe SIM kaart te activeren.
Ik heb 14 dagen geleden aanvraag gedaan, heb de kaartjes hier liggen maar de activatie laat op zich wachten.
Ze hebben me beloofd om me op te bellen zodra het probleem opgelost is.

Blijkbaar zit ik terug in die 1 % waar het mis gaat 😒

Zo was het ook met de activatie van mijn mailbox ... 
Nu, tot nu toe altijd perfect te woord gestaan en geholpen door de Telenet helpdesk.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

14 dagen is zeer lang hopen dat ze vlug in orde krijgen 

De rekening is al zeer opgelopen , deze zaken lopen altijd zeer vlot moet ook voor de klant