Beantwoorden
Herman56
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Galaxy S25 FE had een lange tijd geen 5G

Ik heb een nieuwe Galaxy S25 FE gekocht in november voor mij en mijn partner en had vanaf het begin geen 5G verbinding. Omdat de SIM card al oud was raadde men mij aan om deze te vervangen. Dit is gebeurd in de Telenet winkel maar dit hielp niet. Ik heb een ticket aangemaakt bij Telenet maar kreeg als response. Wanneer werkt 5G niet? Geef plaats en datum en uur. Nooit was geen correct antwoord 😀.

Uiteindelijk heb ik de sim kaart van een gebuur die bij Proximus aangesloten was in de GSM gestoken en wonder boven wonder onmiddellijk 5G verbinding. Terug gebeld met deze informatie en toen heeft de medewerker er zelf een aantal plaatsen, datum's en tijden ingezet. Na een week nog niets, heb dan terug gebeld, men ging het nogmaals doorgeven. Dan plots na een paar dagen dagen kreeg ik ik het 5G logo op de telefoon en en de speedtest confirmeerde dat ook. Hoewel ik ook de nummer van mijn partner had doorgegeven was dit nog niet in orde. Opnieuw gebeld en na 2 weken kreeg ik een oproep dat men een paar aanpassingen gedaan heeft en dat het in orde zou zijn. Klopt.

Op de vraag wat er juist aangepast is wacht ik nog op een antwoord. Dit hele gebeuren heeft meer dan 2 maanden geduurd. Ik weet er zelfs iets vanaf, maar mensen die dit niet weten krijgen niet waar ze voor betalen en dat is niet correct.

Daarom dit bericht.

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Galaxy S25 FE no 5G

5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@Herman56  Meestal is dat een netwerk aanpassing dat op de telefoon wordt gestuurd via een update.

heb je op andere plaatsen ook nu 5G beschikbaar of enkel bij je thuis plaats??

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
Herman56
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Leesclubje starten? It's your fifth party!

5G is nu overal beschikbaar, zelfs in Fuertaventura waar ik juist was. In januari voor de aanpassing kon ik zelfs niet bellen op Curacao.

Ik heb geen update gezien op de telefoon. Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met bepaalde toestemming in een database van Telenet.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

@Herman56 

Update van providerinstellingen, daar krijg je geen melding van.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Herman56
Freshman Beetjesweter

Het is wel raar dat met de nieuwe sim kaart dit niet automatisch aangepast werd. 

Het is in orde nu. Deze post was meer om andere mensen te attenderen dat ze dit best eens nakijken.

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Aan de sim kaart zal het niet gelegen hebben er is wel een service update geweest op 23 maart 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/a...