24766
netweters
|
152534
antwoorden
|
20716
vragen
|
Onze mobile extender is kapot en helaas zijn er geen meer te krijgen. In huis dus geen ontvangst.
Wij hebben in ons gezin 3 huawei 20 mate lite toestellen en willen daarmee bellen via wifi. Die mogelijkheid is echter niet aanwezig onder instellingen (we hebben android 10). Volgens Huawei.be moet Telenet dat activeren, maar Telenet verwijst naar de Netweters.
De aanwijzingen op de site van Telenet gaan uit van een ander instellingen menu.
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Bellen via wifi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb net speciaal voor jou eens mijn oude Huawei mate 20 Lite opgestart , even aan de lader want was leeg.
Op mijn simkaart is de optie actief want op mijn iPhone werkt het perfect. Maar op de Huawei dus niet en heb alles nagezocht en nagekeken. Helaas geen soelaas want het werkt dus niet meer op dat toestel.
Ik zal morgen een SIM kaart van een andere provider kopen en kijken of zich dan hetzelfde probleem voordoet.
Als je wil kan ik eens die van mijn partner proberen. Die zijn tweede nummer is Orange en die heeft dus ook die optie actief. Dus je zegt het maar als je wil dan test ik het voor je dan moet je niet speciaal eentje kopen.
Dat zou heel vriendelijk zijn.
Ik hou ondertussen Huawei.be klantendienst op de hoogte, want die gaan er gemakshalve van uit dat alle problemen zijn opgelost als Telenet een en ander heeft geactiveerd, quod non.
OK. Veel dank!
Tijd om heel boos te worden naar servicediensten Telenet.
Op de site vermelden dat toestel compatibel is en allerlei non-oplossingen aandragen en uiteindelijk ligt de fout bij hun.
Huawei.be zal blij zijn.
Nogmaals dank.
In dit geval is inderdaad de fout bij Telenet , nou ja fout , de ondersteuning is er niet meer. Hopelijk kun je via de klantendienst ergens komen om het opgelost te krijgen.
Na mijn ervaringen van de laatste dagen denk ik dat het er op uitdraait dat wij een andere provider moeten zoeken. Telenet onderkent het probleem niet eens.
Het is toch jammer dat je na zoveel jaar klant weg zou gaan voor dit probleem. Kijk eerst of je er samen uitgeraakt om het opgelost te krijgen. Dit is jullie beslissing natuurlijk maar je kan het proberen. Ik weet wel dat die ondersteuning er ooit geweest is aangezien ik het wel ooit heb gebruikt op dat toestel.
Waar ik aan denk wat een oorzaak zou kunnen zijn is dat de software te oud is en dan bedoel ik de Huawei software zelf niet de Android software want er staat Android 10 op.
Als de Huawei software te oud zou zijn zou het toch ook met een SIM kaart van Orange niet lukken?
Dat zou je inderdaad zo kunnen zeggen. Misschien hebben de providers maar een bepaalde ondersteuning ? Daar durf ik echt geen antwoord op te geven. Meteen dat ik de Orange kaart erin stak stond dit actief ik heb zelfs de nieuwste onderdelen van Telenet gedownload en het toestel ook herstart maar geen resultaat.
Het is ook maar een vermoeden wat ik heb hoor ben natuurlijk niet zeker. Kan ook de software zijn op de simkaart die die toestellen geen ondersteuning meer bied.
Whatsapp-contact bij Telenet biedt nu aan de SIM kaarten in de winkel om te ruilen voor nieuwe. Zou dat kunnen helpen?
@Weimaal schreef:Whatsapp-contact bij Telenet biedt nu aan de SIM kaarten in de winkel om te ruilen voor nieuwe. Zou dat kunnen helpen?
Ik zou het alleszins eens proberen. Als Telenet nog steeds aangeeft dat jouw toestel hiermee compatibel is dan kan je deze actie best wel eens een kans geven.