24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Mijn apple i watch cellular is de verbinding met telenet verloren (4g)
Ik heb via mijn telenet eerst mijn abonnement voor iwatch verwijderd en kreeg na eenhalf uur een sms dat dit was uitgeschakeld .
Nu heb ik de volgende vraag .
Moet ik eerst op mijn iwatch mijn telenet provider selecteren en configureren
of moet ik eerst op "mijn telenet "de optie 4 g sim activeren
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: i watch apple cellular probleem telenet
Hoe het precies werkt geen idee want gebruik het zelf niet.
Maar ik heb wel het stappenplan gevonden hoe je dit terug kan instellen.
het lukt me niet , ik ga even de stappen zeggen dat ik doe .
op mijn telenet zet ik telenet one nummer uit (stopzetten )
na een half uur krijg ik een sms van telenet dat het is stopgezet
ik ga dan naar mijn apple i watch app op de telefoon naar mobiel netwerk
ik zie daar dan 3 keer een telenet staan dat niet in gebruik is , ik verwijder die 3
dan ga ik op mijn telefoon op de i watch app naar mobiel netwerk selecteren en kies ik voor telenet enz ....en bevestig ik .
dan zet ik mijn iwatch de knop voor 4 g aan , maar dan krijg ik geen connectie en lukt het niet
of mag ik mijn 4 g op de iwatch maar aanzetten nadat ik een sms heb gekregen van telenet ?
Volgens mij heb je door op telenet je one nummer uit te schakelen dit abo opgezegd. Dus als het niet meer actief is kan je dit ook op geen enkele manier meer bereiken. En al zeker niet door een 3e partij. Het zou maar al te gek zijn als een derde partij uw nummer zou kunnen activeren of deactiveren.
Je bent niet de enige, is een probleem bij telenet, ik heb er reeds melding van gemaakt, dus misschien best ook doen, hoe meer het melden hoe sneller het opgelost geraakt 🙂
Als je deze stappen volgt komt het helemaal goed: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/One-number-werkt-niet-meer-op-Apple-Watch/m-p/13833...
De truc is om de activatie zowel op de Apple Watch (via de iPhone app) en als in Mijn Telenet te verwijderen.
Hier ook hetzelfde probleem. Al paar keer ontkoppeld en gekoppeld volgens het gekende stappenplan, maar niks lijkt te werken. In Mijn Telenet staat er dan dat mijn OneNumber actief is maar de Watch maakt geen verbinding. Ondertussen staan er al enkele niet gebruikte Telenet mobiele abonnementen in mijn lijst op de Watch die niet in gebruik zijn.
Al gebeld naar Telenet maar daar weten ze ook niet hoe ze het moeten oplossen. Verder dan het stappenplan geraken ze precies niet.
Ben wel blij dat het niet enkel bij mij is...
Exact hetzelfde hier. Telenet weet idd niet wat het prbleem is, ze hebben zelfs al aan iemand gezegd dat zijn toestel stuk is, maar dat klopt dus niet (gelukkig).
Telenet helpdesk:
"Hier hebben we gisteren en vandaag heel wat meldingen van doorgekregen. We hebben dit doorgegeven voor een algemeen onderzoek (...).
De juiste oorzaak hebben we nog niet gevonden, Dirk, maar daarom is het belangrijk dat we genoeg info verzamelen, zoals ook de iOs versies, maar ook welke toestellen je precies hebt en aan welk nummer je welke smartwatch wil koppelen. Geef ons zo veel mogelijk details zoals merk en type ook. Alvast bedankt."
Ik heb een Iphone 13 en Iwatch 6 die allebei de laatste update hebben.Foutmelding 'geen abonnement,geen sim
Ik heb een iphone 12 en een apple watch ultra, mijn man heeft een iphone 12 mini en een se cellular.
Bij mij lijkt het opgelost!
Aangezien er zoveel meldingen waren heb ik gisteren bij enkele Apple Watches deze procedure nog eens uitgevoerd en wat bleek het klopt inderdaad dat er problemen waren bij de activatie (en zelfs stopzetting) van het Telenet One Number.
Ik wou vandaag al mijn bevindingen hier neerschrijven maar dat is nu niet meer nodig want zoals @KL1703 al heeft opgemerkt zijn de problemen van de baan. Maar laten we eerlijk zijn de huidige procedure moet echt veranderd worden door Telenet. Als je al deze handelingen niet correct uitvoert kan het voorkomen dat je onmogelijk het horloge geconnecteerd krijgt. Wie verzint nu zoiets?
Eender hoe vandaag zou de activatie terug moeten werken. Vergeet alleszins niet om je Telenet One Number ook in 'Mijn Telenet' eerst stop te zetten. Activeer dan je Apple Watch met de Watch app. Als die app de handelingen heeft aanvaardt dan moet je ook nog wachten op de SMS van Telenet dat bevestigd dat je Telenet One Number is geactiveerd. Pas vanaf die SMS is de eSIM ook werkend op je Apple Watch. Het verwijderen van de niet gebruikte mobiele abonnementen zal nu ook terug werken zodat je geen ellenlange lijst krijgt van al je mislukte pogingen van ervoor.
Het enige waar je eventueel nog problemen mee kan ondervinden is dat de synchronisatie tussen de Telenet One Number (eSIM) en 'Mijn Telenet' door de afgelopen problemen een beetje op hol geslagen zijn. Je hebt je Telenet One Number effectief stopgezet via 'Mijn Telenet' maar bij de activatie krijg je nog steeds de melding dat er al een nummer is gekoppeld. Bij deze problemen moet je jammer genoeg toch nog even de helpdesk bellen.