24757
netweters
|
152406
antwoorden
|
20700
vragen
|
Na het lezen van dit (https://www.iculture.nl/gids/wifi-bellen-iphone/) artikel dacht ik dat mijn probleem eindelijk opgelost was. Waar ik zowat alle tijd doorbreng als ik thuis ben is er erbarmelijke slechte mobiele verbinding. Maar tot op vandaag merk ik niks van een automatische omschakeling naar WIFI bellen. Komt hier nog wat van? Voor alle duidelijkheid: mijn toestel, iPhone 7 Plus, staat correct ingesteld.
dit is nog in een testfase, telenet zal wel laten weten wanneer het voor iedereen beschikbaar is, voorlopig is er nog geen "release" datum gekend.
Met Triiing kan je natuurlijk wel bellen via WiFi maar jammer genoeg nog geen oproepen ontvangen. Ik vermoed dat dit een van de dingen is waar Telenet mee bezig is. Allemaal stukjes en beetjes van de grote Netwerf.
Ik zit ook al jarenlang met het probleem van slecht bereik hier bij ons in huis ( en soms ook buiten het huis).
Telenet beloofd al een hele tijd dat daar zou aan gewerkt worden maar er gebeurd blijkbaar weinig op dat gebied. Dus zou bellen via wifi ook voor mij een heel goede oplossing zijn. Als Telenet het al weet waarom mogen wij het dan niet weten wanneer er eindelijk een oplossing komt voor het probleem waar velen van ons mee zitten?
@jovdm schreef:Ik zit ook al jarenlang met het probleem van slecht bereik hier bij ons in huis ( en soms ook buiten het huis).
Telenet beloofd al een hele tijd dat daar zou aan gewerkt worden maar er gebeurd blijkbaar weinig op dat gebied. Dus zou bellen via wifi ook voor mij een heel goede oplossing zijn. Als Telenet het al weet waarom mogen wij het dan niet weten wanneer er eindelijk een oplossing komt voor het probleem waar velen van ons mee zitten?
Ik had hetzelfde probleem en de technische helpdesk van TN heeft mij aangeraden om voor telefonie van provider te veranderen omdat er voorlopig geen remedie voorzien is. Hetgeen ik dus maar gedaan heb ...
zit het bellen via wifi nu nog altijd in die testfase? Het duurt wel lang dan. Zou er ooit nog iets van in huis komen? Zou anders volgens mij wel een betere oplossing zijn dan het gsm signaal versterken door middel van een extra toestel (MCE). Met de nieuwe normen voor isolatie en zo zullen waarschijnlijk wel meer en meer mensen problemen krijgen met het bereik van de gsm binnenshuis. Met WIGO moet het toch wel te doen zijn om bellen en vooral oproepen ontvangen via wifi mogelijk te maken.
Probleem is dat, zoals de door u aangehaalde redenen, Wifi ook niet overal is zoals het hoort. Je kan wel bellen met de Triiing app maar nog niet ontvangen.
Misschien is het een optie als het systeem ontdekt dat je gsm nr niet bereikbaar is, dit automatisch wordt doorgeschakeld naar uw vast nummer.
Dat denk ik toch ook. En een extra wifi acces point hebben de meesten onder ons wel al denk ik. Met het draadloos bereik van de telenet model alleen kom je inderdaad niet ver.
Dus heeft er iemand meer info hoe ver ‘bellen via wifi’ staat?
@Ex-Netweterschreef:Dus heeft er iemand meer info hoe ver ‘bellen via wifi’ staat?
Telenet wellicht, maar dat moet je aan hun vragen, niet hier.