Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

* Sms’en en bellen binnen de EU-zone – behalve sms’en of oproepen vanuit België naar een buitenlands nummer, van of naar speciale nummers en diensten van derden - zijn altijd inbegrepen in de prijs van het abonnement. Dat geldt alleen bij normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de voorwaarden.

Frankrijk ligt in de EU - zone ! 6.37 euro extra om te bellen naar Frankrijk  12/02/2021 -  om 17h58 28 min. 56 sec. kost  6,37 met mijn mobiele Wigo s 3gb nummer .

Wat klopt hier niet ?

 
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: WIGO S 3GB pack tv - internet - vaste lijn en mobiel
Tags (2)
0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter 

Hetgeen eigenaardig kan overkomen is dat bellen van België naar het buitenland (ook EU) betalend is.  Dit staat in de 'voetnota' aangeduid met een asterisk:

* Sms’en en bellen binnen de EU-zone – behalve sms’en of oproepen vanuit België naar een buitenlands nummer, van of naar speciale nummers en diensten van derden - zijn altijd inbegrepen in de prijs van het abonnement. Dat geldt alleen bij normaal gebruik, zoals gedefinieerd in de voorwaarden.

Er is wel een optie internationaal bellen aan 10 euro.

Het geen ik hier vermeld is de huidige regeling voor Wigo S 3 Gb.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Bedankt voor je reactie.

Ik ga hier niet mee akkoord want : toen ik besloot om mijn pack naar huidige te veranderen was dat omdat de uitleg was dat ik net deze verassing zou vermijden.

Bij vorig pack had ik een simkaart zonder wigo s 3gb.

Het tarief in totaal bleef hetzelfde en ik kon volgens de telefoniste tot 2000 minuten bellen, ik heb haar uitgelegd dat ik een zus in Frankrijk had en daarom was bellen met de gsm, niet met de vaste lijn, de oplossing. Als ik belde naar buitenland met vast : betalen, met mobiel : beperkt aantal minuten. Je kan die optie zelf blokkeren via het profiel, en activeren en daar staan nergens een waarschuwing tot betalend bij. Nu vrees ik wel dat ik op een njet ga botsen maar zo gemakkelijk ben ik niet, ik vind dit gewoon misleidend en denk er over na klacht neer te leggen bij de ombudsdienst en ben er vrij zeker van in het gelijk gesteld te worden. Dit is niets persoonlijks, jij kan natuurlijk alleen maar informeren waarvoor bedankt.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter 

Ik kan mij best voorstellen dat ze u verkeerde informatie gegeven hebben. Telenet verandert regelmatig het één en ander aan zijn producten. Blijkbaar zijn alle medewerkers van het call center van Telenet niet altijd op de hoogte van alles. Het is al verschillende keren gebeurt dat er tegenstrijdige informatie kamt uit Telenet en dan duurt het wel even eer een 'officieel' standpunt meegedeeld wordt.

In afwachting van een oplossing van uw probleem zou je de app Triiing kunnen gebruiken. Hiermee bel je gratis (zie hier voor alle details).

 

In de tekst die u en ik aangehaald hebben, staat duidelijk: behalve sms’en of oproepen vanuit België naar een buitenlands nummer

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Tja, al een geluk dat het bedrag dat ik gebeld heb meevalt.

 

Uitgaande oproepen naar buitenlandse nummers ( toegestaan is op profiel uitgevinkt )

als uitleg : 

Als dit vakje uitgevinkt is, kan je niet bellen naar niet-Belgische nummers. Of je nu in België of in het buitenland bent.
 
Maar men moet daar vermelden als je dit vakje aanvinkt betaal je ook ...
 
Er was op mijn sim namelijk een fout gebeurd bij telenet : men had alles geblokkeerd behalve bellen naar vaste nummers.
Ook op de vaste lijn een overblokkering door telenet.
 
Beide nummers recent gewijzigd.
 
Jammer dat zulke zaken gebeuren.
 
En helaas niet alleen bij Telenet en de pandemie/thuiswerken maakt het alleen nog moeilijker.
 
0 Likes

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?


@Ex-Netweter  schreef:

Nu vrees ik wel dat ik op een njet ga botsen maar zo gemakkelijk ben ik niet, ik vind dit gewoon misleidend en denk er over na klacht neer te leggen bij de ombudsdienst en ben er vrij zeker van in het gelijk gesteld te worden. 


Ik vrees dat je absoluut geen gelijk gaat krijgen, ook niet bij de Ombudsdienst.

Waar vind je misleidende informatie??

Bellen vanuit België naar een buitenlands nummer is altijd betalend geweest (tenzij je een apart pack hebt voor buitenlandse belminuten).

 

Bij GSM moet je het onderscheid maken tussen gebruik in België, en gebruik in de EU:

  1. als je de GSM in België gebruikt, gelden de Belgische regels (en tarieven).
  2. als je de GSM in buiten België in de EU gebruikt (=roaming), dan gelden de Europese roaming regels. Deze tarieven zijn "gereguleerd" door Europa.

Met andere woorden:

  • jij bent in belgie en belt naar belgie => nationaal, binnen bundel (2000 minuten).
  • jij bent in belgie en belt naar frankrijk => internationaal, buiten bundel !!!
  • jij bent in de EU (buiten België) belt naar belgie of elk land in de EU => roaming, binnen bundel.
  • jij bent buiten de EU: alles buiten bundel en niet gereguleerd.

@Ex-Netweter  schreef:

Je kan die optie zelf blokkeren via het profiel, en activeren en daar staan nergens een waarschuwing tot betalend bij. 


Dat is precies de reden waarom je deze optie kan blokkeren (standard geblokkeerd bij nieuwe sims?): omdat het betalend is en je op die manier verassingen kan vermijden.

 


@janne_man  schreef:

Ik kan mij best voorstellen dat ze u verkeerde informatie gegeven hebben. Telenet verandert regelmatig het één en ander aan zijn producten. Blijkbaar zijn alle medewerkers van het call center van Telenet niet altijd op de hoogte van alles.


De roaming regels zijn al enkele jaren in voege, en heeft niets te maken met product wijzigingen bij Telenet, maar een Europese regelgeving.

Er is geen excuses voor Telenet Centers: op de hoogte zijn van de roaming regels behoort toch tot de basis kennis van een Helpdesk medewerker?

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Nope, terug gebeld naar Telenet en hier ook de uitleg gekregen van 2000 belminuten naar buitenland, heb mij voorgedaan als NIET klant die graag klant zou worden.

- dan omdat ik daar zat in te peuteren was het al stamelend euh ... even opzoeken , als u de optie 10 euro neemt.

Daarop gevraagd als ik de optie 10 euro niet neem wat zijn dan de tarieven naar buitenland en zelfs in de EU is dat opgedeeld in 3 categorieën, a b c ... en Frankrijk heeft dan nog een betaalbaar tarief. Ook dit was gedoe, euh, aah, 

Maar die info vind men niet op we website.

Ik heb dan zelf de Tring aangegeven dat ik dat gehoord had, en dan is bellen naar buitenland volledig gratis.

Je moet dan wel een Smartphone kopen naar keuze en de app installeren.

De uitleg op de website is niet overzichtelijk en als je dan je abbo afsluit bij een externe aanbieder, dat kan, dan gaat het helemaal fout. 

Gevraagd of de optie bellen naar buitenland standaard actief is ; neen dat moet je op je toestel regelen, neen dat moet men op de website regelen.

Men verward ook vaste telefonie met mobiel tijdens het gesprek, de optie 10 euro is enkel voor vaste telefonie. Niet voor mobiel meneer, terwijl als je dan mee gaat kijken dat dit voor beiden telt.

Ik ben nogal precies, ik weet het.

0 Likes

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Dat is precies de reden waarom je deze optie kan blokkeren (standard geblokkeerd bij nieuwe sims?): omdat het betalend is en je op die manier verassingen kan vermijden.

 

Neen niet standaard geblokkeerd. Dat is het nu net.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter  

De antwoorden die gegeven zijn door @janne_man en @Ex-Netweter  zijn zeker waar en ze hebben gelijk. 

Bellen met de gsm vanuit België naar een ander nummer in Europa is betalend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Er is geen excuses voor Telenet Centers: op de hoogte zijn van de roaming regels behoort toch tot de basis kennis van een Helpdesk medewerker?

 

Men is dus niet op de hoogte, al genoeg problemen ondervonden in de pandemie, niet ervoor.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter  

Had je gebeld naar de helpdesk hadden ze je dat waarschijnlijk kunnen vertellen. Of de medewerkers in de Telenet centers dit dienen te weten dat laat ik in het midden. Die mensen moeten mij kunnen helpen met mijn reparaties en wijzigingen en de materialen die ik thuis nodig heb. 

 

Er is ook een website die Telenet gebruikt waarop je zelf al veel informatie kan terug vinden. Je gaat deze link ook terug gevonden hebben :

 

https://www2.telenet.be/nl/tarieven/mobile/#/InternationaalRoaming


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Ik heb gebeld naar de helpdesk, en neen ze weten het dus niet.

Ik kan niet naar een verkooppunt voor dergelijke zaken want er is een pandemie.

En ik sloot mijn contract online af, incluis alle wijzigingen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter  

De helpdeskmedewerker had je dit wel kunnen vertellen die dienen dit soort informatie wel te geven en te weten. 

 

Voor nu lijkt het me dus duidelijk dat bellen vanuit België naar een ander nummer in het buitenland dus betalend is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

Die link staat niet bij het tarief WIGO S 3gb

 

Uw link zegt ; in kleine letters :::: Knipsel.JPGHeb je WIGO? Dan geldt het onbeperkt bellen ook in de landen van de EU-zone, zonder extra roamingkosten.

Dan geldt het onbeperkt bellen !!! OOK in landen VAN de EU zone.

En dat is dan niet verwarrend, ik bel niet met een gewone mobiel nummer maar met een pack.

Ik begin mij meer en meer op te winden...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen naar Frankrijk toch betalend met WIGO S 3GB?

@Ex-Netweter  

Je hoeft je daarvoor niet op te winden hoor ik zal het je uitleggen:

 

* Als je belt met je gsm naar het buitenland , een buitenlands nummer , zal er roaming worden aangerekend. 

 

* als je belt met gsm toestel vanuit een EU land naar een ander nummer in de EU  dan zullen er geen roaming kosten worden aangerekend. Je belminuten zullen dan van je bundel afgetrokken worden. 

 

België heeft jammer genoeg de roaming tarieven niet afgeschaft. 

 

Als je Triiing installeert op je gsm toestel dan kan je wel 'gratis' bellen naar vaste en mobiele lijnen in Europa. 

Lees hiervoor eens deze informatie door. 

 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-triiing/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes