Beantwoorden
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Hallo netweters, ik loop tegen het volgende probleem aan,

Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .

Wanneer ik echter van mijn tel een hotspot maak en kijk op de tablet via de telenettv  app zou dit NIET in mijn free G pot zitten ??

Nochtans geeft telenet op zijn free g pagina dit als tip ???

als je 10 keer belt naar de klantendienst krijg je 10 keer ander antwoord .

evengoed is dit op zijn minst misleidende informatie .of zie ik het verkeerd? ?


Titel aangepast door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Free G en foutieve informatie van telenet.

0 Likes
33 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@Jurgen1969  Ik geloof dat dit al eens aan bod is gekomen. FreeG is niet toepasselijk als je van je smartphone een hotspot maakt. Alleen toepasselijk op je Smartphone zelf.

Maar dat is dan in tegenspraak met wat hier op de site vermeld wordt. Maar er zijn welk beperkingen in het volume blijkbaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@igvfer  schreef:

Ik geloof dat dit al eens aan bod is gekomen. FreeG is niet toepasselijk als je van je smartphone een hotspot maakt. Alleen toepasselijk op je Smartphone zelf.

Maar dat is dan in tegenspraak met wat hier op de site vermeld wordt. 


Volgens de website gaat dit inderdaad wel. 


@igvfer  schreef:

Maar er zijn welk beperkingen in het volume blijkbaar.


Schermafbeelding 2021-02-09 om 15.20.50.png

 

Ik heb het hier net zelf eens getest met hotspot van iPhone naar iPad, ik hou jullie op de hoogte. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@Jurgen1969  schreef:

Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .


Niet "naar hartelust" 🤔

Met je Wigo35 heb je 100GB Free G volume in België.

Deze extra mobile data pot wordt gebruikt voor de "Free G Apps": Yelo Play App, Telenet TV-App, Play Sports -app en website, Messenger, Whatsapp.

Als deze pot opgebruikt is, komt het verbruik van de bovengenoemde Apps van je gewone data pot.

0 Likes
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Zoals ik al zij ,bedriegelijke informatie ,die al bijna 2 jaar op hun website staat !!

En wanneer je hierover belt met klantendienst doen ze of hun neus bloed.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@Jurgen1969  Als je echt van mening bent dat Telenet je misleid door wat jij bedrieglijke informatie noemt kan je maar één ding doen zoals men in de beschaafde wereld doet. Je dien eerst een formale klacht in bij Telenet. Als het antwoord van Telenet je geen bevrediging geeft, dien je een bemiddelingsklacht in bij de ombudsdienst van de Telecom. Dat is een gratis procedure.

 

Niets belet u om ook een klacht in te dienen bij de Economische inspectie. In die mate dat er ook een Vlaamse bevoegdheid is kan je ook je probleem van volgens u bedrieglijke informatie voorleggen via het telefoonnummer 1700 bekend onder de naam van Vlaamse infolijn.

 

Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.

 

Ex-Netweter
 

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@janne_man  schreef:

@Jurgen1969 

Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.


Bedoel je hiermee dat dit onderwerp hier niet verder besproken mag worden?

Ik ben ook een "Netweter", maar ik "ben" geen Telenet ...

 

Nu zijn er 2 manieren om de topic starter te helpen:

  1. hem erop wijzen dat de informatie van Telenet niet misleidend is: het is duidelijk dat de "extra datapot" niet onbeperkt is (en afhangt van het abonnement). Free G (telenet.be) "naar hartelust, maar niet helemaal onbeperkt)".
  2. indien hij toch denkt dat het misleidend is (voorbeeld data volume van "Hotspot gebruik" komt niet uit de Free G pot), dan moet hij ons wat meer data bezorgen ...

Het is ook in het belang van alle Netweters om hier een goed zicht op te krijgen, en als de info niet correct is (vb in verband met Hotpsot volume), dan moet Telenet de info aanpassen ...

 

Netweters hebben in het verleden al dikwijls een rol gespeeld in het laten corrigeren van verkeerde info op de Telenet website.

 

Ik vind het dus niet correct om de topic starter zo maar af te wimplelen ...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@Ex-Netweter @janne_man  Ik denk inderdaad ook dat topicstarter ook meer info moet geven over zijn verbruik in die periode. Vooraleer we kunnen besluiten dat Telenet verkeerde informatie geeft op zijn site. Het kan zeker zijn dat topicstarter onder de volumebeperking valt. Ik gebruik het niet maar ik vermoed wel dat je uw gebruikt van Free G kunt opvolgen.

Dat niet iedereen op de helpdesk altijd de correcte informatie kent is natuurlijk wel een probleem. De helpdesk zou zeker al moeten,samen met de klant, zijn verbruik moeten kunnen nakijken.

Hopelijk komt er een oplossing en als de informatie op de site niet juist is moet die uiteraard aangepast worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@igvfer  schreef:

Hopelijk komt er een oplossing en als de informatie op de site niet juist is moet die uiteraard aangepast worden.


Of omgekeerd:

indien - tegen de belofte in - het Hotspot/thetering gebruik niet uit de Free G pot komt, maar wel wordt aangerekend, dan moet Telenet zijn achterliggende systemen aanpassen 😊

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Ik heb het gisteren rond de middag even getest en zelf een hotspot gemaakt voor m'n iPad en even de Telenet TV app laten draaien. Voorlopig echter nog geen data zichtbaar onder "verbruik details" in Mijn Telenet. I'll keep you posted! 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@janne_man  schreef:

Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet niet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.


 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

free G telt dus enkel voor de APPS

 

werk je via hotspot en dan vermoedelijk browser ipv app? dan telt het niet

Het gaat om de volgende apps…

  • Yelo Play-app 
  • Telenet TV-app
  • Play Sports-app en -website
  • Facebook Messenger (behalve de games)
  • WhatsApp

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@m-jan20dank u voor de juiste lezing van iets wat ik (weer eens) verkeerd geschreven heb.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Zelf getest 9/2 rond middag), maar de resultaten verschijnen niet in Mijn Telenet.

Data volgens m'n iPhone

PNG-afbeelding.png

 

Dit is de data in Mijn Telenet

Schermafbeelding 2021-02-10 om 20.20.29.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@m-jan20Hoe moet ik je cijfers begrijpen? Wat heb je juist gedaan?

Wat ik veronderstel: je heb een Wigo abonnement, je hebt je limiet voor Free G niet bereikt.

Wat ik begrepen heb:

Je hebt op 9 februari om 11:09 je smartphone als hotspot ingesteld.

Je hebt een ander toestel verbonden met die hotspot.

Wat ik niet weet:

Heb je u op dat ander toestel beperkt tot Whatsapp, Facebook Messenger, Telenet TV, Yelo Play en Sports Play?

Op basis van wat Telenet vermeldt op de webpagina over Free G was je ofwel over je Free G limiet, ofwel heb je iets anders gedaan dan in de vorige vraag vermeld is.

 

0 Likes