Beantwoorden
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Hallo netweters, ik loop tegen het volgende probleem aan,

Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .

Wanneer ik echter van mijn tel een hotspot maak en kijk op de tablet via de telenettv  app zou dit NIET in mijn free G pot zitten ??

Nochtans geeft telenet op zijn free g pagina dit als tip ???

als je 10 keer belt naar de klantendienst krijg je 10 keer ander antwoord .

evengoed is dit op zijn minst misleidende informatie .of zie ik het verkeerd? ?


Titel aangepast door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Free G en foutieve informatie van telenet.

0 Likes
33 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Bij deze discussie heb ik dus een dubbel gevoel: ik had vroeger al de info dat FreeG niet telt wanneer je werkt via een hotspot. Ik heb dat een tijdje geleden ook al eens zo geantwoord en ik werd toen terechtgewezen dat het niet zo is, dat het wel ook telt via  hotspot.

Nu dan toch weer niet? Of dan toch wel?

 

Is er iemand die 100% kan zeggen wat het nu is? Niet voor mij, want ik heb sowieso geen FreeG, maar wel voor de community om klaarheid te scheppen. @Suzy ?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Maar nogmaals, ik heb geen Free G. Ik kan dus niets controleren.

Als ik probeer de regels samen te vatten:

- je hebt een Wigo (zonder achtervoegsel) abonnement

- je bent niet over je limiet van Free G

- je verbruikt Free G met een mobiel toestel van je Wigo door het in te zetten als hotspot

- de toestellen verbonden met die hotspot verbruiken Whatsapp, Facebook Messenger, Telenet TV (app of web), Yelo TV (app of Web), Play Sports (app of ?)

- verbruik via die hotspot aan andere zaken dan de lijst hiervoor komen niet in aanmerking voor Free G.

 

Eens je uw pot van Free G verbruikt hebt, wordt de pot van je Wigo opgebruikt. Kom je daarboven dan wordt het aangerekend.

Zowel de pot van Free G als de Wigo pot, zijn van toepassing op het geheel van de mobiele toestellen in het Wigo abonnement

 

Als Telenet op een andere manier aanrekent, dan wat reeds zo lang vermeld wordt op de webpagina's, kan Telenet deze webpagina dat na zoveel tijd en na zovele telefoons naar de klantendienst onmogelijk nog beschouwen als een vergissing. Telenet is dan verplicht om voor het verleden de kanten terug te betalen aan wie teveel aangerekend wordt. 

Ofwel erkent Telenet schuld, ofwel dienen alle slachtoffers eerst een formele klacht in bij Telenet en indien ze geen voldoening krijgen een bemiddelingsklacht bij de ombudsdienst van de Telecom.

Een eventueel argument van het niet kunnen meten is volledig naast de kwestie. Telenet stelt regels en voorwaarden en op basis van die regels worden contracten aangegaan. Contract is bindend voor beide partijen. Het volstaat ook niet om gelijk te hebben, uw gelijk moet ook erkent worden. Daarom is het noodzakelijk dat elkeen zich zorgvuldig documenteert met de webpagina's.

 

Ik heb geen bewijs dat Telenet correct aanrekent en ik heb geen bewijs dat Telenet niet correct aanrekent. Dat moet elkeen voor zichzelf uitmaken.

 

Ik meen dat mijn samenvatting van de voorwaarden en het voorwaardelijk advies (als Telenet op een andere manier aanrekent) de vraagsteller (en de anderen die in hetzelfde geval zijn) helpt met zijn of haar probleem.

 

 

 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@janne_man ik heb zelf even getest of Free G ook werkt als je een hotspot gebruikt. Ik heb enkele minuten m’n iPad verbonden met hotspot van iPhone en zo’n 145 mb Telenet TV app gekeken. Deze vind ik na een dag echter nog niet terug in Mijn Telenet, noch als gewone data, noch als Free G. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@StefaanH  schreef:

Bij deze discussie heb ik dus een dubbel gevoel: ik had vroeger al de info dat FreeG niet telt wanneer je werkt via een hotspot. Ik heb dat een tijdje geleden ook al eens zo geantwoord en ik werd toen terechtgewezen dat het niet zo is, dat het wel ook telt via  hotspot.

Nu dan toch weer niet? Of dan toch wel?

 

Is er iemand die 100% kan zeggen wat het nu is? Niet voor mij, want ik heb sowieso geen FreeG, maar wel voor de community om klaarheid te scheppen. @Suzy ?


Eerst werd inderdaad gezegd dat hotspot niet onder Free G viel, maar dan werd door Telenet gezegd dat dit wel onder Free G valt “omdat het technisch gezien niet mogelijk bleek om Free G via hotspot niet te onderscheiden van gewone Free G”. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Het onderwerp is niet of Telenet wit of zwart zegt.

 

Het onderwerp is of de facturatie in overeenstemming is met hetgeen Telenet op de webpagina zet over Free G.

Is het in overeenstemming dan moet aan de klagers uitgelegd worden waarom.

Is het niet in overeenstemming dan ... (dat lees je in een vorige reactie).

 

0 Likes
Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Het gaat niet over het verbruik van de free g in zijn totaliteit,het gaat over de manier waarop je het gebruikt.

Jurgen1969
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur! It's your fourth party!

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Lezen aub 😉

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@janne_man je bent hier vanalles door elkaar aan het halen, vrees ik. De vraag van @Jurgen1969 gaat over het feit dat Telenet zégt dat via hotspot Free G gebruiken effectief ook onder Free G valt, maar dit niet zo blijkt te zijn. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@m-jan20  schreef:

@janne_man je bent hier vanalles door elkaar aan het halen, vrees ik. De vraag van @Jurgen1969 gaat over het feit dat Telenet zégt dat via hotspot Free G gebruiken effectief ook onder Free G valt, maar dit niet zo blijkt te zijn. 


Met welke element haal ik alles door elkaar?

Ik heb alle elementen, zoals ik ze begrijp, opgesomt. Ik kom niet tot de conclusie dat alles wat via de hotspot gedaan wordt onder Free G valt. Ook als je een toestel als hotspot gebruikt blijft Free G beperkt tot vijf zaken. Om een voorbeeld te geven, je kijkt via je hotspot naar Netflix: dit valt niet onder Free G. Je bekijkt een film met Yelo Play of met Telenet TV via de hotspot, dit valt onder Free G. Maar heb je uw Free G volume verbruikt, dan is het geen Free G meer.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@janne_man  schreef:

@m-jan20  schreef:

@janne_man je bent hier vanalles door elkaar aan het halen, vrees ik. De vraag van @Jurgen1969 gaat over het feit dat Telenet zégt dat via hotspot Free G gebruiken effectief ook onder Free G valt, maar dit niet zo blijkt te zijn. 


Met welke element haal ik alles door elkaar?

Ik heb alle elementen, zoals ik ze begrijp, opgesomt. Ik kom niet tot de conclusie dat alles wat via de hotspot gedaan wordt onder Free G valt. 


Dat zegt ook niemand. We hebben het hier over Telenet TV/Yelo kijken via hotspot dat in theorie inderdaad onder Free G zou moet vallen, maar dat in de praktijk blijkbaar niet doet.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

Toch nog eens ter verduidelijking:

in de 2 voorgaande posts wordt gesproken over "Telenet TV/Yelo kijken via hotspot".

 

Ook in het overzicht van @janne_man lees ik "Telenet TV (app of web), Yelo TV (app of Web), Play Sports (app of ?) ...

 

Free G gaat hier dus wel degelijk over de Yelo Play App en de Telenet -TV App.

 

Hotspot gebruik naar een toestel waarop je Yelo Play of Telenet-TV kijkt via web telt nooit mee in Free G

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot


@Ex-Netweter  schreef:

Toch nog eens ter verduidelijking:

in de 2 voorgaande posts wordt gesproken over "Telenet TV/Yelo kijken via hotspot".

 

Ook in het overzicht van @janne_man lees ik "Telenet TV (app of web), Yelo TV (app of Web), Play Sports (app of ?) ...

 

Free G gaat hier dus wel degelijk over de Yelo Play App en de Telenet -TV App.

 

Hotspot gebruik naar een toestel waarop je Yelo Play of Telenet-TV kijkt via web telt nooit mee in Free G


Je hebt gelijk, het gaat in de vijf gevallen uitsluitend over de app's en nooit over web.

 

Wat ook nog van belang is voor de betrokkenen: Telenet stuurt een sms en een e-mail als men nog 5 Gb over heeft aan Free G in België (en bij 500 Mb in EU). 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@janne_man @Ex-Netweter ik heb met de app getest. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@m-jan20 

Ik heb misschien een berichtje van jou gemist. Ik weet dat je geschreven hebt dat je getest hebt en dat je niets terug vond in Mijn Telenet, noch onder Free G, noch onder data. Uit deze informatie kan ik niets afleiden.

Vermits jij Free G hebt en in de veronderstelling dat je dat gebruikt. Op welke manier komt dat op de afrekening. Ik denk dan aan de vaste telefoon met de optie Anytime. In de details staat alle communicatie buiten de daluren vermeld met duur en prijs. Als je echter in de samenstelling van de prijs van de vaste telefoon kijkt, staat daar de som van het detail buiten de daluren in plus en in min, zodat beiden elkaar opheffen. Wordt zo een techniek misschien ook gebruik voor Free G?

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Foutieve informatie over Free G bij hotspot

@janne_man zichtbaar op 2 manieren: 

  • In Mijn Telenet - details verbruik: 

Schermafbeelding 2021-02-12 om 17.04.52.png

 

  • Op de afrekening: 

Schermafbeelding 2021-02-12 om 17.05.38.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes