Beantwoorden
Carojak
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

De klantendienst stuurt me door naar dit forum… Iphone 8, laatste softwareupdate,… maar bellen via wifi geraakt niet geactiveerd. Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

0 Likes
20 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@Carojak 

En hoe ben je zo zeker dat het niet geactiveerd is? Want op een iPhone krijg je geen icoontje dat zichtbaar wordt dat dit ook daadwerkelijk geactiveerd is. 

 

Test: iPhone op vliegtuigstand zetten , enkel erna wifi terug activeren , een gesprek doen dus iemand bellen. 

 

Als je iemand kan bellen is het geactiveerd dan werkt het dus. Als het niet werkt ja dan is die optie niet actief. Dan moet je bij de klantendienst letterlijk vragen om bellen via wifi te activeren op je simkaart want het wordt op je simkaart actief gezet. Als ze dit niet gedaan hebben dan heb je er niks aan want dan werkt het ook niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carojak
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

Merci voor de info Patrick maar bellen als de vliegtuigstand aan staat werkt niet. Ik krijg ook hele dagen meldingen van gemiste gesprekken, dus het is zeker niet actief.

De klantendienst heeft bevestigd dat het bij hen geactiveerd is op mijn simkaart.

Best dus eens langsgaan in een Telenetpunt veronderstel ik?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@Carojak 

Je kan eens langs gaan maar anders test het eerst in een ander toestel , als er iemand is in je gezin , tenzij je alleen bent natuurlijk. Kan zijn dat het gewoon aan de iPhone zelf ligt dat het niet werkt het is toch ook al een een wat 'ouder' toestel. Moest je dus niet kunnen testen ja dan naar een Telenet center en daar testen met een ander toestel. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Carojak
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

Doe ik. Bedankt Patrick!

Grt, Caroline

0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@patrick37 


Ik denk niet dat het Telenet centrum daar iets aan kan doen. Bellen via WiFi moet blijkbaar ondersteund worden door uw mobile operator. Bij Mobile Vikings bv. zal je de optie “bellen via WiFi”niet hebben en zal je deze optie ook niet op je iPhone onder instellingen zien staan. Bestaan er lijsten over welke mobile operators deze optie ondersteunen?

 

Tags (3)
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@patrick37 

 

Ik heb ondertussen de lijst van de operatoren gevonden die dit in België ondersteunen. Blijkbaar ondersteunen nu alle operatoren deze optie behalve de Mobile Vikings klanten voor de fusie met Orange. Deze hebben dit nog altijd niet maar misschien kan Orange dit aanpassen:

AD545615-F0DF-4739-8128-A147EC0F3975.png

 

DA5F22DC-9F6C-479F-8684-188C76861255.png

.

Tags (1)
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet


@GADS-GS  schreef:

Blijkbaar ondersteunen nu alle operatoren deze optie behalve de Mobile Vikings klanten voor de fusie met Orange. Deze hebben dit nog altijd niet maar misschien kan Orange dit aanpassen?


Orange zal hier niet veel aan doen.

Mobile Vikings is deze week begonnen met de migratie van al hun klanten naar het Proximus netwerk 🤔

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

Opgelet, het stopt niet bij nagaan of de operator al dan niet VoWiFi ondersteunt. Het gaat verder. Elke operator heeft een lijst met toestellen die daarvoor ondersteund worden. En deze lijst is bij elke operator anders.

 

Het is dus goed mogelijk dat je bij operator A zonder problemen VoWiFi kunt gebruiken maar na een overstap naar operator B deze functionaliteit niet meer hebt. En omgekeerd. Terwijl zowel A als B globaal gezien VoWiFi ondersteunen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

Blijkbaar niet leesbaar. Hier de nieuwe bijlagenE29ABADC-71E9-428A-81D9-AA4024438D4E.png9DA61EFD-917F-41DA-9313-27A95FE3F25E.png

Tags (1)
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@GADS-GS 

Het klopt wat @StefaanH hier zegt natuurlijk. Als je vandaag bij Telenet deze optie hebt die ondersteund wordt op je toestel en je gaat naar Orange dan is het niet gezegd dat je ondersteuning hebt van VoWifi. Elke operator heeft ook nog eens de ondersteuning / medewerking nodig van de fabrikant. Ik heb bijvoorbeeld als eens een Xiaomi gehad en getest op VoWifi maar dat werkte bij Orange wel en bij Telenet niet ondanks dat Telenet ook VoWifi ondersteund. 

 

Misschien dat het op den duur wel komt dat elk merk wordt ondersteund maar dat is niet zeker natuurlijk. Bijvoorbeeld One+ heb ik nog nooit gezien bij geen enkele provider in de lijst maar het kan misschien wel werken bij Telenet of iemand anders. Houd er ook rekening mee dat die lijsten zeker niet altijd up to date zijn waar die toestellen in staan ter ondersteuning. Als ze vandaag een toestel gaan ondersteunen duurt het nog een tijd voor zo een lijst in bijgewerkt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

Ja dat is juist. Ik kreeg deze voormiddag daar een mail over.

Tags (1)
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@StefaanH 

 

Ja dit klop maar ik had het hier enkel over iPhone.

Tags (1)
0 Likes
GADS-GS
Freshman Meerweter
Berichten: 55
WOW, overzichtelijk! Goed bezig! Alles op zijn plek! On a roll...

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@patrick37 

 

Ik heb hier België uit de officiële lijst van Apple genomen en daar staan geen beperkingen op voor toestellen, dus alle Apple toestellen. Voor niet Apple toestellen kan dit anders zijn.

Tags (1)
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi met iPhone 8 lukt niet

@GADS-GS 

Ok je hebt het dus enkel over Iphone las ik net dus dat had ik niet begrepen sorry. Ik meende dat je het over de algemene situatie had dus over elk toestel met IOS en Android.

 

Ja Apple wordt meestal en overal wel ondersteund das waar. Is een bekend groot merk dus die zal zeker ondersteuning krijgen. Ook zoals Samsung natuurlijk ook een bekend groot merk. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes