Beantwoorden
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

Hey allemaal, 

Ik heb een Samsung A41 en bellen via wifi lukt niet. Het icoontje brand niet. Soms gaat het aan en dan onmiddellijk weer uit. We zitten in een zone met slechte ontvangst dus heb ik het wel echt nodig. Bij mijn man zijn toestel werkt het wel perfect. Alles is ingeschakeld, mijn toestel IS geschikt om bellen via wifi te gebruiken. Ik heb de SIM kaart er al is uitgehaald en terug gestoken (nog steeds niets) we hebben al is gebeld en oproepen ontvangen maar nog steeds geen geluk. Iemand nog ideetjes om het te laten werken?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Bellen via wifi

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

@Bekker  

En als je belt naar de klantendienst en vraagt om dit te activeren op je simkaart ? Je kan ook altijd een berichtje doen via Whatsapp of Facebook en daar vragen om het te activeren. 

Maar er dient altijd een activering te gebeuren op de simkaart zelf anders werkt het zo ie zo niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bekker
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
It's your ninth party! De vlam zit erin. Trick or treat? Dat loopt vlotjes.

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

Alles is actief en volgens Telenet is alles aan hun kant in orde.

Maar toch merken we nu bij onze beide telefoons dat het icoontje van bellen via wifi soms wel bovenaan staat en soms niet. Telefoons zijn geüpdatet en alles staat juist volgens mij.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

Het probleem met 'bellen over wifi' is dat je dat niet zelf kan kiezen, maar alleen beschikbaar is als het gsm signaal "onvoldoende" is.

 

Het is blijkbaar jouw telefoontoestel dat beslist wanneer het signaal onvoldoende is, en dat kan je niet forceren 🤔

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

@Ex-Netweter 

 

Dat is niet altijd het geval. Ik heb vol signaal op de foon en toch het VoWiFi symbool opstaan. Wat wel soms gebeurt, is dat daar ineens het VoLTE symbool staat. Thuis binnen bedoel ik dan, niet buiten.

 

vowifiensignaal.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bellen via wifi werkt niet op smartphone

VoLTE en VoWifi gaan doorgaans samen. Soms zit dat te switchen zoals iemand die niet kan kiezen. Als gebruiker maakt dat toch niet veel uit. Als het aanstaat bel je over 4G (LTE) of over Wifi en dan kan je nog altijd terugvallen op 3G of minder. De rekening blijft hetzelfde enkel de kwaliteit van de verbinding kan minder zijn.

0 Likes