Beantwoorden
RDN1
Experienced Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Compatibiliteit Telenet SIM - eSim met Samsung A54 5G

Alhoewel de optie eSIM toevoegen naast een fysisch sim kaartje mogelijk is en dan vervolgens volledig kan ingesteld worden blijkt dit toch niet te werken in 2024 met airalo.

The European model of the Samsung Galaxy A54 5G (SM-A546B) physically supports eSIM technology. However, Telenet does not support eSIM for smartphones on their mobile network (Telenet eSIM is currently restricted to specific smartwatches like the Samsung Galaxy Watch via OneNumber). You cannot use a Telenet mobile subscription via an eSIM on this phone.

We zijn nu 2026 en mijn vraag is: kan dit nu al wel?

Hieronder de details van mijn Galaxy A54 5G

Modelnaam: SM-A546B/DS
Serienr.: RZCWA2K94QP
Software One UI 8.5

5 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij alziend oog. ;-)

Galaxy A54 staat niet in de lijst van compatibele toestellen: Hoe werkt eSIM van Telenet? 
Maar soms is de lijst incompleet, dus eens proberen?

Wat is de rol van Airalo in dit verhaal?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Experienced Veelweter
De race is begonnen! De magic number! WOW! Even demarreren...

Kan je uitleggen wat je juist probeert te doen? Want met enkel een onvolledig en foutief antwoord van een LLM en zonder de originele prompt zijn we niet veel om je te helpen 🙂

RDN1
Experienced Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Mijn vraag is eigenlijk simpel:

Kan ik naast een vaste SIM kaart (Telenet) een eSIM voor buitenland (bvb Aialo, Holafly, Ubigi,...) installeren en gebruiken?

Volgens alle eSIM providers is mijn toestel wel degelijk geschikt en staat ook op hun lijsten.
Ook Samsung heeft een compatibiliteit gegarandeerd.

De eSIM providers vertellen me wel dat Telenet dit NIET ondersteunt (Base, Proximus,.. wel).

In 2024 heb ik een test gedaan met Airalo, ik kon dit installeren en betalen maar dit werkte bij aan komst in het buitenland NIET, vandaar eerdere vraag.

Gisteren heb ik een kort maar duidelijk bericht van Telenet ontvangen:

"Goedemorgen. We hebben geen samenwerking met eSIM voor het buitenland"

Voila... da's dus duidelijk !

WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel. Jij alziend oog. ;-)

Het is de compatibiliteit van de eSIM provider die uitmaakt.

Aangezien je een "gewone" simkaart van Telenet gebruikt maakt het dus ook helemaal niet uit of Telenet eSIM ondersteuning voor je toestel heeft.

Als Aialo, Holafly, Ubigi zeggen dat zij het ondersteunen, dan kan je hun eSIM gebruiken. Als dat niet werkt is het ook niet Telenet hun fout want zij hebben daar niets mee te maken.

Het antwoord op je vraag is dus (theoretisch) Ja

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MartijnS
Experienced Veelweter
De race is begonnen! De magic number! WOW! Even demarreren...

@RDN1  schreef:

In 2024 heb ik een test gedaan met Airalo, ik kon dit installeren en betalen maar dit werkte bij aan komst in het buitenland NIET, vandaar eerdere vraag.

Als dat in 2024 niet werkte dan lag dat ofwel aan je manipulaties op je eigen Samsung of aan problemen bij Airolo. Dat heeft niets met Telenet te maken.

Als je een smartphone hebt die dual sim/eSIM ondersteunt dan kan je gewoon een 2de simkaart installeren naast je bestaande (Telenet of niet) SIM kaart...