Beantwoorden
up
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE

Hallo,

Wij denken er aan om over te schakelen naar Telenet One met 3 GSM-abonnementen voor onze kinderen. Hiervoor zou ik graag een datalimiet willen instellen, aangezien ik niet graag heb dat zij onbeperkt data beschikbaar hebben op hun gsm. Momenteel hebben ze 3 gigabyte. Dat volstaat en zorgt ervoor dat ze bewust blijven omgaan met hun schermtijd en dataverbruik en dat ze bijvoorbeeld 's nachts effectief hun gsm niet gebruiken (wifi gaat uit 's nachts).

Door over te schakelen naar ONE zou het ineens wel heel gemakkelijk zijn om nog meer hun gsm te gebruiken.

Ik heb begrepen dat er bij de privéabonnementen geen mogelijkheid bestaat om datalimieten in te stellen (voor business) blijkbaar wel.

Iemand een idee hoe we dit toch kunnen oplossen?

Zoniet, denk ik er toch aan om over te schakelen naar Proximus, waar de data beperkt is tot 5 gigabyte.

Bedankt

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE

@up 

Als je naar een One zou gaan kun je niet echt een limiet instellen voor de gebruiker of per gebruiker , je kan eigenlijk zo vezel gebruiken als je zelf wil tot natuurlijk het totale potje leeg is. Daarna kan je surfen aan verlaagde snelheid onbeperkt. 

Dit is iets wat je wil 'vermijden' dus je kan wel iets doen. 

Via 'mijn Telenet' kun je meldingen inschakelen zodat je op de hoogte gebracht wordt hoeveel % iemand verbruikt heeft. Dan krijg je zelf + de gebruiker een sms dat je bijna aan die hoeveelheid ingestelde % zit. Ook krijg je daar een email van als hoofdgebruiker. 

Enkel is het niet meer mogelijk om iemand op pauze te zetten zoals eerst in de Wigo pakketten dat is wel jammer. Aan de andere kant je hebt eigenlijk wel genoeg data die je kan gebruiken. Nu weet ik niet hoeveel men surft thuis op de mobiele data maar hier thuis is het amper met twee personen 3 Gb totaal per maand van de 40 GB aan volle snelheid. Dus in dat opzicht valt het mee maar natuurlijk als die uren gaan zitten streamen via hun mobiele data dan gaat er wel meer verbruik door. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE


@patrick37  schreef:

Via 'mijn Telenet' kun je meldingen inschakelen zodat je op de hoogte gebracht wordt hoeveel % iemand verbruikt heeft. Dan krijg je zelf + de gebruiker een sms dat je bijna aan die hoeveelheid ingestelde % zit. Ook krijg je daar een email van als hoofdgebruiker. 


Ik weet niet of je zelf One hebt, maar dit is niet mogelijk bij ons. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE

@m-jan20 

Heb zelfs de One Up en ik kan dit perfect instellen. 

Schermafbeelding 2022-05-31 om 19.43.49.png

Schermafbeelding 2022-05-31 om 19.44.09.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE


@patrick37  schreef:

@m-jan20 

Heb zelfs de One Up en ik kan dit perfect instellen. 

Schermafbeelding 2022-05-31 om 19.43.49.png

Schermafbeelding 2022-05-31 om 19.44.09.png


@patrick37 Dat zijn meldingen voor verbruik in euro, als je bijv belt naar niet inbegrepen bestemmingen.

Wat de vraagsteller wil is een melding krijgen, of liefst automatische blokkage, na een bepaald volumeverbruik. Bij mijn weten gaat geen van beiden bij One(Up).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE

@Steven-E 

Je kan in de One of One Up geen blokkering instellen voor je data gebruik die mogelijkheid heb ik niet gevonden. Dan heb ik het verkeerd begrepen mijn excuus. 

Heb nog eens gezien via 'mijn Telenet' en data kan je enkel aan of uit zetten , uit zetten wil zeggen geen data verkeer mogelijk , aan zetten wil zeggen onbeperkt op de mobiele data. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
up
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Datalimieten voor kinderen instellen Telenet ONE

Bedankt voor alle antwoorden. Er bestaat dus enkel de mogelijkheid om functie datagebruik aan en uit te zetten. Jammer dat er geen optie is om limieten in te stellen. Klopt het dat dit bij business wel kan, maar ik vermoed dat je als particulier daar dan wel geen gebruik van zal kunnen maken...

Iemand een idee of er ergens een ander systeem bestaat dat dit wel toelaat. Bij Family Link niet, maar misschien zijn er nog mogelijkheden.

Of toch een andere provider?

0 Likes