24745
netweters
|
152247
antwoorden
|
20682
vragen
|
Hallo,
Wij denken er aan om over te schakelen naar Telenet One met 3 GSM-abonnementen voor onze kinderen. Hiervoor zou ik graag een datalimiet willen instellen, aangezien ik niet graag heb dat zij onbeperkt data beschikbaar hebben op hun gsm. Momenteel hebben ze 3 gigabyte. Dat volstaat en zorgt ervoor dat ze bewust blijven omgaan met hun schermtijd en dataverbruik en dat ze bijvoorbeeld 's nachts effectief hun gsm niet gebruiken (wifi gaat uit 's nachts).
Door over te schakelen naar ONE zou het ineens wel heel gemakkelijk zijn om nog meer hun gsm te gebruiken.
Ik heb begrepen dat er bij de privéabonnementen geen mogelijkheid bestaat om datalimieten in te stellen (voor business) blijkbaar wel.
Iemand een idee hoe we dit toch kunnen oplossen?
Zoniet, denk ik er toch aan om over te schakelen naar Proximus, waar de data beperkt is tot 5 gigabyte.
Bedankt
Als je naar een One zou gaan kun je niet echt een limiet instellen voor de gebruiker of per gebruiker , je kan eigenlijk zo vezel gebruiken als je zelf wil tot natuurlijk het totale potje leeg is. Daarna kan je surfen aan verlaagde snelheid onbeperkt.
Dit is iets wat je wil 'vermijden' dus je kan wel iets doen.
Via 'mijn Telenet' kun je meldingen inschakelen zodat je op de hoogte gebracht wordt hoeveel % iemand verbruikt heeft. Dan krijg je zelf + de gebruiker een sms dat je bijna aan die hoeveelheid ingestelde % zit. Ook krijg je daar een email van als hoofdgebruiker.
Enkel is het niet meer mogelijk om iemand op pauze te zetten zoals eerst in de Wigo pakketten dat is wel jammer. Aan de andere kant je hebt eigenlijk wel genoeg data die je kan gebruiken. Nu weet ik niet hoeveel men surft thuis op de mobiele data maar hier thuis is het amper met twee personen 3 Gb totaal per maand van de 40 GB aan volle snelheid. Dus in dat opzicht valt het mee maar natuurlijk als die uren gaan zitten streamen via hun mobiele data dan gaat er wel meer verbruik door.
@patrick37 schreef:Via 'mijn Telenet' kun je meldingen inschakelen zodat je op de hoogte gebracht wordt hoeveel % iemand verbruikt heeft. Dan krijg je zelf + de gebruiker een sms dat je bijna aan die hoeveelheid ingestelde % zit. Ook krijg je daar een email van als hoofdgebruiker.
Ik weet niet of je zelf One hebt, maar dit is niet mogelijk bij ons.
@patrick37 schreef:Heb zelfs de One Up en ik kan dit perfect instellen.
@patrick37 Dat zijn meldingen voor verbruik in euro, als je bijv belt naar niet inbegrepen bestemmingen.
Wat de vraagsteller wil is een melding krijgen, of liefst automatische blokkage, na een bepaald volumeverbruik. Bij mijn weten gaat geen van beiden bij One(Up).
Je kan in de One of One Up geen blokkering instellen voor je data gebruik die mogelijkheid heb ik niet gevonden. Dan heb ik het verkeerd begrepen mijn excuus.
Heb nog eens gezien via 'mijn Telenet' en data kan je enkel aan of uit zetten , uit zetten wil zeggen geen data verkeer mogelijk , aan zetten wil zeggen onbeperkt op de mobiele data.
Bedankt voor alle antwoorden. Er bestaat dus enkel de mogelijkheid om functie datagebruik aan en uit te zetten. Jammer dat er geen optie is om limieten in te stellen. Klopt het dat dit bij business wel kan, maar ik vermoed dat je als particulier daar dan wel geen gebruik van zal kunnen maken...
Iemand een idee of er ergens een ander systeem bestaat dat dit wel toelaat. Bij Family Link niet, maar misschien zijn er nog mogelijkheden.
Of toch een andere provider?