Beantwoorden
VanAelst
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Datasimkaart ONEup verbruik in de EU

Beste,

 

ik heb een data simkaart van Telenet gekregen. Nu ga ik in Juli op reis naar Spanje en wil deze graag in de auto gebruiken voor de kids hun ipad op te laten streamen. 

wat zijn de beperkingen van deze simkaart?

is het volledig onbeperkt surfen in de EU?

zijn er kosten aan verbonden indien er een limiet op staat?

 

is me allemaal onduidelijk online te vinden. 

alvast bedankt !

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Datasimkaart One up

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datasimkaart ONEup verbruik in de EU

@VanAelst 

Je kan je data simkaart gebruiken in het buitenland binnen de EU. 

Je surf volume is de totale surf volume die je kan gebruiken die je in je One Up hebt zitten. Dus heb je een One Up for 1 , dus met één simkaart, heb je dus 40 GB om te gebruiken in de EU voor je data simkaart. Heb je 2 simkaarten in de One Up dan heb je 80 GB te gebruiken in de EU en zo kan ik door gaan. Je surf volume is dus afhankelijk van het aantal simkaarten dat je hebt in je One Up. 

Alles wat je gebruikt / verbruikt van je data simkaart is dus een onderdeel het totale turfvolume wat je hebt in je One Up. 

Schermafbeelding 2022-06-14 om 21.46.19.png

Hier kan je ook nog eens alles rustig nalezen. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datasimkaart ONEup verbruik in de EU

@VanAelst 

Het antwoord van Patrick samengevat: je beschikt over een zeker volume om in Europees buitenland te surfen, afhankelijk van welk abo, of beter: hoeveel simkaarten je in uw abo hebt. 40 GB per simkaart. Let wel, het is een globale pot, dus heb je bvb 3 sims kan één sim de volle 120 GB opsouperen.

Ga je over die limiet kost u dat 0,3 cent per MB. Lees goed, er staat MEGA byte, niet GIGAbyte ...

Hou het verbruik dus zeker in de gaten ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Datasimkaart ONEup verbruik in de EU

 Wel opletten. Ik heb zelf 3 Simkaarten en 1 data simkaart. Totale pot is 120gb. De data sim telt niet mee. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Datasimkaart ONEup verbruik in de EU


@patrick37  schreef:

Alles wat je gebruikt / verbruikt van je data simkaart is dus een onderdeel het totale turfvolume wat je hebt in je One Up. 


Het weze duidelijk dat je dus 2 "potten" hebt:

  1. één pot van 40GB per mobiele nummer voor binnenlands gebruik (bij overschrijden: verder gratis surfen aan verminderde snelheid)
  2. één pot van 40GB per mobiele nummer voor EU gebruik (bij overschrijden: verder betalend surfen aan volle snelheid)

@dannyro  schreef:

 Wel opletten. Ik heb zelf 3 Simkaarten en 1 data simkaart. Totale pot is 120gb. De data sim telt niet mee. 


Vandaar dat je niet mag spreken van "40 GB per SIM kaart", maar beter zegt "40 GB per mobiele nummer"

  • data SIM telt niet mee (want geen mobiele nummer).
  • e-Sim telt wel mee (want wel een mobiel nummer, maar geen SIM kaart 😊).