Beantwoorden
katjehim
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Datasimkaart Telenet werkt niet in Teleco router

Ik heb een nieuwe camper aangeschaft met een Ingebouwde Teleco router met antenne.

Datasimkaart van Telenet is toegekomen maar nu herkent de router de kaart niet, verschillende tips online gevonden ( zoals pin verwijderen ) , maar niets helpt, de kaart werkt zonder probleem in de Gsm.

ik vermoed dat ik iets moet aanpassen in de instellingen maar zover in mijn kennis ben ik niet dat ik dit zonder een goede degelijke uitleg kan doen.

Wie is de reddende engel zodat ik gerust kan gaan rondtrekken zonder compleet van de wereld te zijn afgesloten, mijn eeuwige dank 😉

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Teleco router

0 Likes
6 reacties
Jari_Opsomer
Professional Meerweter
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Hoi,

Bij dit soort toestellen (4G routers) is het belangrijk dat je de simkaart code er van haalt. Dit kan je het gemakkelijkst doen door de data simkaart in een gsm te steken, en de code uit te zetten in de instellingen app (sectie mobiel).

Check ook of de APN instellingen de juiste zijn. Dit zijn ze voor Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m....

In het slechtste geval steek je de data sim gewoon in een (oude) gsm en creëer je een hotspot.

Succes!

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Zonder te weten welk toestel het exact is is het moeilijk om te helppen, daarnaast kan je de handleidingen van Teleco niet downloaden zonder een account aan te maken.

Zorg dat je toestel verbinding heeft via Wi-Fi of ethernet kabel en ga in je webbrowser naar adres http://192.168.1.1 en log in.

Zoek daar of er een menu is waar je de instellingen van de simkaart kan aapassen. De juiste instellingen kan je hier vinden: Maak je mobiele toestel klaar om te surfen, mailen, sms’en, … 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
katjehim
Freshman Beetjesweter
Pageturner! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

ROUTER_WLT24EX-B is de Teleco router

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Jari_Opsomer  schreef:

Bij dit soort toestellen (4G routers) is het belangrijk dat je de simkaart code er van haalt. Dit kan je het gemakkelijkst doen door de data simkaart in een gsm te steken, en de code uit te zetten in de instellingen app (sectie mobiel).

Is dat jouw persoonlijke ervaring?

Iedere deftige 4G router heeft de mogelijkheid om via zijn web interface:

• de PIN code van de SIM kaart in te geven.
  • de SIM code ervan af te halen.

In tegenstelling tot een GSM toestel, waar je bij iedere herstart de PIN code opnieuw moet ingeven, zal een 4G router de PIN onthouden en bij een herstrat opnieuw gebruiken, tenzij deze ziet dat er een nieuwe SIM kaart in het toestel zit.

Dat zal dus de reden niet zijn van het probleem.

@Jari_Opsomer  schreef:

Check ook of de APN instellingen de juiste zijn. Dit zijn ze voor Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m....

Dat is inderdaad de enige mogelijke oorzaak van het probleem. Zorg er ook voor dat roaming aan staat in de 4G router.

@Jari_Opsomer  schreef:

In het slechtste geval steek je de data sim gewoon in een (oude) gsm en creëer je een hotspot.

Daarvoor koop je geen dure "Camper router" 🤔

@katjehim  schreef:

ik vermoed dat ik iets moet aanpassen in de instellingen maar zover in mijn kennis ben ik niet dat ik dit zonder een goede degelijke uitleg kan doen.

Geen handleiding ontvangen bij de aankoop van jouw Teleco LTE Router?

0 Likes
katjehim
Freshman Beetjesweter

De handleiding is super kort....ik probeer morgen nog eens...uit frustratie alles opzij gezet 😞

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Als het met de handleiding niet lukt, stuur ons gerust eens wat screenshots van de webinterface, misschien zien we iets waar je over kijkt? (zorg wel dat er geen privé info zoals IP-adres, mac-adres, e-mailadres, telefoonnr, ... op de screenshots staat)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes