Beantwoorden
Ex-Netweter
 

De absurde regeltjes van Telenet

Eerst hadden we een gsm met een prepaid kaartje omdat we die nooit gebruiken. We nemen die alleen mee als we onderweg zijn met de fiets voor eventuele noodsituaties. We waren al klant bij telenet voor internet en TV en kregen regelmatig de opdringerige vraag om ook onze gsm's op hun netwerk aan te sluiten. Ik zei dat we die nooit gebruiken en dat die inactief in de kast liggen. Geen probleem madammeke, we hebben de optie "betalen volgens gebruik" We dachten, ach waarom niet, we waren best tevreden klanten bij Telenet. Wat we toen niet wisten is dat je die GSM toch om de drie maanden minstens 1 keer verplicht moet gebruiken. En hoe gaat dat met iets dat in de kast ligt of in de fietszak? Juist ja je vergeet dat je die moet gebruiken. Op 21 maart kreeg ik dus een mail dat ik op 20 maart mijn gsm abonnement had opgezegd. Ik schrok heel erg, ik had dat zelf niet gedaan, maar dan herinner ik me die 3 maanden verplichting. Nieuwe simkaart aanvragen, ander nummer...en de kosten betalen. Vandaag (26 maart) nog altijd mijn nieuwe simkaart niet aangekregen, mijn man ligt in het ziekenhuis, ik heb geen vervoer...Bedankt hoor telenet, dat is echt heel klantvriendelijk van jullie !!! Hou ook eens rekening met de 65 plussers, die vergeten namelijk al eens iets.

0 Likes
27 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

De absurde regeltjes van Telenet

Weer iets nieuw van Telenet,zal het hier maar posten.

Alweer 'n truc van Telenet om eerder je centen te vangen

Tel daarbij de intrest van + -1.500.000 klanten, die ze eenmalig sneller binnentrekken.

Wanneer wordt de klant eens beloond.

https://www2.telenet.be/nieuweaanrekening

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

De absurde regeltjes van Telenet

Weeral een klant die reageert met het is mijn schuld niet, een ander moet voor mij denken.

Bij Telenet betaal je niets voor een prijs volgens verbruik met als enige verplichting 1x bellen of gebeld worden in 3 maanden. Bij een ander provider koop je een prepaid kaart van minimaal 10€ en eer dat je die niet of wel gebruikt na 1 jaar moet je er terg geld opzetten of je bent je nummer kwijt. Aan jou de keuze.

En aub stop met zielig doen in de zin van denk eens aan de 65 plussers. Ik voel me beledigd. Hou toch eens op met denken dat iedereen het wel voor jou zal doen. Als je een auto koopt en in de garage laat staan dan moet je ook elk jaar je wegentaks en verzekering betalen of je mag deze ook niet meer gebruiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

De absurde regeltjes van Telenet

Een beetje respect graag. Ik hoop dat je nooit in onze situatie terecht komt, ziekte, ziekenhuis enz. en dan daar bovenop nog je gsm kwijt omdat je door al die problemen eens 1 keer vergeet om die te activeren. En ik had hem trouwens de week ervoor nog gebruikt om mijn man iets te laten weten in het ziekenhuis, daarom ben ik zo boos over die stomme regeltjes, want het lijkt wel willekeur. Ik gebruik die gsm zo al zeker 3 jaar,  maar dan één keertje "zogezegd" iets vergeten en je hebt prijs...

 

Ex-Netweter
 

De absurde regeltjes van Telenet


@igvfer  schreef:

Weeral een klant die reageert met het is mijn schuld niet, een ander moet voor mij denken.

...
Aan jou de keuze.

En aub stop met zielig doen in de zin van denk eens aan de 65 plussers. Ik voel me beledigd. Hou toch eens op met denken dat iedereen het wel voor jou zal doen. 


Awel,
deze reactie vind ik er ook wel over. En dan nog van een "Krak"
Excuses zouden hier wel gepast zijn

Mijn mening is dat Telenet wel even kan verwittigen als men het nummer stop zet.
Is een kleine moeite en kan perfect automatisch gebeuren door middel van sms of mail.

Misschien een reactie van @Suzy 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De absurde regeltjes van Telenet

@Ex-Netweter  bij de activering van uw ' prijs volgens verbruik ' heeft u ook een email gehad of een papier toegezonden gekregen per post. Daarin staan de voorwaarden van een prijs volgens verbruik , en ook eventueel na te lezen op de website van telenet bij de voorwaarden. Moesten ze mij een voorstel doen dan vraag ik achter de voorwaarden wat te doen of ik lees deze eerst na voor ik akkoord ga. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

De absurde regeltjes van Telenet

Dat denk ik er ook van, Telenet stuurt voor alles en nog wat een mailtje, en in het begin van dit "betaal volgens gebruik" kreeg ik ook enkele dagen voor de 3 maanden om waren een mailtje met een verwittiging. Maar dat is na korte tijd gestopt...waarom? Het zou veel ergernis voorkomen!

0 Likes
Ex-Netweter
 

De absurde regeltjes van Telenet

@patrick37   Het was allemaal snel telefonisch afgehandeld, op het moment dat we voor een ander probleem de helpdesk belden, normaal ben ik ook voorzichtiger. Het zijn geschoolde klantenvangers daar bij Telenet 😄

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De absurde regeltjes van Telenet

@Ex-Netweter  dan kan ik eruit concluderen dat niet alle informatie is gegeven die dient te worden gegeven. Oke daar zit natuurlijk ook ergens dan een foutje in van de klantendienst mee eens. Maar bij activering , heeft u toen geen mail gehad met daarin de voorwaarden en dergelijke? Zou mij raar lijken dat deze niet meer uitgestuurd zouden worden. Heb zelf voor Telenet gewerkt en heb altijd de volledig info gegeven moest een klant geinterreseerd zijn daarmee dat ik het me afvroeg omdat ik ook weet dat er normaal automatisch een mail gaat naar de klant bij overzetting. Smiley Erg vrolijk


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

De absurde regeltjes van Telenet

Ik begrijp het probleem, maar absurd zou ik deze regel niet durven noemen. U neemt immers weliswaar een beperkte plaats in op het netwerk en bv. ook voor een prepaid kaart dient u om de 6 of 12 maand in functie van de operator uw krediet te herladen om uw nummer niet te verliezen … m.a.w. "niets is (volledig) gratis"

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/weinig-gebruik-van-prijs-volgens-verbruik-abonnement/

Ik herinner mij dat Telenet vroeger (éénmalig?) een brief stuurde, misschien is dit nu niet meer het geval (en zitten de hogere posttarieven hier voor iets tussen) en indien het toestel in de kast ligt lijkt een sms ook niet direct een oplossing om dergelijke problemen te voorkomen, nee?

Advies:

bel systematisch éénmaal per maand bv. de eerste van de maand gratis naar 5555 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

De absurde regeltjes van Telenet

Hier kan Telenet nog wat van leren.Ziggo ook onder Liberty global.

Aan CEO John Porter hebben we ook niks,Duco Sickinghe ,kwam je maar terug.

https://www.telecompaper.com/nieuws/ziggo-verhoogt-internetsnelheden-voor-consumenten-en-zakelijk-ge...

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

De absurde regeltjes van Telenet

@Ex-Netweter 

 

Dat verwittigen door Telenet  gebeurt  echt wel voor het afsluiten. Eigen ervaring met een tweede slapend toestel.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

De absurde regeltjes van Telenet

@Ex-Netweter u doet dat blijkbaar graag mensen persoonlijk aanvallen, nu weer ne krak wat bezielt u!!! (persoonlijk aanvallen hebt u ook bij mij gedaan) dit stoort mij heel erg, het probleem is veel mensen krijgen de mails van telenet maar openen ze niet eens of lezen ze niet volledig, da wieltje op de muis staat er niet voor niets op, of verder scrollen bv.

Jos

0 Likes

De absurde regeltjes van Telenet


@Ex-Netweter  schreef:

@Ex-Netweter u doet dat blijkbaar graag mensen persoonlijk aanvallen, nu weer ne krak wat bezielt u!!! (persoonlijk aanvallen hebt u ook bij mij gedaan) dit stoort mij heel erg, het probleem is veel mensen krijgen de mails van telenet maar openen ze niet eens of lezen ze niet volledig, da wieltje op de muis staat er niet voor niets op, of verder scrollen bv.

Jos


Persoonlijk Aanvallen? Meen je dat nu echt?
Heb jij je post toen niet aangepast en er een melding in kleur bij gezet?
Jij wist dat je toen fout waart, en hebt het toen ook zo vermeld. Of ben je dit reeds vergeten?
Ik heb geen zin om die bewuste post op te zoeken, maar ik hoop dat dit toch nog ergens in je geheugen zit.
Ik dacht dat de netweters er waren om mensen te helpen en niet om de vraagsteller even aan te vallen dat het zijn/haar eigen fout is, of zoals jij het toen schreef: wie niet luisteren wil, moet op de blaren zitten.

Ik lees hier veel, en als ik een nuttig antwoord kan geven doe ik het wel.
En uit wat ik lees, probeer ik bij te leren.

Maar iemand aanvallen (zoals jij het zegt) zal ik doen als het er over is.
Maar als het voor jullie beter is, zal ik niets meer schrijven en dan kunnen jullie verder gaan met de betweters (geen typefout) uit te hangen met jullie meldingen en de vraagstellers voor dommerikken aan te zien

0 Likes

De absurde regeltjes van Telenet

@Ex-Netweter  iedereen hier op netweters doet zijn best hoe weinig het ook is, wat u doet is enkel verwijten geven en ook kretiek geven op anderen, zaniken over spelfouten enz kan iedereen, voor mij is en blijft het heel belangrijk als er een topic word opgestart wees duidelijk beschrijf waarover het gaat en welke toestellen, in die bewuste topic stond het niet in de titel en ook niet in de vraag, daardoor was de verwarring groot en dacht iedereen dat het over een digicorder ging.

Jos

0 Likes