We verblijven met 4 gezinsleden in het noorden van Italië. Al meer dan 2 weken proberen we de Telenet klantendienst ervan te overtuigen dat er een enorm probleem is met hun plaatselijke roaming partners (WindTre, Iliad). Ze zijn niet in staat om een gewoon telefoongesprek tussen verschillende Telenet klanten tot stand te brengen (de verbinding breekt na enkele beltonen af) Ook gebeld worden vanuit België is vaak niet mogelijk. De mobiele data is HEEL slecht of word zelfs niet aangeboden door de iliad partner. Bellen naar de Klantendienst en Iters van Telenet brengt niets op: Ze beweren dat het probleem niet bestaat er dat overschakelen naar een betere provider als Vodafone ook mogelijk is (als je maar genoeg probeert en het manueel doet), wel ik heb het eindeloos geprobeerd en het gaat niet! Ook niet telefoon heropstarten, of simkaart verwijderen en enkele minuten wachten (het typische Telenet helpdesk antwoord) help niet. Belgen van andere providers zoals Proximus en Orange hebben het probleem niet. Ondertussen zijn er meer Telenet klanten hier op vakantie gekomen die ALLEMAAL hetzelfde probleem hebben.
Op klachten en case mails naar Telenet word er ook niet gereageerd. Berichten ook al niet. Het enige bericht dat ik van Telenet heb gekregen is dat onze data pot op is en we niet meer mobiel kunnen surfen tot die vernieuwd word. Ook dat nog8 Het is een schande dat Telenet zijn klanten zo behandeld, in plaats van naar een oplossing te zoeken of tenminste zijn klanten te geloven wanneer ze problemen melden. Voor nu zit er voor ons niets anders op dan een abonnement te nemen bij een goedwerkende provider hier in Italië, namelijk TIM of vodafone. Dat komt nog eens bovenop ons al zo duur Telenet abonnement. Wat is de nieuwe slogan nu weer van Telenet? Geen zorgen, allemaal ONE? We zijn de snelste? In elk geval niet bij het oplossen van de problemen met hun goedkope partners!