Beantwoorden
Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

De roaming partners van Telenet

We verblijven met 4 gezinsleden in het noorden van Italië. Al meer dan 2 weken proberen we de Telenet klantendienst ervan te overtuigen dat er een enorm probleem is met hun plaatselijke roaming partners (WindTre, Iliad). Ze zijn niet in staat om een gewoon telefoongesprek tussen verschillende Telenet klanten tot stand te brengen (de verbinding breekt na enkele beltonen af) Ook gebeld worden vanuit België is vaak niet mogelijk. De mobiele data is HEEL slecht of word zelfs niet aangeboden door de iliad partner. Bellen naar de Klantendienst en Iters van Telenet brengt niets op: Ze beweren dat het probleem niet bestaat er dat overschakelen naar een betere provider als Vodafone ook mogelijk is (als je maar genoeg probeert en het manueel doet), wel ik heb het eindeloos geprobeerd en het gaat niet! Ook niet telefoon heropstarten, of simkaart verwijderen en enkele minuten wachten (het typische Telenet helpdesk antwoord) help niet. Belgen van andere providers zoals Proximus en Orange hebben het probleem niet. Ondertussen zijn er meer Telenet klanten hier op vakantie gekomen die ALLEMAAL hetzelfde probleem hebben.

 

Op klachten en case mails naar Telenet word er ook niet gereageerd. Berichten ook al niet. Het enige bericht dat ik van Telenet heb gekregen is dat onze data pot op is en we niet meer mobiel kunnen surfen tot die vernieuwd word. Ook dat nog8 Het is een schande dat Telenet zijn klanten zo behandeld, in plaats van naar een oplossing te zoeken of tenminste zijn klanten te geloven wanneer ze problemen melden. Voor nu zit er voor ons niets anders op dan een abonnement te nemen bij een goedwerkende provider hier in Italië, namelijk TIM of vodafone. Dat komt nog eens bovenop ons al zo duur Telenet abonnement. Wat is de nieuwe slogan nu weer van Telenet? Geen zorgen, allemaal ONE? We zijn de snelste? In elk geval niet bij het oplossen van de problemen met hun goedkope partners!

3 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

De roaming partners van Telenet

Hey Riemke, jammer dat je nog steeds hinder ondervindt. Maar ik weet niet of een nieuw topic echt gaat helpen, kunnen we de discussie in het originele topic houden aub? https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Niet-kunnen-bellen-of-gebeld-worden-in-het-buitenla...

Riemke
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes!

De roaming partners van Telenet

Dit is niet echt hetzelfde topic. Dit gaat meer over het waarom Telenet het probleem niet opgelost krijgt. Het spijtige is dat we het zelf hebben moeten uitzoeken en dat de helpdesk blijft beweren dat er geen probleem is en dat verbinden met providers als TIM en vodafone wel mogelijk is. Een alternatief voor het probleem is er niet voor Telenet. Je hebt geen idee over hoeveel klanten het momenteel gaat, maar dat moeten er toch heel veel zijn, iedereen waarmee wij hier in contact komen en Telenet klant is, heeft het. De frustratie blijft maar groeien, geen goede zaak voor een bedrijf als Telenet.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De roaming partners van Telenet

@Riemke  

Dit topic ga ik afsluiten want het is wel hetzelfde probleem als in het eerder opgestarte topic wat @MartijnS aangeeft. 

 

Gelieve in dat topic dan ook te blijven antwoorden als ook je bevindingen blijven posten of eventuele opmerkingen. In dit topic kan je dus geen reactie meer hierop plaatsen dus daarom verwijs ik je door naar het eerder gemaakte topic. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.