Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

(Enkel) Melding van een inkomend SMS bericht

Hallo iedereen,

Ik bezit een Samsung S8 smartphone. Alles werkt prima maar ik slaag er maar niet in om een melding te krijgen als ik een SMS binnenkrijg. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd (via instellingen - meldingen - alle apps) maar niets helpt; de app telefoon staat er trouwens niet bij. Wel de app berichten en die heb ik aangezet. Het enige wat lukt zijn meldingen van binnenkomende e-mails, zodanig goed dat mijn smartphone continu staat te beepen. Vreselijk storend dus. 

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat enkel binnenkomende SMS-berichten een signaal geven? Smiley Verdrietig

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

(Enkel) Melding van een inkomend SMS bericht

Binnenkomende mail en binnenkomende SMS zijn twee totaal verschillende dingen en worden ook zo behandeld en beheerd. Als die mail meldingen u storen, gewoon afzetten.

 

De melding van een SMS beheren doet ge niet in de algemene settings van de foon, dat gebeurt in de settings van de berichten zelf, volledig onafhankelijk dus. Ik heb een A3, maar dat zal voor een S8 wel gelijkaardig zijn.  Vanop het hoofdscherm "berichten" aanklikken. Dan zie ik rechtsboven de fameuze drie puntjes/blokjes onder elkaar. Die drie blokjes zijn een universeel symbool voor een keuzemenu. Daarop klikken opent bijgevolg een menu met als onderste item "instellingen". Als ge daarop klikt is dan bij mijn A3 het tweede item "meldingen". Als ik daarop dan klik  kan ik alle instellingen bewerken: het te spelen geluidje, al dan niet trillen, al dan niet een melding/pop-up op het scherm ...

 

Zoals gezegd, ik heb een A3 maar op een S8 zal het niet veel afwijken vermoed ik ..

 

Veel succes ermee Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

(Enkel) Melding van een inkomend SMS bericht

Hallo Stefaan,

 

Bedankt voor je vlugge reactie!

Zo eenvoudig was het dus om dat ogenschijnlijk moeilijk probleem op te lossen. De oplossing lag als het ware voor het grijpen, en toch zocht ik steeds in de verkeerde richting. Gelukkig was jij er om mij in de goeie richting te duwen. In een wip was het voor mekaar, vanaf nu krijg ik enkel een melding bij het binnenkomen van een SMS. Bedankt Stefaan!Vrolijke kat

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

(Enkel) Melding van een inkomend SMS bericht

Graag gedaan, blij dat ik kon helpen Smiley Vrolijk


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes