Beantwoorden
GlennBruy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ervaringen minimodem op de trein

Ik pendel 2 keer per week van Brugge naar Leuven. Tijdens die rit is een stabiele 4G verbinding maar zo’n 50% van de tijd mogelijk, als het meezit. 

Ik overweeg hierom de aanschaf van de Mifi minimodem. Heeft iemand ervaring met gebruik op de trein? Zal het mijn leven makkelijker maken? Voor zover ik kan zien is er geen 5G ondersteuning bij het Telenet model, is dit een issue?

0 Likes
6 reacties
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Ervaringen minimodem op de trein

Neen. Je minimodem zal een even slechte mobiele verbinding hebben.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Ervaringen minimodem op de trein

@GlennBruy 

Moest @MartijnS het niet al gezegd hebben zou ik het nu zeggen. 

Zo een minimodem kan niet meer dan uw foon. Je ontvangt 4G en/of WiFi, naargelang. Net hetzelfde doet die MiFi router.  Trouwens, van uw foon een hotspot maken is net hetzelfde als een MiFi router gebruiken. Wat er niet is (goed signaal) kan die ook niet toveren hé 

EDIT: een kleine nuance ga ik hier toch maken: moest je toch zo een MiFi router aanschaffen kan je daar wel een sim van een andere provider instoppen. Wellicht heb je dan in die "donkere" zones wel goed signaal. Kost u dus wel een extra abo ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Ervaringen minimodem op de trein

Denk vooral dat de keuze van provider hier doorslaggevend is. Misschien een ietsie pietsie betere ontvangst met een mifi-router maar zal je zeker nog niet zorgeloos maken. 

 

GlennBruy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ervaringen minimodem op de trein

Merci Stefaan, helder. Er zijn vermoedelijk wel kaarten te vinden van de providers en de dekking. Ik ga op zoek. 

GlennBruy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ervaringen minimodem op de trein

Voor wie op zoek is naar netwerkdekking en dan vooral onderweg met de auto of met de trein:

https://www.bipt.be/consumenten/publicatie/resultaten-van-de-rij--en-treintestcampagne-2022

Hoewel mijn ervaring niet overeenkomt met de cijfers. Werk aan de winkel voor Telenet op dat vlak zou ik samenvatten. 

Ex-Netweter
 

Ervaringen minimodem op de trein

NMBS zou zelf Wifi moeten aanbieden in treinen waarbij een 4G/5G bonding router de signalen van alle operatoren omzet naar Wifi.

Dat is de enige kwalitatieve oplossing. Ooit was er een proefproject, maar toen hebben Telenet, Orange en Proximus met succes gelobbyd bij de NMBS om dat tegen te houden:


Ook zegt ze dat verschillende telecomproviders hebben bevestigd dat het hele Belgische spoornet tegen eind 2018 een volledig dekking zal hebben van 2g, 3g, of 4g.

bron: https://tweakers.net/nieuws/131043/belgische-treinen-krijgen-geen-wifi-voor-reizigers.html

0 Likes