Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Ik vind het volgende niet terug op de website van Telenet :

Hoe kan je extra volume voor het buitenland bijkopen ?

(momenteel beschik je over 40 GB, maar zou volgende maand graag over meer beschikken aangezien ik dan een volledige maand in  het buitenland ben)

Wat is de kostprijs ?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Extra volume buitenland

0 Likes
21 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Extra data volume bijkopen in buitenland

Je kan geen data bijkopen.

Je krijgt 40GB (in de "pot") per SIM kaart.

Als je bijvoorbeeld 2 SIM kaarten hebt, en je gebruikt er maar één in het buitenland, dan kan je met die ene SIM kaart wel 80GB gebruiken in het buitenland (EU).

 

Extra verbruik (boven het volume in de pot) kost 0,0036 euro (incl. btw) per MB (dus ongeveer 4€ per GB).

Je kan dus beter op voorhand (tijdelijk) één extra SIM kaart toevoegen (20€), zodat je de datapot verhoogt met 40GB ??

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Extra data volume bijkopen in buitenland

Kan inderdaad niet. Ik mis dit ook echt, of een optie zoals bij Proximus om voor een vast bedrag per dag je data te kunnen gebruiken buiten de EU (€ 5,95 per dag). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Hoe kan ik "tijdelijk" een SIM kaart bijkopen ?

Kan die dan stopgezet worden of zo ?

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Hoe kan ik "tijdelijk" een SIM kaart bijkopen ?

Kan die dan stopgezet worden of zo ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra data volume bijkopen in buitenland

@Framboos 

Als je een One of OneUp hebt kan je altijd een tweede of derde of vierde of vijfde nummer bij vragen in je pakket. Je gaat dan meer betalen maar je hebt dan ook meer mobiele data tot je beschikking. 

 

Of dit een oplossing is dat weet ik niet dat bepaal je zelf natuurlijk want het wordt er enkel duurder van en dat voor mobiele data te kunnen hebben. Je kan niet zo maar een simkaart bijkopen want dat heb je niet bij Telenet dus kan je enkel je One of OneUp upgraden naar meer simkaarten met een gsm nummer aangekoppeld. Hoe meer simkaarten hoe meer mobiele data , tot 200 GB. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Extra data volume bijkopen in buitenland


@patrick37  schreef:

Je kan niet zo maar een simkaart bijkopen want dat heb je niet bij Telenet dus kan je enkel je One of OneUp upgraden naar meer simkaarten met een gsm nummer aangekoppeld. 


Ik denk dat hij dat inderdaad bedoelt met een sim kaart "bijkopen".

Hij kan dus een (of meerdere) simkaarten "toevoegen" aan zijn One voor hij naar het buitenland gaat.

Hij hoeft deze kaart(en) zelfs niet te gebruiken. Per sim kaart krijg je extra 20GB binnenland en extra 20GB buitenland (kost 20€ voor een 2de sim, 18€ voor een 3de sim, 15€ voor een 4de sim of 10€ voor de 5de sim)

Bij terugkomst kan je dat extra nummer(s) gewoon terug annuleren via Mijn Telenet.

0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Kan ik online een sim kaart bestellen ?

Moet ik die dan activeren of zo, of is dat voldoende als ik een koop ?

Weet je ook hoe ik dan moet annuleren ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra data volume bijkopen in buitenland

@Framboos 

Als de One of OneUp hebt kan je die online bestellen via 'mijn Telenet' of je gaat langs in een Telenet shop dat is ook een optie. De kaart moet je activeren anders kan je geen gebruik maken van de 'extra' data die je dan tot je beschikking krijgt. Je bent niet verplicht die kaart echt te gebruiken gewoon ergens neer leggen is al voldoende. Misschien dat je die wel ff in een toestel moet doen om toch te verifiëren datje de kaart hebt en dan toestel uit en klaar. 

 

Als je daarna die kaart wil stop zetten beste is bellen naar de klantendienst of een berichtje via Whatsapp of Messenger en daar vragen te annuleren.

 

Nog even voor de duidelijkheid je kan de kaart niet kopen. Je kan die toevoegen aan je abonnement en je abonnementsprijs zal daardoor wel stijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Je schrijft onderaan je bericht dat je de kaart niet kan kopen, maar je moet ze toch eventueel in je toestel stoppen ?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Extra data volume bijkopen in buitenland


@Framboos  schreef:

Je schrijft onderaan je bericht dat je de kaart niet kan kopen, maar je moet ze toch eventueel in je toestel stoppen ?


De SIM-kaart zelf zul je normaal gesproken gratis ontvangen, wanneer je je One-up contract uitbreid. Daarom de opmerking dat je hem niet koopt.

De maandelijkse prijsverhoging van je abonnement is afhankelijk van of dit de 2de, 3de, 4de of 5de SIM kaart is in je abonnement. Indien dit de 2de kaart is zal dat 20 euro zijn.

Heb je bijvoorbeeld nu 4 simkaarten en en schaf je een 5de aan, dan is de prijsverhoging enkel maar 10 euro per maand.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extra data volume bijkopen in buitenland

@Framboos 

De opmerking hier van @Arnie is correct. 

 

Dat je ze eventueel in je toestel stopt is enkel om die kaart eens aan te zetten dat je online kan zijn met die kaart. Op die manier zal je activering ook gaan want je simkaart zal eens contact moeten hebben op het netwerk. Op die manier is je kaart geactiveerd en daarna kan je er mee doen wat je wil. Als je hem erna in de schuif legt ok maar even online ter activering en je bent vertrokken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Momenteel heb ik 2 Simkaarten en beschik over 80 Gb mobiele data (40Gb per kaart)

Klopt het dan dat ik 40 Gb erbij heb (ook in het buitenland) als ik nog een Simkaart bestel ?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Extra data volume bijkopen in buitenland

Elke SIM kaart die je aan je abonnement toevoegd brengt 40GB in de pot voor gebruik in België en 40GB per sim kaart voor roaming binnen de EU landen.

 

Met 3 sim kaarten heb je dus een pot van 120 GB in België + 120GB voor roaming binnen de EU.

 

Zie paragraaf 4 in dit dokument: BIJZONDERE VOORWAARDEN ONE en ONEup


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Extra data volume bijkopen in buitenland

Ok, nog een vraagje :

mijn huidig abonnement One voor 2 sim kaarten loopt van 12/04 tot 12/05,

dat betekent dus dat ik tijdens die periode recht heb op 80 Gb

De nieuwe SIM kaart heb ik nodig op 05/04, en moet ik dan al activeren.

Hoe zit dat dan met het aantal GB in die perioden ?

Of maw tijdens welke periode heb ik dan 120 Gb ?

(voor mijn andere SIM kaarten lopen die gelijktijdig...)

0 Likes