Beantwoorden
DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Ik probeer al heel lang VoLTE/VoWiFi te gebruiken met mijn Telenet One, maar zonder succes. Ik heb recentelijk mijn Telenet SIM in een Fairphone 5 gestoken aangezien Telenet deze verkoopt in zijn webshop en VoLTE/VoWiFi zou ondersteunen. Ik heb al andere toestellen geprobeerd maar ook hier geen VoLTE of VoWiFi.

Bellen met de klantendienst brengt geen soelaas, je zal meteen gewezen worden op het feit dat je die dingen in de instellingen van je smartphone moet activeren.
Natuurlijk heb ik dit al meerdere malen gedaan, maar zonder vooruitgang. De fabrikant van mijn toestel erbij gehaald en deze zegt eens naar de SIM kaart te kijken, deze kan te oud zijn waardoor het niet werkt. Ik heb al overal gezocht maar ik kan nergens de datum van de SIM kaart vinden. De klantendienst sprak ook van een SIM swap te doen, deze zou volgens hen gratis zijn maar op de website van Telenet kost dit 5 euro?

Zelfde smartphone met een Orange SIM werkt out-of-the-box voor VoLTE en VoWiFi, dus aan het toestel ligt het effectief niet want beide providers bieden full support voor dit toestel. Het ligt effectief bij Telenet.

Iemand die hier wat raad weet?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi

13 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Het antwoord heb je wellicht al zelf gegeven: een SIM swap ...

DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Dat kan ik doen, maar ik vraag me af of het dan ook 5 euro kost voor een SIM swap zoals op de website staat vermeld terwijl de klantendienst zegt van niet.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

@DylanVanAssche ga naar een Telenet center en de swap is GRATIS 1000% zeker. 😉

En dan is het ook meteen in orde, er staat wel meer op de site dat niet klopt.

GAW
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Ik heb ook een swap gedaan......Volgende factuur werd €5,00 aangerekend, ondanks het feit dat Telenet mij dit aangeraden had om mijn probleem op te lossen (roaming).

Gezien dit niets oploste werd dit bedrag in mindering gebracht bij de volgende factuur. Deze swap werd uitgevoerd bij mijn plaatselijke Telenet winkel (vlot en vriendelijk !).

1000% zeker ? 

Philippe_
Moderator
Berichten: 34
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Deze info is spijtig geniet niet volledig juist. Het is de medewerker van Telenet die zal beslissen of een omruiling van de simkaart betalend is of niet. Het is dus zeker en vast geen regel dat dit via een Telenet-winkelpunt altijd gratis is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2726
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Zolang je in de winkel de oude kaart kan tonen is het gratis geweest zeg het tegen de medewerker

Als je de kaart kwijt bent is dit betalend dit is logisch

GAW
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Ze hebben hem in de winkel zelf uitgehaald en vervangen, en de oude kaart vernietigd.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

@Philippe_ vreemd ik ken toch al 3 mensen die kosteloos een swap kunnen doen hebben, en weer typisch Telenet er is geen enkele andere provider die daar geld voor vraagt enkel idd Telenet. belachelijk gewoon

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

@DylanVanAssche schakel over op een eSIM dan heb je dat gedoe niet meer van verouderde sim kaarten.

DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Eindelijk gelukt om een SIM swap te regelen voor beide SIM kaarten, kostenloos. Hangt allemaal af wat de medewerker als reden opgeeft bij de aanvraag.

Nieuw SIMs maar natuurlijk werkt VoLTE of VoWiFi helemaal niet. Klantendienst is helaas ook geen optie want men stelt zo'n vragen als 'staat de WiFi aan', 'je moet bereik hebben om te bellen', 'binnenkort is het 6G al', etc. Ik begrijp dat men heel veel vragen bij de klantendienst krijgt en dat men niet alles kan weten. Zo'n zaken zijn waarschijnlijk voor technische engineers maar die krijg ik niet te pakken via de klantendienst.

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

@DylanVanAssche waarom geen eSIM?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2726
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Als je de oude sim kaarten nog hebt is het altijd kosteloos

Bij het kwijtspelen van de kaart is het betalend zeer simpel en correct

 

DylanVanAssche
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Fairphone 5 VoLTE & VoWiFi werken niet

Ik ga het lot niet tarten door ook nog eSIM in de mix te gooien.
Het SIM swappen moest al via de back-office lopen want het lukte niet in de Telenet shop.

Als VoLTE/VoWiFi niet werkt neem ik liever geen risico om zonder bellen/SMSen te vallen.