24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallo netweters, ik loop tegen het volgende probleem aan,
Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .
Wanneer ik echter van mijn tel een hotspot maak en kijk op de tablet via de telenettv app zou dit NIET in mijn free G pot zitten ??
Nochtans geeft telenet op zijn free g pagina dit als tip ???
als je 10 keer belt naar de klantendienst krijg je 10 keer ander antwoord .
evengoed is dit op zijn minst misleidende informatie .of zie ik het verkeerd? ?
Titel aangepast door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Free G en foutieve informatie van telenet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jurgen1969 Ik geloof dat dit al eens aan bod is gekomen. FreeG is niet toepasselijk als je van je smartphone een hotspot maakt. Alleen toepasselijk op je Smartphone zelf.
Maar dat is dan in tegenspraak met wat hier op de site vermeld wordt. Maar er zijn welk beperkingen in het volume blijkbaar.
@igvfer schreef:Ik geloof dat dit al eens aan bod is gekomen. FreeG is niet toepasselijk als je van je smartphone een hotspot maakt. Alleen toepasselijk op je Smartphone zelf.
Maar dat is dan in tegenspraak met wat hier op de site vermeld wordt.
Volgens de website gaat dit inderdaad wel.
@igvfer schreef:Maar er zijn welk beperkingen in het volume blijkbaar.
Ik heb het hier net zelf eens getest met hotspot van iPhone naar iPad, ik hou jullie op de hoogte.
@Jurgen1969 schreef:Ik beschik over Wigo35 en gebruik bijgevolg naar hartelust mijn optie om freeG te kijken via mijn telefoon. ( best handig klein scherm) .
Niet "naar hartelust" 🤔
Met je Wigo35 heb je 100GB Free G volume in België.
Deze extra mobile data pot wordt gebruikt voor de "Free G Apps": Yelo Play App, Telenet TV-App, Play Sports -app en website, Messenger, Whatsapp.
Als deze pot opgebruikt is, komt het verbruik van de bovengenoemde Apps van je gewone data pot.
Zoals ik al zij ,bedriegelijke informatie ,die al bijna 2 jaar op hun website staat !!
En wanneer je hierover belt met klantendienst doen ze of hun neus bloed.
@Jurgen1969 Als je echt van mening bent dat Telenet je misleid door wat jij bedrieglijke informatie noemt kan je maar één ding doen zoals men in de beschaafde wereld doet. Je dien eerst een formale klacht in bij Telenet. Als het antwoord van Telenet je geen bevrediging geeft, dien je een bemiddelingsklacht in bij de ombudsdienst van de Telecom. Dat is een gratis procedure.
Niets belet u om ook een klacht in te dienen bij de Economische inspectie. In die mate dat er ook een Vlaamse bevoegdheid is kan je ook je probleem van volgens u bedrieglijke informatie voorleggen via het telefoonnummer 1700 bekend onder de naam van Vlaamse infolijn.
Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.
@janne_man schreef:Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.
Bedoel je hiermee dat dit onderwerp hier niet verder besproken mag worden?
Ik ben ook een "Netweter", maar ik "ben" geen Telenet ...
Nu zijn er 2 manieren om de topic starter te helpen:
Het is ook in het belang van alle Netweters om hier een goed zicht op te krijgen, en als de info niet correct is (vb in verband met Hotpsot volume), dan moet Telenet de info aanpassen ...
Netweters hebben in het verleden al dikwijls een rol gespeeld in het laten corrigeren van verkeerde info op de Telenet website.
Ik vind het dus niet correct om de topic starter zo maar af te wimplelen ...
@Ex-Netweter @janne_man Ik denk inderdaad ook dat topicstarter ook meer info moet geven over zijn verbruik in die periode. Vooraleer we kunnen besluiten dat Telenet verkeerde informatie geeft op zijn site. Het kan zeker zijn dat topicstarter onder de volumebeperking valt. Ik gebruik het niet maar ik vermoed wel dat je uw gebruikt van Free G kunt opvolgen.
Dat niet iedereen op de helpdesk altijd de correcte informatie kent is natuurlijk wel een probleem. De helpdesk zou zeker al moeten,samen met de klant, zijn verbruik moeten kunnen nakijken.
Hopelijk komt er een oplossing en als de informatie op de site niet juist is moet die uiteraard aangepast worden.
@igvfer schreef:Hopelijk komt er een oplossing en als de informatie op de site niet juist is moet die uiteraard aangepast worden.
Of omgekeerd:
indien - tegen de belofte in - het Hotspot/thetering gebruik niet uit de Free G pot komt, maar wel wordt aangerekend, dan moet Telenet zijn achterliggende systemen aanpassen 😊
Ik heb het gisteren rond de middag even getest en zelf een hotspot gemaakt voor m'n iPad en even de Telenet TV app laten draaien. Voorlopig echter nog geen data zichtbaar onder "verbruik details" in Mijn Telenet. I'll keep you posted!
@janne_man schreef:Ik vrees dat je geen verdere hulp op de Netweters kan krijgen, wij zijn immers Telenet niet. Deze site is een plaats waar mensen andere mensen helpen.
free G telt dus enkel voor de APPS
werk je via hotspot en dan vermoedelijk browser ipv app? dan telt het niet
Het gaat om de volgende apps…
@m-jan20dank u voor de juiste lezing van iets wat ik (weer eens) verkeerd geschreven heb.
@m-jan20Hoe moet ik je cijfers begrijpen? Wat heb je juist gedaan?
Wat ik veronderstel: je heb een Wigo abonnement, je hebt je limiet voor Free G niet bereikt.
Wat ik begrepen heb:
Je hebt op 9 februari om 11:09 je smartphone als hotspot ingesteld.
Je hebt een ander toestel verbonden met die hotspot.
Wat ik niet weet:
Heb je u op dat ander toestel beperkt tot Whatsapp, Facebook Messenger, Telenet TV, Yelo Play en Sports Play?
Op basis van wat Telenet vermeldt op de webpagina over Free G was je ofwel over je Free G limiet, ofwel heb je iets anders gedaan dan in de vorige vraag vermeld is.