24826
netweters
|
153005
antwoorden
|
20759
vragen
|
Wanneer ik een mms probeer te versturen krijg ik systematisch een foutmelding. Ik vroeg me af of dit ligt aan mijn abonnement (Prijs volgens verbruik), mijn instellingen (automatisch ingesteld door telenet dus ‘k ga er van uit dat dit in orde is) of mijn toestel (iPhone 12 met iOS 15.7)?
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: mms versturen met “ Prijs volgens verbruik” abonnement?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben intussen overgestapt naar yoin, maar voor zo ver ik weet kan je met prijs volgens verbruik MMS versturen en ontvangen. Versturen kost 7 cent per bericht, ontvangen is gratis.
https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/mobiel.html
Instellingen vind je hier.
Heb je eens gekeken in je gsm toestel bij ----> instellingen -----> berichten -----> naar beneden scrollen en daar staat MMS berichten. Dat dien je op aan te zetten. Als dat op aan staat dan dien je het volgende na te kijken:
* log in op My Telenet
* kies mijn producten , linkerkant , kies mobiel aan de rechterkant.
* Kies oproepblokkering en dan algemeen. Zoals je ook ziet op de afbeelding kan je daar ook kiezen ander nummer. Dus kijk zeker goed na dat het juiste nummer geselecteerd is. Zo niet dan druk je op ander nummer en kies je het nummer waar je de wijziging voor wil doen.
* Klik dan rechts boven op beheren , zoals op de afbeelding staat.
Je krijgt dan dit menu :
Daar zie je dat je MMS kan aanzetten. Als dat uit staat dan zet je dat op aan en druk op bewaren anders blijven de instellingen niet bewaard. Dit staat standaard uit dus je dient het zelf aan te zetten.
MMS stond daar om een mij onbekende reden inderdaad uitgeschakeld. Bedankt voor de hulp.