Beantwoorden
Steven1985
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Sinds donderdag kan mijn GSM thuis(koekelare) geen netwerk meer vinden op andere plaatsen heb ik wel bereik. Ook krijg ik vaak sim-gegevens vernieuwen sinds zaterdag nieuwe sim maar probleem blijft. Zijn er soms problemen met een mast ofzo

0 Likes
8 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Al eens geprobeerd om automatisch netwerk zoeken uit te schakelen op de GSM en het netwerk manueel te selecteren?

Indien er geen enkel Telenet netwerk tussenstaat, zou ik contact opnemen met Telenet helpdesk (via FB of twitter of 015/666666) en hen laten checken of ze je GSM kunnen vinden via de GSM mast. Zorg wel dat je iemand van de technische helpdesk te pakken krijgt... (maw je moet door de eerste lijns support doorheen geraken 🙂 )


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Overschakeling van Orange naar Base netwerk?

Op basis van kaarten Bipt zijn er enkele gaten in het Base netwerk in de buurt

(de kaarten zijn uiteraard niet 100% betrouwbaar)

http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/dienstkwaliteit/dekkingskaarten-mobile-netwerken

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Sinds gisteren (klopt toch @Suzy ?): 


Nieuwe generatie (V4) Telenet simkaart

Vanaf nu worden enkel nog nieuwe V4 generatie simkaarten verdeeld. Iedereen die deze simkaart verkrijgt, wordt ook automatisch op het Telenet-netwerk geplaatst en zal dus niet meer op Orange netwerk zitten.

 

Dus @Steven1985, best eerst even naar de helpdesk bellen of de GSM mast in je buurt nog werkt. Indien die nog perfect werkt en je GSM ook, kan je misschien overwegen om de SIM kaart te laten vernieuwen. Dan zou je normaal op het nieuwe Telenet netwerk moeten zitten. Vermoedelijk als allereerste Man Vrolijk


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Bijna, @BertXL. 😉
We zijn al een tijdje klanten aan het overzetten van Orange op ons eigen Telenet-netwerk. Hij zal dus zeker niet de eerste zijn. 😉 Deze omzettingen gebeuren gefaseerd en na grondig onderzoek. Het klopt wel dat iedereen die vanaf nu een nieuwe simkaart krijgt, meteen van het Telenet-netwerk gebruik kan maken.

 

@Steven1985, je kan altijd even contact met de collega's via Facebook of Twitter opnemen om na te kijken of je enerzijds bent omgezet naar het Telenet-netwerk en anderzijds om de dekking op je adres na te kijken.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

LiesLis
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Beste Suzy, het is opvallend dat het gsm bereik sinds een aantal maanden sterk achteruit is gegaan! Zeer storend. Ik heb al verschillende toestellen geprobeerd maar het blijft slecht. En ik heb ook al een nieuwe SIM gehaald.
En het is opvallend want  bv in mijn vaste supermarkt kon ik tot enkele maanden gewoon bellen en nu geen bereik meer 😞 En dit is ook zo thuis en op vele andere plaatsen. En veel minder 4G, dikwijls 3G en zelfs Edge!

Ik overweeg over te stappen naar een andere provider. 

Zijn er bepaalde dingen veranderd? of komen er verbeteringen aan? dan hoor ik het graag. 

groeten, Liesbeth

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

@LiesLis, je werd vermoedelijk op ons eigen netwerk omgezet. Om hier zeker van te zijn, mag je altijd een privéberichtje via Facebook of Twitter sturen naar Telenet. Mijn collega's kijken dan graag voor je na of je enerzijds bent omgezet en anderszijds hoe de dekking van het netwerk op jouw locatie is. 

 

En uiteraard werkt Telenet continue aan het netwerk. 
Hier vind je alvast wat meer informatie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
carlos
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Smile! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Idem hier, ook over een maand of drie geen problemen, nu nergens nog een goed bereik.

0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Geen bereik niet smsen bellen mobiele data

Ter info:

https://www.lne.be/kaart-zendantennes

Deze website biedt een overzicht van alle Gsm/Umts/Lte goedgekeurde zendantennes in Vlaanderen (door in te zoomen en op een blauwe stip te klikken kan het betrokken technisch dossier geopend worden: locatie, type, ...)

0 Likes