Beantwoorden
Loupan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

Hallo iedereen! 👋

Enkele dagen was ik overgeschakelt naar een esim! Alles ging goed, ik verwijder mijn fysieke simkaart. 

Nu hoorde ik van verschillende mensen dat ze mij niet kunnen bellen of sms'en dat ik meteen op voicemail sloeg, vreemd want ik kan hun wel bellen of sms'en. 

Ik steek mijn fysieke kaart terug in de telefoon en nu gaat dat ineens wel. Vreemd dus ik laat het zo met de kaart erin.

Een dag later dacht ik "Nu het terug werkt met het kaartje verwijder ik dat esim profiel maar gewoon van de gsm, moet er toch niet opstaan als het niet werkt!".

Esim verwijderd en heb ik hetzelfde probleem maar met mijn kaartje er in. Ik krijg geen oproepen meer of sms'en. Nu kan ik ook mijn esim niet opnieuw heractiveren want er wordt een code naar je telefoon gestuurd, en ik kan geen berichten ontvangen! Nu ben ik dus helemaal int zak gezet.

Gebeld naar telenet business maar die kunnen op dit moment niet helpen.

Iemand raad waarom het niet gewoon werkte op mijn toestel van int begin? 🤔

Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel:Problemen na esim

8 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5308
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

@Loupan  Welk merk en type heb je, de instelling op E-Sim gezet na instellen E-Sim??


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Loupan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

iPhone 14 Pro Max, iOS 17.4, sorry!

Ja ik had alle instellingen goed gezet, nu ben ik verder van huis aangezien ik dat profiel weg gedaan heb 😣

Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

Je bent niet de enige met dit probleem, echter is de kans zeer groot dat het probleem niet veroorzaakt wordt door e-sim. Zelf had ik dit probleem al eens voor de overschakeling naar e-sim. Ik heb zowel een fysieke als e-sim in mijn Google pixel 8, e-sim van Telenet en fysieke kaart van orange (werk) en het probleem stelt zich ook via de fysieke kaart van orange. Een collega met zelfde toestel zonder e-sim (fysieke orange kaart) heeft ook last van dit probleem. We ontvangen wel een sms met de boodschap "oproep gemist". Het probleem is ook geen constante. Smartphone herstarten wil ook wel eens helpen.

Zie volgende link waar ik mijn vraag gesteld heb: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Bellers-krijgen-geen-beltoon-te-horen-Wat-nu/td-p/1...

Loupan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

Hey! Bedankt voor het delen van jouw ervaring, zo voel ik me niet alleen! 😅

Als dat zo het geval is hoop ik gewoon permanent volledig te kunnen terugkeren naar mn fysiek kaartje.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

@Loupan 

Zelf gebruik ik ook de E-sim en dat zonder fysieke simkaart en dat werkt perfect ook na de nieuwste update. Ken dit probleem ook eerlijk gezegd niet enige wat ik me kan bedenken is dat dat het profiel ervan ergens op je toestel zich verkeerd heeft erop gezet. 

In dat geval profiel wissen , fysieke simkaart eruit en nieuwe QR code bij een Telenet center halen en opnieuw proberen. Maar zoals je nu aan de hand hebt profiel gewist is profiel weg die krijg je niet meer terug. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
marcel3X
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

Je hebt toch een QR code van t eerste profiel, die kan je toch opnieuw gebruiken...

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM

We hebben met de vakantie +- 2 jaar geleden ook zo iets voorgehad was ook toevallig  met een  Iphone toestel

We kwamen toe in Spanje we scande de qr code het bellen en surfen ging perfect maar we kregen geen telefoon terug

Maar wat we niet wisten dat gebruiker 1 niet had uitgelogd en kreeg op eens de telefoons voor ons toe

Pas als hij  op  zijn toestel  had uitgelogd en toestel volledig had uitzet kregen we de telefoons pas binnen

Daar zal het probleem liggen gebruiker 1 zal nog actief zijn dus de sim kaart in de Iphone

Met eSIM kan je gemakkelijk switchen ( aan en uit zetten )  4 uur later was het terug weer de oude maar hij moet elke keer toestel nog eens herstarten

Dat het nu nog is weet ik niet er zal wel al een update voor uitgekomen zijn dat dit niet meer gebeurt

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 499
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Geen inkomende oproepen en SMS na activatie eSIM


@Loupan  schreef:

.

Nu kan ik ook mijn esim niet opnieuw heractiveren want er wordt een code naar je telefoon gestuurd, en ik kan geen berichten ontvangen! Nu ben ik dus helemaal int zak gezet.


Je kan nadat er zogenaamd die code per sms is verzonden ook de betreffende QR code terugvinden in MyTelenet (website). Aan alles is gedacht. 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.