24796
netweters
|
152745
antwoorden
|
20735
vragen
|
Sinds enige tijd merk ik op dat bellen via het Telenet mobiele netwerk problemen geeft: soms hoor je niets of slechts 1 kant van het gesprek, de andere kant hoort je niet. Beide toestellen zitten in dezelfde Telenet ONEup dus alles blijft binnen 1 mobiel netwerk. Tijdens zo'n problemen heb ik al eens dezelfde GSM gebeld maar met de vaste lijn en dit geeft hetzelfde.
Gisteren nog gebeurde het op verplaatsing. Bij aankomst thuis werkte het weer perfect, waarschijnlijk een andere GSM mast.
Is dit een gekend probleem?
Ik heb het heel vaak, bel meestal van thuis over de WiFi, het is echt belachelijk hoe vaak ik het heb: zelf bellen, gebeld worden, makkelijk de helft van de keren kan ofwel de andere mij niet horen, of ik hoor de andere niet. Het is nu zo erg dat ik standaard m'n telefoon heropstart als ik het weer heb want vaak lukt het bij terugbellen nog steeds niet, eens toestel heropgestart is werkt het dan weer wel. Waaraan dit ligt, geen idee, Telenet, GSM toestel zelf, verbinding, echt geen idee maar het is r*te-irritant.
@DylanVanAssche Als je dit voorhebt, kan je eens proberen om met luidspreken te bellen. Als het dan zou werken, ligt het aan je microfoon van je gsm.
Dat het bij je thuis wel werkt is misschien toeval.
Bij sommige gsm's zijn twee microfoons ingebouwd, dus het is mogelijk dat één van de twee defect is.
Bij het herstarten van je gsm komt de microfoon even zonder spanning staan, hetgeen de microfoon ook "reset", waardoor het nadien meestal wel gaat.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zeer slecht bereik hebt waardoor je telefoongesprek niet lukt.
Ik vrees dat ik die opties al geprobeerd heb, tevens een ander toestel op hetzelfde moment (vaste lijn). Beide GSMs zijn zeer recent. Ik denk dat ik VoLTE/VoWiFi eens ga uitschakelen, voor die dingen actief waren had ik nooit problemen...
De problemen gebeuren vaker bij slecht bereik denk ik, ik ga daar eens wat meer opletten.