24759
netweters
|
152479
antwoorden
|
20713
vragen
|
Hallo
Sinds een paar weken heb ik geen gsm ontvangst meer in huis, de gsm staat meestal op 'enkel noodoproepen'.
Ik heb destijds een MCE afgehaald (toen het nog gratis was 😉 en dat heeft een hele tijd goed gewerkt.
Ik merk dat het ontvangst signaal lampje op de MCE flikkert terwijl dit constant zou moeten zijn.
Alles al herstart (modem, MCE, gsm, ... ) sim kaart al verplaatst in andere gsm, geen verschil.
Nu; ik heb onlangs een upgrade genomen van basic internet naar fiber, zou het kunnen dat het daar iets mee te maken heeft of toeval?
Reeds contact gehad met Telenet support, maar die wijten het probleem aan de algemene dekking in de buurt, maar dan zou die dus ineens drastisch verminderd moeten zijn, wat ik betwijfel.
Het enige advies dat ik kreeg was een nieuwe en dure gsm te kopen met bellen over wifi ...
Ik overweeg naar Proximus te gaan want een gsm abo betalen zonder te kunnen bellen / sms'en is een beetje onnozel ...
Bart
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor zover ik het weet zal een MCE (en varianten) het signaal dat door de zendmasten wordt uitgestraald niet uit de lucht plukken maar via het internet binnenhalen en dan zelf uitzenden. De signaalsterkte buiten de woning heeft dus geen enkele invloed.
Moest dat wel het geval zijn, heeft zo'n MCE geen enkele meerwaarde: als er geen goed signaal is, valt er ook niks te versterken ....
Het is dus de eerste mogelijkheid die je aanhaalt, en niet de tweede. Waarom anders zou een stabiele internetconnectie vereist zijn indien het signaal toch maar uit de lucht geplukt zou worden ....
@Steven-E, StefaanH heeft 200% gelijk .... via MCE creëert u lokaal +/- een "femtocell" (MCE functioneert als een base station van het radionetwerk) voor uw "GSM", via uw internetverbinding staat de MCE in verbinding met "het backbone netwerk" (MSC server, …) van uw operator (afwikkeling verkeer van/naar u)
Bij mijn weten bieden Telenet en Proximus tot op heden enkel MCE aan die 3G UMTS ondersteunen (geen 4G), welk type Orange aanbiedt is mij onbekend
https://en.wikipedia.org/wiki/UMTS#/media/File:UMTS_structures.svg
https://nl.wikipedia.org/wiki/Femtocell
Kijk eens naar de beschikbare netwerken (gewoon in huis en dicht bij een venster) op uw GSM.
Ik blijf bij mijn vermoeden dat ze uw GSM nummer overgeschakeld hebben naar hun gekocht netwerk (BASE) maar dat ze de MCE niet aangepast hebben.
@M_016 schreef:... knip ...
Bij mijn weten bieden Telenet en Proximus tot op heden enkel MCE aan die 3G UMTS ondersteunen (geen 4G), welk type Orange aanbiedt is mij onbekend
... knip ...
De MCE van Orange heet heel toepasselijk "FemToCell" en heeft inderdaad ook slechts 3G aan boord.
Je kan gratis of voor 2 euro per maand een MCE huren van Telenet
@Ex-Netweter schreef:Je kan gratis of voor 2 euro per maand een MCE huren van Telenet
Ben je daar zeker van? Verwar je niet met een powerline (of "booster" zoals het soms wel eens verkeerdelijk genoemd wordt)?
@Ex-Netweter de foto moet nog goed gekeurd worden zodat iedereen het kan zien, ik vermoed dat @StefaanH dat in orde kan brengen.
Jos
@Ex-Netweter schreef:@Ex-Netweter bart plaats anders eens een foto van de MCE die u nu hebt van telenet (leest ik in uw eerste text)
zo is het voor @StefaanH en @M_016 duidelijk wat u juist in huis hebt.
Jos
Dit is de MCE (de linkse dus 😉 Heeft een half jaar prima gewerkt, en terwijl er hier ook buiten een heel zwak signaal is via Telenet had ik hiermee volledige dekking. Dus de overstap van basic internet naar fiber 100 kan er mee te maken hebben of ook gewoon toeval zijn ..
@Ex-Netweter ik lees dat u alles al eens hebt terug opgestart, (op aanraden van telenet) maar hebt u zowel de modem als de MCE uit geschakeld en de MCE afgekoppeld, wacht een minuut of 10 dan pas eerst de modem de modem inschakelen en die eerst volledig laten opstarten duurt meer dan 10 minuten, pas als die volledig is opgestart en behoorlijk werkt de MCE aankoppelen en laten opstarten hoe lang dat duurt weet ik niet.
als dat niet helpt moet u proberen wat Suzy u aanraad. heb het even hieronder geplakt.
Jos
@Bart13, erg vervelende situatie waar je mee te kampen hebt! Je kan eventueel contact met Telenet opnemen via Facebook of Twitter, eventueel direct via een privébericht. De collega's daar zijn op weekdagen aanwezig van 8u-22u en in het weekend en op feestdagen van 9u30-18u00. Succes!
terug jos!
er is misschien ook een mogelijkheid de MCE terug te zetten naar fabrieksinstellingen zoals bij de wifi booster ook soms nodig ik maar daar ben ik nog niet uit.
Jos
Ja @StefaanH , staat zo in de gebruiksvoorwaarden:
1. Voor bepaalde diensten van Telenet (hierna, “Diensten”) heeft de Klant mogelijkerwijze netwerkuitbreider nodig om de service- of netwerkcapaciteit uit te breiden, bijvoorbeeld een Mobile Coverage Extender, Powerline, Wifi powerline of een Access point (hierna, “netwerk- boosters”). Deze bijzondere voorwaarden zijn van toepassing wanneer de netwerk-boosters door Telenet aan de Klant worden verhuurd of gratis ter beschikking worden gesteld (bruikleen).
Maar ik vrees dat de medewerkers van Telenet het zelf niet weten...
cc @Suzy