Beantwoorden
Willem1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Gesprek weggefilterd bij uitgaande oproep naar UAE

Telkens wij telefoneren van bij ons thuis uit naar onze zoon of schoondochter in de verenigde Arabische Emiraten hebben wij herhaaldelijk het probleem dat wij na een drietal minuten een herhaling horen van het door ons gevoerde gesprek doch enkel de stem van onze gesprekspartner, ons eigen gesprek is dan weg gefilterd .Wij hebben eens.geprobeerd of hetzelfde probleem zich voordeed als wij belden vanuit een andere locatie als ons thuisadres en dan stelde zich dat probleem niet.Bij andere internationale gesprekken voeren naar bv Spanje hebben wij dat nog niet ondervonden.

Heeft ooit iemand hetzelfde probleem ervaren ?

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Originele titel: UAE

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gesprek weggefilterd bij uitgaande oproep naar UAE

Ik vermoed dat dit specifiek is voor UAE, waar VOIP (Voice Over Internet Protocol) in principe verboden is. Ook services als Skype zijn geblokkeerd.

 

Telenet telefonie gebruikt VOIP en is niet echt een vaste-lijn zoals we die vroeger kenden.

Ergens zal de omzetting plaatsvinden om het VOIP gesprek van Telenet om te zetten naar een klassieke POTS (Plain Old Telephone Service) connectie. Waarschijnlijk vind daar dan ook de nodige controle op plaats, wat waarschijnlijk tot deze problemen voert.

Ik vrees dat daar als consument niets aan te doen is.

 

Nogmaals, dat is mijn vermoeden. Om 100% zekerheid te hebben zou telenet eigenlijk een gesprek compleet moeten tracen, om te zien waar het fout gaat.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gesprek weggefilterd bij uitgaande oproep naar UAE

@Willem1 

Mijn slechte ik sluit afluisteren niet uit.

0 Likes