|
26.414
netweters
|
164.414
antwoorden
|
|
22.067
vragen
|
Hoi
Vorig jaar hebben jullie mij goed geholpen i.v.m. mijn probleem: korte situatie
Ik heb op mijn tweede verblijf geen internet/wifi.
Ik heb wel een smartphone met internet. Ik kan wel mijn internet delen via een hotspot via smartphone. Ik heb ook een Google Chrome Cast. Juist gekocht.
Denken jullie dat het mogelijk zou zijn om mijn Chrome Cast te gebruiken op mijn tv in het tweede verblijf via de hotspot om zo naar tv te kijken? Via tablet zou het gaan (heb ik al uitgetest buitenshuis), maar voor mijn moeder is dit scherm te klein. Dus zou ik het op de tv moeten kunnen aanschakelen. Al weet ik niet of dit een stabiele verbinding zou zijn.
Mijn buren hebben jaren geleden een telenet kaart gaan halen die ze in de tv gestoken hebben en zo naar tv kunnen zien, maar ik heb geïnformeerd bij Telenet en deze kaart zou binnenkort verdwijnen. Mijn buren hebben ook geen internetaansluiting.
Ik heb wel te horen gekregen dat ik een internetaansluiting zou kunnen laten aanleggen en dan het contract telkens laten opschorten in de wintermaanden. Want ik ga enkel in de zomermaanden, vandaar dat ik ook geen permanente internetaansluiting zou willen aanleggen.
Ik heb toen het toestel Edison picco T265+ gekocht. Na wat tips van jullie ontvangen te hebben, heb ik deze goed kunnen gebruiken.
Maar nu dat ik opnieuw de TV aangezet heb samen met het toestel, krijg ik "geen signaal". Ik krijg geen enkel kanaal meer.
Ik heb niet gezien naar de instellingen of daar iets gewijzigd zou zijn, maar kan het zijn dat dit signaal volledig afgeschaft zou zijn.
Zoals eerder gezegd, heb ik de instellingen niet verder meer bekeken. Ik had daar jullie tips niet voor handen. Dus wilde ik ook niet verder "knoeien"
Bedankt alvast
ik kan je misschien helpen met dit antwoord.
let wel.ik gebruik een smartphone en tablet van het merk samsung,
bij jou merk kan dit mogelijk anders zijn.
op mijn samsung-toestel ga ik naar instellingen,dan naar mobiele hotspot en tethering.
(let wel,van jou toestel kan het anders zijn.online vind je gebruikershandleidingen).
onder mobiele hotspot en tethering vind ik dan mobiele hotspot,daar klik ik dan op.
dan zet ik deze optie aan,dan zie ik dat ik max 10 toestellen kan verbinden met mijn mobiele hotspot.
dan ga ik op mijn tv in het menu van mijn google chromecast.
met wat geluk zie je het juiste netwerk staan dat je als uitleg krijgt op je smartphone.
de eerste keer ga je een paswoord moeten ingeven op die chromecast,het paswoord zal op je smartphone staan.
met wat geluk ben je dan verbonden.
let wel op de volgende puntjes.
1)deze functie gebruikt meer batterij-volume van je smartphone.
bij bv netflix mag je rekenen op zo'n 10% batterijvolume per uur.
(op je smartphone doe je tijdens het kijken niets,maar het toestel maakt wel constant verbinding).
2)alles wat je dan streamt op je chromecast,gaat dan via 4g.
stel dat je normaal voor te streamen in full-hd zo'n 3gb per uur zou verbruiken,
komt er zowiezo extra verbruik bij(kan tot het dubbele zijn).
van 4g zit ik bij proximus.bij mij is de verbinding zeer stabiel thuis,zonder onderbrekingen.
een tip die ik je kan geven.
van disney+ en vrtmax kan je de videokwaliteit instellen naar wens.
wanneer je bv de sport via hbo max wil kijken,zal je een hoog verbruik hebben.
ik gebruik deze functie zeer vaak.dus als je nog vragen hebt,kan ik je misschien helpen.
Als de TV zegt "geen signaal" is dit omdat er geen signaal staat op de coax aansluiting.
De TV dient ingesteld te worden om signaal te krijgen via de HDMI ingang waarop de Chromecast is aangesloten.
Bedankt voor de tips. Ik moet dit nog installeren, maar laat u dit nog weten
Nog een vraag: zou ik dit toestel verder kunnen gebruiken Edison picco T265+?
Het is op dit toestel dat ik eerst na jullie hulp een aantal kanalen kreeg, maar nu niet meer. Bij mijn weten is er niets gewijzigd qua instellingen.
Vriendelijke groeten
persoonlijk ken ik dit toestel niet.
maar mijn samsung-tablet dateert uit 2016,en met deze tablet kan ik deze functie gebruiken.
het moet wel een smartphone zijn met de internet-functies,
geen gewone ouderwetse gsm met fysieke toetsen bv.
@rainbowniagara schreef:Nog een vraag: zou ik dit toestel verder kunnen gebruiken Edison picco T265+?
Het is op dit toestel dat ik eerst na jullie hulp een aantal kanalen kreeg, maar nu niet meer. Bij mijn weten is er niets gewijzigd qua instellingen.
Vriendelijke groeten
Ik zie niet meteen waarom het niet zou werken.
Kijk goed de coax aansluitingen na en check of de NIU (versterker) nog werkt (groen lampje).
Eventueel zenders herscannen?
Ik merk wel dat je mensen hier wat aan het verwarren bent. Je topic gaat grotendeels over je Chromecast maar intussen vraag je ook hulp met je decoder. Wees dus steeds duidelijk in je bijvragen zodat iedereen zeker weet waar het over gaat.
@rainbowniagara en check ook eens of je kabel abbo nog actief is, kan zijn dat dit ook uitgezet is met de uitzet tijdens winterperiode van de andere diensten, probleem is dat ze dit nu niet meer kunnen activeren omdat dit niet meer in de lijst staat van prijzen en beschikbaar.
Het zou nog moeten werken er is niets verandert
Als niet meer werkt zal de coax kabel niet meer aangesloten zijn buiten
Ik vrees inderdaad dat de coax kabel buiten gebruik is nu. Ik kan het maar testen van zodra ik daar terug ben, maar ik vermoedde ook zoiets.
Bedankt alvast