Beantwoorden
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

 

Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.

Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.

 

We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi

0 Likes
61 reacties
MichaëlVdV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Voor mensen die eventueel een Apple Watch Cellular hebben:

Als je Telenet One Number activeert, word ook gewoon VoLTE en VoWiFi actief gezet.

Nadien kan je eventueel de koppeling met One Number en de Apple Watch terug verbreken.

Ik heb dit zelf met een oude Apple Watch Cellular getest op twee nummers in mijn One pack, beide op een iPhone 13 Pro waar het ook niet actief stond.

Controleren of het actief staat kan je door op je iPhone naar, ‘Algemeen’, ‘Info’ te gaan. En daar twee maal op Aanbieder tikken. Verschijnt daar ‘IMS status: ‘Gesprekken en sms’, dan staat het actief.

Nadien als extra controle heb ik mijn simkaart in een Samsung Galaxy A32 gestoken en daar stond het ook gewoon actief, wat daarvoor ook niet was.

IMG_0488.jpeg

0 Likes
Dtr123
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Ik begrijp niet goed waarom er zoveel voorwaarden zijn voordat je VoLTE of Vowifi hebt bij Telenet. Bij Proximus en Orange werkt dit gewoon automatisch zonder enige stap uit te voeren.

Waarom moet de klantendienst dit activeren? Waarom moet je een bepaalde softwareversie hebben (LUX)? Waarom gaat dit in bepaalde regio's niet?

0 Likes