24747
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.
Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.
We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi
Ja maar had jij al geen iPhone? Dacht van wel he?
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ja dat wel, maar het werkt nu en dat is vooral nu de meerwaarde 😉👍
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Bij mij werkt het nog steeds niet ondanks ik een compatibel toestel heb. Al reeds 2 weken een dossier geopend. Ze zijn zo te zien wat traag van begrip bij Telenet. 😞
Je moet iemand vinden die direct wil doen wat ze bij @m-jan20 hebben gedaan in post. Dan ben je direct geholpen
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Ja, momenteel is iedereen die Telenet contacteert direct geholpen:
Sorry voor de langere wachttijd!
Om klaar te zijn voor de technologie van morgen, schakelden we over naar een nieuw IT-systeem. Die switch loopt helaas niet zoals verwacht. De wachttijd bij onze klantendienst loopt daardoor op. Sorry daarvoor! Op telenet.be/snelgeholpen vind je snel een antwoord op de meeste vragen en problemen. Je verbruik, betalingen of netwerk check je rap zelf in onze gratis Telenet-app
bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/
@Ex-Netweter
Dingen zoals met @m-jan20 kunnen ze wel snel doen, en je bent direct geholpen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
@Niki1991 check je zeker ook even of je toestel VoWifi ondersteunt, en dit ingeschakeld werd bij je instellingen? Je vindt hier meer info over terug via deze link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-mobiel-bellen-via-4g-5g-en-wifi/. Als alles correct is ingesteld langs jouw kant, kan je alleen maar afwachten tot je dossier behandeld is. Dat duurt momenteel helaas langer dan voorzien, omwille van de aanhoudende drukte. Je ontvangt normaal automatisch een bericht wanneer je dossier behandeld werd.
ik heb een iPhone Xr dus het zou volgens de website van telenet moeten werken.
Het is me al wat geweest sinds mijn overstap naar Telenet, de technieker die mijn One pakket is komen installeren had niet eens afstandsbedieningen voor de TV-box in stock waardoor ikzelf naar een Telenet Center ben moeten rijden om er eentje te kunnen bemachtigen.
Maar het ergste is dat mijn grootste probleem maar niet opgelost raakt, en dat is BINNENSHUIS een deftig telefoongesprek kunnen voeren. Met 1 streepje of “Geen Service” ben ik helaas niks…
@FrederikC wat als je een toestel hebt dat wel degelijk VoWiFi ondersteunt (Pixel 6a in mijn geval) maar Telenet het toch niet wil of kan activeren?
Met een ONE-bundel zet je jezelf voor schut. Telenet heeft helemaal niet het beste mobiele netwerk, want ze namen destijds het slechtste mobiele netwerk van Base over en uit de jaarverslagen blijkt nu dat Telenet van alle operatoren het minst investeert in hun mobiele netwerk.
Kijk welke operator de beste 4G-dekking heeft op je thuisadres: https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
Stap over, probleem onmiddellijk opgelost.
Vraag het boa whatsapp zoals @m-jan20 gedaan heeft en die van ons. Ze fixen het probleem. Zeg dat je iphone xr hebt, dat alles aanstaat van vowifi maar geen toegang krijgt, in/uit halen van simkaart hebt gedaan en toestel hebt herstart. En de website voor instellen ook al hebt gelezen paar x
Dan vertel je dat een kennis net zelfste had en ze vanop afstand zijn instellingen hebben gereset en het toen opgelost was (je geeft hen lett de pap in de mond) Dan zou het in princiepe moeten oplossen.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Heb net zelfste probleem, is afwachten tot providers een merk EN een type goedkeuren. Wacht al 3j erop maar is overal zelfste.
In al die jaren hebben ze nog maar 1 extra merk toegevoegd en dat is Huawei
Laat je niet gek maken door @Ex-Netweter , zelfs base en proximus komen op veel plekken amper tot in living.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Reeds gedaan maar dan via messenger, volgens Telenet zou het moeten werken, maar er werkt juist niks…