Beantwoorden
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

 

Ik en mijn vrouw zijn sinds kort klant geworden met een One-pakket.

Thuis internet en TV lopen heel vlot, maar op gebied van mobiele telefonie is het toch wat huilen met de pet op… Onze beide toestellen ondersteunen VoLTE en VoWifi (en staan in de lijst van Telenet) en wij hebben opgemerkt dat dit niet geactiveerd staat op onze simkaarten. Whatsapp naar de klantendienst met de vraag of dit geactiveerd kan worden, blijkt dat deze opties in sommige regio’s standaard niet actief staan “door het vermoeden van een storing” en dat er een heel proces moet gebeuren om dit te activeren. Kan iemand mij uitleggen waarom? Heb nogal eens dit probleem gehad bij een andere provider en daar was dat op 5 minuten gefixt.

 

We zijn anno 2023, telenet adverteert het op hun website dus verwachten we wel dat het werkt…

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: VoLTE + Vowifi

0 Likes
61 reacties
Niki1991
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@m-jan20 


Ik woon in Geraardsbergen, Oost-Vlaanderen

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

bij mij Antwerpen, totaal andere regio dus

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Suzy 

Is daar eigenlijk iets meer van geweten van wanneer er eigenlijk merken zouden worden toegevoegd?

Telenet bellen buiten is oke, maar deel mensen kan binnen niet bellen, en telenet verdeelt geen versterkers meer voor thuis. (Zijn ze mee gestopt vertelde ze ooit aan telefoon, omdat het eigenlijk niet werkte.)

Dus is het toch interessanter als meer mensen dan kunnen terug vallen op vowifi, want dan kan je zowel buiten maar ook binnen genieten van vol ontvangst.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

 


@DeLLiAnO  schreef:

@Suzy 

......knip.....

Telenet bellen buiten is oke, maar deel mensen kan binnen niet bellen, en telenet verdeelt geen versterkers meer voor thuis. (Zijn ze mee gestopt vertelde ze ooit aan telefoon, omdat het eigenlijk niet werkte.)

....knip.....


Hoe je bij die uitspraak komt weet ik niet maar dat de Mobile Covverage Extender ( MCE ) is stop gezet heeft daar niks mee te maken. Want dat ding werkte wel zeker dat was de oplossing in de tijd om je bereik op te vangen. Wat de precieze reden is weet ik ook niet hé maar als die toch niet werkte zoals jij vermeld waarom heeft iedereen dan in de tijd zo een ding besteld ? Niet voor de sier lijkt mij op de schoorsteen te zetten en te kijken naar lampjes als het toch niet werkt. 

Van mij mag de MCE weer terug komen dat werkt vele malen beter dan VoWifi of van die technieken. Wifi storing is dan ook storing om te bellen via wifi maar een MCE doet wat die moet doen ook al zijn er wifi storingen. Met de MCE moet men ook geen rekening houden met de te ondersteunen toestellen dan kun je eender welk toestel aanschaffen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@patrick37 

Dat is me lett aan de telefoon verteld. Ik kan alleen maar vertellen wat ze mij aan telefoon vertelde dikke 2j terug, omdat ik ernaar vroeg vanwege maar 2 ondersteunende merken voor vowifi.

Sorry voor (weer eens ) de verkeerde info door te geven van de "bron" zelf

Of die juist of fout zat ben ik nu natuurlijk niets mee geholpen. Moest het nog bestaan was ik nu geholpen. Maar is niet, vandaar dan men interesse en vraag in vowifi.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Je vraag en interesse begrijp ik zeker dat je toestel wordt ondersteund en dat het werkt. Iedereen wil een goed bereik hebben en niet zeggen moet ff naar buiten anders kan ik niet bellen. 

Dat bellen via wifi werkt bij mij wel daar heb ik geen probleem mee enkel wat ik nog zou willen zien is dat 4g ontvangst perfect gaat binnen want datis niet het geval maar dat is een ander topic. 

En  dat je verkeerde info krijgt kun jij niks aan doen dan ben je gewoon verkeerd ingelicht jammer genoeg.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Mijn moeder woont in Kiewit, dicht bij het vliegveld en de verbinding (binnen) is daar zeer slecht (geen hoge masten). Ik heb toen een MCE voor haar gekocht en die werkt goed, nu nog altijd.

Telenet verkoopt die inderdaad niet meer. Op de site verwijzen ze immers naar een beter alternatief: bellen over WiFi. Maar helaas ondersteunen ze dit maar voor een paar (dure) merken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@sb 

Meest verkochte merken bedoel je mss beter gezegd. Goedkopere samsungs met vowofi kunnen er ook op.

Asus heeft ook redelijk wat modellen maarja, weet begot niet waarom ze maar bij samsung/iphone/Huawei blijven hangen😔

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?


@DeLLiAnO  schreef:

@Suzy 

Is daar eigenlijk iets meer van geweten van wanneer er eigenlijk merken zouden worden toegevoegd?

...


@DeLLiAnO helaas is er hier nog steeds niets meer over geweten. Regelmatig wordt ernaar gevraagd bij de interne collega's (door het community team, maar ook onze social collega's). Tot nu toe is het antwoord dat we krijgen nog niet gewijzigd. Niets concreet om te benoemen, indien er een merk wordt toegevoegd, zal dit gecommuniceerd worden in desbetreffende artikels. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@Suzy 

Jammer, toch al jaren gemiste kans, zeker als telenet op veel plekken niet gewoon binnenhuis kan ontvangen worden en vowifi oplossing was.

Toch nog eens bedankt voor navraag

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Bij iedere provider hebben ze hun eigen ondersteuning voor toestellen voor VoWifi en VoLTE. 

Als ik het bekijk bij de andere spelers zie ik ook enkel de bekendere merken staan en de andere staan er ook niet tussen. Enkel Proximus en Orange hebben twee merken meer die ondersteund worden en ze hebben allebei dezelfde merken die ze allebei ondersteunen , buiten de hoofdmerken om. ( Oppo en Xiaomi hebben hun nog )

Is het een gemiste kans , ja maar kunnen er merken bij ja zeker. Google Pixel telefoons bijvoorbeeld. Nu weet ik dat je voor Xiaomi toestellen een code kunt gebruiken en dan kan je bij Telenet ook VoWifi gebruiken , heb dit als eens toegepast op de Xiaomi die ik had. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@patrick37 

Idd, de dekking is buiten goed he, maar binnen pfff. Snap niet waarom ene merk wel en andere niet. 

Heb hier ook zo een code, maar wist zen eigen bij elke opstart vanwege telenet het signaal of registratie ervoor niet aanneemt. +Ook al gebruik ik die code, kan ik nog geen volte of vowifi gebruiken. Geen logos rechts bovenaan. Alsook al getest in vliegtuigstand let wifi aan om vowifi te testen 😔

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

@DeLLiAnO 

Waarom de ene wel en de andere niet is simpel , je moet met elkaar samen werken. Technologie moet software matig met elkaar verbonden worden en daar is een samenwerking voor nodig. Je kan dan wel iets op je simkaart aanzetten maar dan heb je nog niks in je toestel. 

Het zal op den duur wel komen en bij iedere provider zal het dan ook wel gaan enkel houden ze denk ik ook nog de 'eer' aan hun zelf. Want als jij bij Telenet niet krijgt waar je om vraagt en een andere provider heeft dat wel ja dan kan je naar gaan hebben hun een klant erbij. Zoiets heet dan exclusiviteit. 

Maar er gaat wel een tijd komen dat elke provider elk toestel dient te ondersteunen en dat die samenwerking er dus is. Wie weet welke regels er allemaal aan verbonden zijn om het ene toestel wel en het andere toestel niet te ondersteunen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?


@DeLLiAnO  schreef:

 

Snap niet waarom ene merk wel en andere niet. 


Omdat de "carrier settings" op het toestel de juiste instellingen moeten hebben om VoLTE/VoWiFi te laten werken.
Misschien heeft Telenet VoLTE/VoWiFi niet helemaal volgens de geldende standaarden of zeer beperkt geïmplementeerd want de andere operatoren ondersteunen wel alle compatibele smartphones.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe VoLTE + Vowifi activeren met ONE bij Telenet?

Bij mij hebben ze VoWiFi via de klantenservice kunnen activeren, dat werkt nu. Ook VoLTE lijkt nu te werken (al zie ik de instelling nog niet staan in instellingen, maar als ik nu bel/gebeld word dan switch ik niet meer naar 3G maar behoud ik 4/5G).

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.