Beantwoorden
Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 91
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

Kan iemand mij a.u.b. uitleggen waarom data buiten bundel zo extreem duur is in België vergeleken met in de EU (buiten België)? In België betaal je 0,10 €/MB en in de EU 0,002178 €/MB. Voorbeeld: 1GB data buiten bundel kost in België €100,00 en in de EU (buiten België) €2,18. Dat verschil is toch gigantisch?! Het is goedkoper om op reis te gaan naar het buitenland en daar buiten bundel te surfen. Hoe belachelijk… Ik vraag me soms echt af in wat voor land ik leef. Jullie take on this? Let me know. 

133B690A-B592-41A3-8D75-A1060308F594.jpeg

 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Erg dure buiten bundel tarieven

0 Likes
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

Om het op een kapitalistische manier te zeggen: dat is een zaak van vraag en aanbod.

Heb je de opties Surf 1 Gb aan 5 euro per maand en Surf 4 Gb aan 10 euro per maand al eens bekeken? Deze beide opties zijn beschikbaar op alle mobiele abonnementen van Telenet.

Als je wat zoekt zal je alvast nog goedkopere formules vinden bij andere leveranciers.

Extract uit de tarieven :

janne_man_0-1684440700376.png

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1610
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel


@Jari_Opsomer  schreef:

Kan iemand mij a.u.b. uitleggen waarom data buiten bundel zo extreem duur is in België vergeleken met in de EU (buiten België)?

Jullie take on this? Let me know. 


Antwoord is zeer eenvoudig: omdat tarieven in de EU (roaming) gereguleerd zijn.

Zelfde vraag: waarom kost het een fortuin om met je GSM naar Nederland te bellen, terwijl ja vanuit Spanje gratis belt naar Finland?

Antwoord is zeer eenvoudig: omdat tarieven in de EU (roaming) gereguleerd zijn.

EU is niet bevoegd voor de binnenlandse tarieven 🙄...

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

Bij One (Up) moet je je daar allemaal niets van aantrekken....

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

40 GB inbegrepen in EU. Kan toch rap gaan als je (zoals mij) soms 3 maanden in buitenland zit voor werk/studies. Heb die data simkaart in mobiele wifi router voor laptop & iPad, en dan kan het wel is rap gaan. Ben er zelf nooit over gegaan, omdat we met 4 in bundel zitten en dus 160 GB hebben.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

Mensen trekken hun dit niet aan als je op vakantie bent koop je in het land een sim kaart

Een tip vraag een lokale bewoner waar je goed ontvangst mee hebt

Bepaalde strekken kunnen verschillen

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

@Jari_Opsomer er bestaat ook een app AIRALO, daarmee kun je makkelijk data kopen in het buitenland.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

Het ging toch over de dure bundel tarieven in België??

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

@Jari_Opsomer 

Waar heb je die tarieven gevonden? Op welke webpagina?

Ik vind  het volgende terug:

Sinds 15 juni 2017 betaal je geen roamingkosten meer in de EU*. Dat wil zeggen dat je voortaan in EU-landen mobiel kan bellen, sms’en en surfen tegen dezelfde tarieven als in België.

*EU landen: België, Bulgarije, Cyprus (behalve Turkse deel en neutrale VN-zone), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk (incl. Frans Guyana, Guadeloupe, Réunion, Martinique, Mayotte, Frans gedeelte van Sint-Maarten), Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren & Madeira), Roemenië, San Marino, Slovenië, Slowakije, Spanje, Canarische eilanden, Tsjechië, Vaticaan, Verenigd Koninkrijk (incl. Gibraltar), Zweden.

Ik vermoed dat uw gegevens uit een oude pagina van One (up) komen. Bij One (Up) heb je onbeperkt mobiel internet en onbeperkt is bepaald op 300 Gb (per gsm-nummer) in België. Als je niet in België bent, maar in een  EU-land (zie definitie hierboven) dan is het echter beperkt tot 40 Gb (per gsm-nummer). Je zal veel vlugger aan 40 Gb zitten dan aan 300 Gb, op deze manier kan het lagere tarief voor overschrijding van het inbegrepen volume gemakkelijk verklaard worden.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

@janne_man 

@Jari_Opsomerheeft het over andere bundels dan One (Up)....

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoge tarieven voor gebruik buiten bundel

@Santa 

Het beeld dat ik krijg met mijn kristallen bol is beperkt tot wat @Jari_Opsomer zelf heeft meegedeeld. Mijn zicht kan bovendien nog beperkter zijn als ik mijn bril verkeerd gebruik of als ik de les begrijpend lezen vergeten ben.

Op de website van Telenet vind ik maar één buiten bundeltarief dat het tarief dat Jari meedeelt, benaderd.

Mogelijk gaat het over een formule die nu niet meer verkocht werd. In dat geval vermoed ik dat het ook om een volumebeperking gaat in de EU die beperkter is dan de Belgische. Ik denk dan aan de vroegere onbeperkte die wel erg beperkt werden.

0 Likes