Beantwoorden
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Sinds begin maart krijg ik om de 3uur 34minuten een oproep, zonder dat de telefoon belt, van "onbekend". De technieker van telenet is langs geweest en dacht dat het aan het antwoordapparaat lag, maar dat is het niet. Heeft iemand er een oplossing voor?

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: vaste telefoon

0 Likes
18 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

@Moni Krijg je iets te horen als je de telefoon opneemt ? of wat bedoel je zonder dat de telefoon belt ? 

het kan zijn dat je een robocall hebt ontvangen. 

Een robocall is een automatisch gegenereerde telefoonoproep. Als je opgebeld wordt door een robocall hoor je een vooraf opgenomen bericht of een robotstem.

Je wordt gevraagd om een nummer te kiezen om verder te gaan.

Robocalls kunnen door bedrijven gebruikt worden bij acties naar hun klanten , maar helaas worden robocalls vooral gebruikt door oplichters.

Kan je uw antwoordapparaat tijdelijk uitzetten ? Misschien volgende keer eens opnemen en horen wat het zegt.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

De telefoon rinkelt niet, ik zie alleen dat ik een gemiste oproep heb. Ik kan dus ook niet opnemen. Mijn antwoordapparaat (op mijn toestel) staat uit, op "mijn telenet" kan ik geen antwoordapparaat uitzetten. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Welke info krijg je als je 1919 belt (ken je laatste beller)?

0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

als laatste nummer geeft 1919, degene die mij echt gebeld heeft, ook al is dat lang voor die "onbekend".

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Dan ben ik ervan overtuigd dat er niemand je gebeld heeft. Het probleem dat je hebt moet dan elders gezocht worden. Elders betekent hier in je toestel. Welke opties heb je bij die ongekende oproep? Je hebt allicht een toets waarmee je kan selecteren en bevestigen. Je zal bij de juiste handelingen een optie hebben om te wissen. Eens gewist zal je probleem verholpen zijn.

Ik weet dat mijn uitleg vaag is, ik kan dat enkel in vrij algemene woorden zetten.  Geef anders merk en model van je vast toestel, met wat geluk kan de handleiding gevonden worden of is er een Netweter die ook zo'n toestel heeft en de juiste handelingen kan geven.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn


@Moni  schreef:

Sinds begin maart krijg ik om de 3uur 34minuten een oproep, zonder dat de telefoon belt, van "onbekend". De technieker van telenet is langs geweest en dacht dat het aan het antwoordapparaat lag, maar dat is het niet. Heeft iemand er een oplossing voor?


Als je ons nu eens de volledige info zou geven, dan kunnen we misschien helpen...

Wat is er allemaal aangesloten (vertrekkende van de telefoonpoort op de modem), en hoe?

Waar "zie" je de gemiste oproep?

Sommige toestellen zien een kleine storing op de telefoonlijn als een binnenkomende oproep. Gezien het over een (korte) storing gaat, blijft het dus niet bellen.

Het kan dus ook wel aan je antwoordapparaat liggen, of ook aan de modem, of een (analoge) binnencentrale ...

Indien er meerdere toestellen op jouw telefoonpoort aangesloten zijn, moet je eens proberen om die allemaal te ontkoppelen, en dan één per één terug aan te sluiten.

0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

De telefoon is rechtstreeks op de modem van telenet aangesloten, deze werd door telenet ook al gereset. Ik heb ook al een andere telefoon aangesloen ipv de mijne, een toestel dat bij die persoon perfect werkt, probleem blijft. Wat doe mijn toestel: elke 3u34min knippert op mijn toestel een rood lampje, teken dat ik een gemiste oproep heb. Een tweede probleem, wat mij niet zo erg stoort: als ik wil bellen met vast toestel, hoor ik nadat ik nr gevormd heb, eerst tut tut tut.,.en dan pas de normale toon, dit is ook vanaf het moment van dat ander probleem. Hopelijk weet iemand een oplossing.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn


@Moni  schreef:

Wat doe mijn toestel: elke 3u34min knippert op mijn toestel een rood lampje, teken dat ik een gemiste oproep heb. Een tweede probleem, wat mij niet zo erg stoort: als ik wil bellen met vast toestel, hoor ik nadat ik nr gevormd heb, eerst tut tut tut.,.en dan pas de normale toon, dit is ook vanaf het moment van dat ander probleem. Hopelijk weet iemand een oplossing.


Dat is de reden waarom ik vroeg om alle informatie te geven 😊 ...

Jouw tweede probleem en jouw eerst probleem zijn hetzelfde: er zijn niet beluisterde berichten op jouw mailbox (vaste lijn berichtendienst).

  • de tut tut tut die je hoort is een signaal die erop wijst dat er berichten zijn.
  • het lampje dat om de zoveel tijd knippert is de MWI (messages waiting indicator), om je te verwittigen dat er berichten zijn. Dus geen "gemiste oproep" 

Oplossing:

  • Bel naar jouw mailbox en beluister of verwijder alle berichten: bel *99 (mailbox) > 1 (bericht beluisteren) > 3 (bericht verwijderen).
  • Je kan ook de berichtendienst uitschakelen in "Mijn Telenet": https://mijn.telenet.be/mijntelenet/telephony/overview.do?action=showVoiceMail 
  • Je kan de berichtmeldingen uitschakelen: bel *99 (mailbox) > 9 (persoonlijke opties aanpassen) > 1 (berichtmeldingen instellen).
  • Indien het niet lukt: bellen naar de Helpdesk en vragen om de MWI (messages waiting indicator) op je vaste lijn uit te zetten. En hopen dat ze het niet in Keulen horen donderen 🤔
  • Of je kan niets doen en wat geduld hebben: nà 30 dagen verdwijnen niet-beluisterde berichten automatisch.

berichtendienst vaste lijn.png

 

@Moni  schreef:

Sinds begin maart krijg ik om de 3uur 34minuten een oproep, zonder dat de telefoon belt, van "onbekend". De technieker van telenet is langs geweest en dacht dat het aan het antwoordapparaat lag, maar dat is het niet. 


Dat is dhet dus wel (volgens mij).

Indien dat niet de oplossing is, dan is er nog een andere dienst actief op jouw lijn (de tut tut tut wijst hierop) ...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

@Moni 

Probleem opgelost?

0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Niet opgelost, mijn antwoordapparaat stond uit, ik heb nagekeken en heb geen berichten. Ik heb telenet nog niet kunnen contacteren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

@Moni 

Heb je nog de handleiding van je toestel? Wat vind je daarin terug?

Geef merk en model van je vast toestel. Mogelijk krijg je een verwittiging omdat de antwoordapparaatfunctie uit staat.

0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Ik heb dit telefoon toestel al een aantal jaren, antwoordapparaat stond altijd aan, begin maart begon het probleem, technieker van telenet laten komen en die raadde aan om antwoordapparaat uit te zetten. Probleem blijft echter of het nu aan of uit staat.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Wat ik zou proberen:

  • zet antwoordapparaat aan
  • bel van elders of met een gsm naar je vastnummer waarbij niemand opneemt en dat het antwoordapparaat reageert
  • zeg iets als het antwoordapparaat het aangeeft
  • verbreek de verbinding

Voor zover ik begrepen heb, zal uw rood lichtje nu aan zijn.

Beluister je boodschap. (voor zover ik begrepen heb zal het rood lichtje nu uit zijn).

Weet morgen te zeggen of het al dan niet geholpen heeft.

 

0 Likes
Moni
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Onbekende/ongewenste oproepen via vaste telefoonlijn

Heb gedaan wat jij vraagt, lichtje gaat idd uit ndat boodschap beluisterd is, maar wat later opnieuw zelfde probleem: onbekend oproep zonder dat telefoon belt en als ik zelf wil bellen krijg ik nog steeds tut, tut, tut.... Het probleem is dus niet opgelost.

0 Likes