|
26.317
netweters
|
163.656
antwoorden
|
|
21.981
vragen
|
Via de knop 'gespreksopname' in de standaard telefoon-app die op de smartphone staat, zou het mogelijk moeten zijn om een gesprek op te nemen maar bij de instellingen/opties is 'gespreksopname' nergens te vinden.
Hoe kan ik die knop tevoorschijn toveren?
Of is er nog een andere manier op een gesprek op te nemen?
Titel gewijzigd door EvaW11(mod) | Vorige titel: opnemen van telefoongesprekken
Onder Android: Telefoon app > 3 streepjes (hamburgermenu) > Instellingen > Gespreksopname
Daar kan je de instellingen doen. Als het daar niet staat, dan heeft je telefoon de optie niet. Mijn Pixel 10 draait onder Android 16 en heeft deze optie onlangs toegevoegd.
Dan zou mijn telefoon (Redmi Note 10S) die optie dus niet hebben maar in de handleiding staat wel:
'Tijdens het bellen zijn er meerdere opties beschikbaar. Recorder: U kunt gesprekken opnemen en audio opslaan in Recorder.'
Kan die optie ergens verborgen staan?
Eerste link: had ik al gezien maar daar is dus sprake van 'gespreksopname', een optie die ik dus niet te zien krijg.
Tweede link: hier wordt omschreven hoe er een opname kan gemaakt worden met een ander apparaat dan de telefoon en dat is dus niet de bedoeling.
Er bestaat een app Recorder, maar mogelijk neemt die niet op tijdens een telefoongesprek. Vroeger ging dit wél, maar Google heeft dit toen geblokkeerd in Android. Met Android 16 is het nu opnieuw beschikbaar, maar om het wettelijk te maken krijgt de andere partij een melding dat het gesprek opgenomen wordt.
Je moet een gesprek voeren
Doe een test met een gratis nr
Bij ons verschijnt het automatisch op scherm bij de start van een gesprek
Bij je oud toestel kan zijn dat je een app moet op zetten