Beantwoorden
Diekes
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

We zijn recent overgestapt van Proximus (jarenlang klant) naar Telenet. We merken wel een verschil in het mobiele datanetwerk. Op sommige plaatsen geen bereik, ook op de trein veel minder bereik. Mijn kinderen klagen :). Ik neem aan dat dit niet aan instellingen ligt op de smartphone (Iphone in dit geval). Nog mensen met deze ervaringen? Is natuurlijk aanpassingsperiode bij overstap om nieuwe situatie gewoon te worden. Wordt er bijkomend geïnvesteerd door Telenet in dekking?  

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Kwaliteit GSM netwerk Telenet

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Kwaliteit netwerkdekking Telenet

 

6 reacties
Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 81
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

Ik denk dat het ook afhangt van waar de masten staan en wat er met gedaan word en wie ze gebruikt. Het kan zijn dat telenet er meer heeft. Het kan zijn dat de apparatuur van telenet (mogelijks) nieuwer is ..... wie zal het weten?

 

Je kan kijken wie waar zit op https://omgeving.vlaanderen.be/nl/zoek-zendantennes-op-de-kaart 

Mischien zit er een telenet mast dicht bij u en een proximus ver weg en merk je nu echt een verschil?

 

Ex-Netweter
 

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?


@Diekes  schreef:

Nog mensen met deze ervaringen?


Ja, ik was een tijdje geleden in de Ardennen en de Telenet-klanten in mijn gezelschap op restaurant hadden een trage 3G-verbinding terwijl ik een perfecte 4G-verbinding had via Mobile Vikings (Proximus-netwerk). Ik heb de netwerkdekking van de drie mobiele operatoren toen nagekeken via https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile en dit klopte volledig met de realiteit!
Het Proximus-netwerk heeft in België de beste 4G-dekking, daar is geen speld tussen te krijgen.


@Diekes  schreef:

Wordt er bijkomend geïnvesteerd door Telenet in dekking?  


Niet noodzakelijk, Telenet investeert zwaar in de upgrade naar 5G-technologie (nieuwe zendapparatuur). Maar voor betere 4G-dekking moet je als operator ook masten en antennes bijplaatsen. Ik heb geen informatie dat Telenet extra masten gaat bijplaatsen om de gaten in de huidige 4G-dekking op te vullen. Een nieuwe mast bijplaatsen is ook een tijdrovend proces: er moet een stukje grond gekocht worden, een vergunning aangevraagd worden, een mast geplaatst worden, elektriciteit en een glasvezelverbinding naar de mast gelegd worden, etc...

Wachten op verbetering terwijl jij braaf je abonnement betaalt voor slechte service lijkt me niet de slimste oplossing voor je probleem.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5890
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

@Diekes 

Het ligt er een beetje aan in welke regio je zit.

Ik kan het netwerk van Telenet niet slecht noemen maar goed ik had een 5G dekking als een goede 4G dekking dus ik was daar wel tevreden over.

Masten zal Telenet niet direct gaan zetten maar in de toekomst is het mogelijk. Ze hebben het Base netwerk en dat was op zich ook een goed netwerk.

Mijn ervaring was dus altijd goed en positief geen enkele negatieve ervaring ervan meegemaakt. In tegenstelling bijvoorbeeld tot Orange wat ik ooit heb gehad waar ik op veel plaatsen geen bereik had. Of een heel slechte verbinding waardoor vele gesprekken onderbroken werden.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

Welke regio? Was hier (Noord Antwerpen) ook echt een probleem, maar enkele maanden geleden alles 5G geworden en tip top in orde sinds dien. Daarvoor echt huilen met de pet op.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

Proximus heeft nu eenmaal de beste dekking.  Ze hadden ook een enorme voorsprong op alle andere providers.  Helaas een realiteit waar ikzelf af en toe ook problemen mee heb.  aan de andere kant heb ik soms ook een betere 5G dekking en verbinding met Telenet dan bijvoorbeeld op dat ogenblik een collega met Proximus (zelfde toestel).

 

Over masten bijzetten.  Denk even na.  Hoe reageren tegenwoordig bewoners als er een mast bijkomt in hun buurt.  Een mast bijzetten is van bijlange geen eenvoudig iets geworden.

Ik ben ervan overtuigd dat ze blijven investeren, maar doordat iedereen zijn eigen netwerk blijft uitbaten (zie ook de Fiber) blijf je met dergelijke problematiek zitten.

 

Ik ken plaatsen waar je beter bent met Proximus en andere waar je beter bent met Telenet.

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 160
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Hoe is de mobiele dekking van Telenet?

In Aalst in de Kerrebroekstraat  en de grote omgeving hebben we niets van dekking zelf 2G gaat de mist in  .In onmiddellijk buurt  staan Proximus en Orange met hun antennes op het dak van een school.

In omgeving Vlaanderen is op 23/4/2020 een  attest afgeleverd voor bouwen van de site  OV0765 ,.

Dit  zou zijn oplossing zijn voor deze woon en werkzone te dekken

Hoe ver staan we met de planning om hier een blinde vlek op de kaart  weg te werken